Wie heeft er ervaring met bach bloessem therapie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey81

Wie heeft er ervaring met bach bloessem therapie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 13:42

Sinds de verhuizing van mijn paard wat nu 2,5 jaar geleden is zit hij in een dip, hij heeft soms dagen dat hij absoluut niet wil lopen. sinds anderhalf jaar heeft hij ernstige depigmentatie van de huid, De huid rond zijn neus en ogen is nu helemaal huidkleurig.

Gisteren heb ik met iemand contact gehad, die zich bezig houd met bach bloessemtherapie.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe was die ervaring? Waarom heeft jou paard het gekregen?

ikke20

Re: Wie heeft er ervaring met bach bloessem therapie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:38

heb er gunsitge ervaringen mee. met allerlei bach bloesemtherapieen.heb een tijdje stage gelopen op een bedrijf die daar veel mee werkte. zou het zeker proberen en het kan niet veel kwaad.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:23

bach bloesem is mij ook aangeraden maar niet in welke hoeveelheid
hoeveel kan ik mijn paard geven ?
geef ik het per dag of een paar keer in de week ?

ik vind het nogal eng om te geven omdat er alcohol in zit (heb slechte ervaringen met alcohol)
kan het echt geen kwaad?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:35

Ik geef mijn paard bach bloesem Rescu om haar wat kalmer te houden onder het rijden (ze is erg nerveus en bang onder het zadel) werkt echt goed, zelf neem ik ook bach bloesem (larch en mimulus) als ik ga rijden. Ik moet zeggen: ik ben er heel tevreden mee en voel me er prettiger onder, ook mijn paard.
mijn paard en ik zijn wel onder behandeling geweest van een bach-therapeute, zodat ik weet hoe en wat eraan mankeerde.
medische gezien, heb ik er geen ervaring mee, zoals met jou paard.
veel sterkte ermee, en properen waard!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:57

Ik heb ook een bach bloesem remedy bij mijn paard gehad. Heeft prima gewerkt bij mijn paard.
Kreeg het voor zijn onrust, en hij kropte alles qua gevoel op en dat kwam dan 1 keer in de zoveel tijd tot explosie en omdat hij de wei niet uit kwam maar heel sterk zijn eigen plan trok (die meestal niet leek op mijn plan haha) heb ik een bach bloesem therapeute om hulp gevraagd. Ben er erg tevreden over. Hij doet het nu helemaal zonder. Soms als hij erg onrustig is (hij reageert heel erg als het te druk om hem heen wordt of op veranderingen) geef ik nog wel eens bach rescue. Werkt prima.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:39

Zowel mijn paard als ik gebruiken dagelijks de rescue remedy van de bach bloesems.
Voor mij helpt het met te ontspannen en rustig te worden en mijn paard wordt er ook minder druk en nerveus van.
Ben er heel erg tevreden over en baat het niet, schaat het niet. Dus proberen kan geen kwaad.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:33

Mijn pony is soms extreem hengstig. Ik heb via de silverlinde een anamnese laten afnemen. Iemand heeft een kuur van bachdruppels opgestelt waar ik binnekort mee ga beginnen. Weet dus niet of het helpt maar heb er wel al veel goede ervaringen over gehoord

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:43

Mijn pony is net verhuist van stal en is hier zeer onrustig over. Het is zo zo een stresskippetje en hij moet 's ochtends alleen op stal blijven als de rest naar buiten gaat. Hij heeft al meerdere malen zijn hoofd gestoten en weeft hierdoor ook. Tijdens het weven is hij helemaal in een andere wereld. Ik zat ook te denken aan rescue remedy maar ik vroeg me af hoe jullie dat toedienen en hoeveel?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:17

mijn moeder doet dit ook.......je kan wel even een mail sturen... www.aponi.nl

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:50

dani_spit schreef:
Mijn pony is net verhuist van stal en is hier zeer onrustig over. Het is zo zo een stresskippetje en hij moet 's ochtends alleen op stal blijven als de rest naar buiten gaat. Hij heeft al meerdere malen zijn hoofd gestoten en weeft hierdoor ook. Tijdens het weven is hij helemaal in een andere wereld. Ik zat ook te denken aan rescue remedy maar ik vroeg me af hoe jullie dat toedienen en hoeveel?

Twee keer per dag 4 druppels op een stukje brood.