Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
magda_90 schreef:Mijn verzorgpaard Garabel is alllergisch voor kuil, dan krijgt ze allemaal bulten enz. terwijl er met hooi niks aan de hand is.
Ik weet het niet zeker (excuus als ik mij vergis) maar het verschil zit er toch in van de manier van maaien ofzo?
magda_90 schreef:Ik verzorgde haar toen nog niet (de eigenaren woonden toen nog in Wassenaar). Wat ik uit verhalen heb opgemaakt zat ze onder haar hele lichaam onder bulten. Behoorlijke grote, hierbij had ze ook inimini beetje koorts.
De DA zei dat ze veel moest bewegen en met een weekje is dit toen ook overgegeaan.

Tieme schreef:Echt hooi zit in balen geperst. Alles wat in plastic gewikkeld zit is voordroog of kuilgras maar het zal nooit hooi worden.
echt kuilgras is een beetje vochtig en ruikt een beetje zurig. dit is bestemd voor koeien en niet voor paarden. voor paarden is het veel te zuur. kuilgras wordt heel snel in balen gewikkeld. in het plastic vindt er nog een soort gistingsproces plaats. hierdoor ruikt het wat zuurder.
wat de meeste aan hun paarden geven is voordroog. dit is gras dat wat langer en stengeliger is en ook wat langer op het land gedroogd heeft. dit ziet er bijna als hooi uit maar is dit absoluut niet.
Wil je echt hooi dan moet je die geperste balen met een touwtje erom heen hebben.
ouwedoos schreef:Ze vinden kuil over het algemeen veel lekkerde dan hooi bij ons opstal word ook kuil gevoerd. Ze staan er echt van te smullen.