Maiskiemolie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nicole1995

Berichten: 258
Geregistreerd: 29-03-08
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Maiskiemolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-08 15:14

Mijn paard heeft een bacterie bij zich die er voor zorgt dat als ze gewerkt heeft en dus waar ze gezweten heeft last krijgt van kale plekjes die iets gaan schilveren.Dat komt omdat zegt hij de porieen open gaan staan op die plekken en de bacterie zo naar binnen kan en het haarzakje gaat ontsteken en het haartje valt eraf.Volgens de veearts is het verder niet ernstig en zou ze eventueel een antibiotica prik kunnen krijgen.Hij raadde me aan om elke keer na het rijden de bezwete plekken met batadine shampoo af te sponzen.Nu doe ik dit al 2 weken maar zie nog niet echt verbetering,ik sprak hem deze week op stal en toen adviseerde hij me om 2 eetlepels maiskiemolie door haar voer te doen.Ik heb al topics gezocht over maiskiemolie maar de meeste gaan erover om ze o.a dikker te krijgen.Heeft iemand ervaring dat het daad werkelijk iets voor haarherstel doet?

Nicole,mijn super paardje!!! Casanova x Landwind 2B xxLandgraf1 Love the ones who treat you right.Forget about the ones who don`t.
Life is too precious to be wasted on waiting for love.
L2 +4
L2 +8(onderling)


nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Maiskiemolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:32

ik had laatst iets gehoord over vitamine B,dat dat goed helpt voor de haren(weet niet of ze de vacht bedoelen of alleen de manen en staart)

Love the life you live. ♥

omaas
Berichten: 1167
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Maiskiemolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:01

Het gaat om de vit. E die er in zit, denk ik.
Als dat zo is, kan je beter tarwekiemolie gebruiken. Deze heeft van alle olieën de meeste vit. E in zich.

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Maiskiemolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:34

MD-->VS

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers