Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Betteke schreef:Is dat Jonas die kruidenmengsel maakt en verkoopt?
El_Niwon schreef:Iemand die bij mij op stal staat is een aantal jaren geleden ook door hem geholpen. Haar paard was helemaal verzuurd door de bix die het toentertijd kreeg. Zij is toen op zijn advies granen gaan voeren en een voedingssuplement die hij adviseerde. Haar paard is er helemaal van opgeknapt en velen doen het op zijn advies super. (hier voeren we nl. geen bix)
Caballos schreef:Heeft die Jan Jonas ook een site oid???? Heb nog nooit van hem gehoord
kekaro schreef:heb al vaker gehoord dat biks eigenlijk niet zo'n aanrader is voor paarden
opaal schreef:kekaro schreef:heb al vaker gehoord dat biks eigenlijk niet zo'n aanrader is voor paarden
Ja zag ik ook hier maar wie onderbouwd dat eens voor mij! Wil wel weten waarom het niet goed is dan..... Heb er van Jan nog niks over gehoord maar ga dat zeker nog eens vragen.
opaal schreef:kekaro schreef:heb al vaker gehoord dat biks eigenlijk niet zo'n aanrader is voor paarden
Ja zag ik ook hier maar wie onderbouwd dat eens voor mij! Wil wel weten waarom het niet goed is dan..... Heb er van Jan nog niks over gehoord maar ga dat zeker nog eens vragen.
Judje schreef:Ohja: die site heb je inderdaad niks aan, maar ik ben eigenlijk benieuwd wat zo'n behandeling kost van hem en hoe hij te werk gaat.
Judje schreef:Over biks: als dat echt zo slecht is wil ik dat graag ook goed onderbouwt hebben, want in mijn boek (ja ja, ik lees ERRUG veel) 'Voedingshandboek Paarden' van Rob Bishop staat juist dat bix (biks?) wel goed is voor paarden en dat je er juist niet teveel omheen moet voeren, omdat juist de mineralen en dergelijke in de juiste verhoudingen zijn verwerkt in het voer.
Citaat:Ook staat er dat veel tekorten aan voedingsstoffen worden veroorzaakt door een teveel van een ander voedingsstof en dat kan dus gemakkelijker gebeuren wanneer bix wordt gecombineerd met andere voedingsmiddelen.
Citaat:Ohja: die site heb je inderdaad niks aan, maar ik ben eigenlijk benieuwd wat zo'n behandeling kost van hem en hoe hij te werk gaat.
Botervlieg schreef:Een ander punt met biks is, dat het te snel gegeten wordt.
Hooi en granen, daar moet een paard veel langer op kauwen.
Judje schreef:Ik wil niet heel vervelend zijn hoor, maar volgens mij werken ze met VEP en VREP, want de M staat voor Melkvee (detail).
Dat over die kleine maag en alles wist ik, maar over dat er van alles in die brok gaat..