Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

am13 schreef:Vanuit de humane gezondheidszorg weet ik dat glucosamine/chondroitine-preparaten de enige voedingssupplementen zijn waarvan bewezen is dat het een positieve invloed heeft op artrose.
Maar dan nog blijft artrose een onomkeerbare aandoening, dus over gaat het nooit, je kunt hoogstens de klachten verminderen of het verergeren vertragen.
was jong paard en reageerde perfect op het middel.
)
PTasman schreef:Is het niet beter de Artrose te helpen genezen i.p.v. van de pijn te masken met duivelkruid.
morelia schreef:PTasman schreef:Is het niet beter de Artrose te helpen genezen i.p.v. van de pijn te masken met duivelkruid.
Genezen is helaas niet mogelijk, maar alleen pijnbestrijding met metacam b.v. is ook niet goed inderdaad. Doordat je paard geen pijn voelt zal hij de gewrichten weer op een 'normale' manier gaan belasten en de slijtage gaat gewoon door. Het enige supplement waarvan bewezen is dat het verlichting van de klachten kan geven en dat er voor zorgt dat gewrichtsvloeistof zelf iets kan toenemen en heel soms zelf kraakbeencellen doet toenemen is glucosamine. In veel dure potjes en poeders die je kunt kopen zit wel glucosamine, maar lang niet genoeg om werkzaam te kunnen zijn voor een groot dier als een paard. Ik geef daarom glucohorse aan mijn paard met artrose. Voor zover ik het kan nagaan zit daar de hoogste werkzame dosis glucosamine in en het kost geen fortuin. Voor mijn paard heeft het tot nu toe echt super geholpen. Daarnaast heeft het supplement van de groene os geloof ik ook wel een hoge dosering. @ TS koop in ieder geval niet zomaar iets en laat je vooral ook goed informeren door de DA. Succes!