Hoe moet ik slobber maken ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rodyloverr

Hoe moet ik slobber maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 09:05

haai ! ik wil vandaag slobber maken voor mijn shetlandertje,
en heb zemelen en appeltjes en worteltjes, Vork
maar hoe moet ik het maken ?
en hoeveel moet ik geven ? Bloos

hoop op snelle tips !!!
x

Armani88

Re: Hoe moet ik slobber maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:06

Je kunt slobber kopen, en dan warm maken met water

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:08

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:00

het is veel makkelijker om het in de winkel te kopen. beetje water erbij, klaar ben je!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:53

RUI-->VS

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:00

Zelf maken is veel leuker Tong uitsteken Ietsje duurder, maar goed Knipoog
Ik maak het met lijnzaad, kan je bij voedselwinkels wel krijgen. Dit kook je lang en goed, zodat het net lijm is. Belangrijk om het goed te koken, vanwege de giftige stoffen die erin zitten. Dan zemelen mengen met gekookt water, totdat dat een fijn papje is. Daar de lijnzaad doorheen, stukjes appel, wortels enz.
Je kan ook de lijnzaad vervangen voor lijnzaadolie (welkoop) en daarvan een scheut erin gooien.
Omdat ik het drie kwartier mee moet nemen, is het vaak afgekoeld voordat ik het kan voeren. Gooi er dan nog wat heet water overheen, af laten koelen en voeren.
Niet te veel in één keer, omdat ze het niet gewend zijn.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:07

Heel simpel alles wat ej er in wilt hebben er in doen warm water en bij goed roeren wachten tot het een prutje is en klaar Haha!

Ik doe altijd:

1 kilo biks
halfje musilie
1 kilo maismeel (ze moet dikker worden)
schuitje zonnebloem olie
en veder alles wat er is. Als er wortels zijn worteld als er brood is brood als er appels zijn appels heel soms een zuiker klontje paarden snoepjes naja alles wat ze lekker vinden kun je er door heen gooie.

Ik geeft het me oude pony omdat ze het en heel lekker vind en omdat ze moeilijk koud( ze heeft bijna geen kiezen meer)

en me andere paardje geef ik het omdat ze aan moet komen. Want lekker vind ze het niet echt want er konm allemaal slobber op dur neus en dat vind ze vies.. zeikerd Bloos

En ik heb trouwens ook en zak slobber maar dat vind ik minder fijn omdat ik met mijn zelf gemaakte slobber er in kan doen wat ik wil.. Clown

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:08

Met alleen wat zemelen en fruit heb je geen slobber, maar wel een gewone (lekkere) traktatie voor je paardje.
Als je echt slobber wilt, zou ik gewoon een zak slobber in de winkel kopen, wat je met warm water klaarmaakt.

rodyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:42

DANKJEEEEEE !!! Haha!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:36

Hmm slobber, dat ga ik ook eens proberen voor mijn paard. Hoevaak mag je slobber geven, en moet je dat dan als vervanger doen van de brokken?? Ben eens benieuwd, binnenkort zal ik eens een zak gaan kopen. Heb mijn hafje net nieuw, dus ga eens uitproberen wat die allemaal lekker vind. Haha, altijd leuk!
Ik had een paar jaar geleden een oude verzorgpony, en ik deed bij de brokken die ze kreeg ook water, (weetnie welke brokken dat waren) ik was gewoon eens aan het uitproberen wat ervan kwam. Toen werd het ook slobber, vond ze veel lekkerder, en ook nog eens makkelijker kauwen omdat ze ook oud was.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:11

Ik gaaf mijn pony elke dag slobber. Het zijn dan gwn haar brokken alleen dan op gelost in warm water

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:25

Moelie schreef:
Hmm slobber, dat ga ik ook eens proberen voor mijn paard. Hoevaak mag je slobber geven, en moet je dat dan als vervanger doen van de brokken??

Op de site die tinkerloos hier neer heeft gezet staat het op!