Mijn paard stond deze winter op pensionstal waar geen weidegang mogelijk was. Wel ging hij enkele uurtjes naar buiten in de paddock.
Zijn rantsoen bestond toen uit :
* 2x dag krachtvoer ( standaardbrok)
* 2x schijf voordrooghooi
* 1/2 emmertje wortelen
* 1 x week slobber
Qua training : 1x week dressuurtraining, 1x longeren met pessoa, 1x week vrij en de rest van tijd reed ik zelf wat ongeveer een uurtje.
Hij kreeg heel wat spieren en hij was slank ( maar niet te mager).
Kortom hij zag er SUPER uit!
Nu staat hij sinds mei ganse dagen op de weide. Dit is voor het eerst sinds jaren en ik vind het helemaal geweldig en hij ook.
Alleen vlogen de kilo's eraan : de bespiering is niet meer te zien, maar je ziet enkel nog die dikke buik. Hij lijkt wel een drachtige merrie

Nu hebben we ongeveer 2 weken geleden zijn eten aangepast ( hij kreeg namelijk nog net hetzelfde als in de winter, en das natuurlijk ook niet nodig). Nu krijgt hij :
* 's morgens 1 PAVO summerfit koek
* wat voordrooghooi
* gaat van 8 - 18h30 op de weide
* 's avonds krijgt hij max. 4 worteltjes na het werk : de anderen krijgen namelijk wel nog krachtvoer en als hij niets krijgt word ie best vervelend!
* wat voordrooghooi voor de nacht
Qua training : 2x week intensieve dressuurtraining van 1h, 1x week longeren met pessoa ( half uurtje tot 3 kwartier), 1 of 2x week vrij en dan verder nog wat dressuren in de bak, of springen,..
Maar er gaat helemaal niets af!! In tegenstelling : hij word gewoon maar dikker en dikker.
Het is echt geen zicht. GIsteren was men er op stal nog grapjes over aan het maken over mijn dikkertje

De andere paarden, waar qua rijden niet zoveel mee gedaan word, krijgen nog gewoon krachtvoer + weidegang en die komen eigenlijk weinig tot niets bij...
Qua energie is hij niet achteruitgegaan : het rijden gaat echt super en hij is meer voorwaarts dan ooit! Verder blinkt zijn vacht enorm, ik zag hem bij het aankomen van ver in de wei al staan blinken. Hij is verder ook gezond ,lijkt niets te mankeren!
Wat kan ik nog meer doen??