Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ladymagic schreef:Wven op http://www.paardendrogist.nl kijken, daar hebben ze van alles
Maar als het zo slecht gaat,kan je het dan niet beter op een andere manier aan pakken?
Ik vind dit niet erg eerlijk naar je pony toe eigenlijk.

_SteR_ schreef:ladymagic schreef:Wven op http://www.paardendrogist.nl kijken, daar hebben ze van alles
Maar als het zo slecht gaat,kan je het dan niet beter op een andere manier aan pakken?
Ik vind dit niet erg eerlijk naar je pony toe eigenlijk.
Het gaat niet slecht. Met inrijden loopt hij de sterretjes van de hemel. Zodra hij de rijbaan inkomt, dan blijft er niets van over. Het is dan één brok spanning.
En dan komt er nog eens bij, dat wanneer hij voelt dat we weer op wedstrijd gaan, hij begint te trillen als een rietje.
Dus, hoe bedoel je; niet eerlijk?!
Alicia2u schreef:Ik denk dat het juist goed is dat ze iets zoekt om haar pony te kalmeren. Ze dwingt hem niet tot iets wat hij niet kan of wil, maar een paniekerige pony kan alleen maar brokken opleveren en daar zit niemand op te wachten.
Ik heb zelf ook een druk paard en ik heb veel baat bij bach remedie, met name de rescue. Er zijn geen bijverschijnselen en het is te gebruiken voor ruiter en paard. Misschien is het dus aan te raden zelf ook een aantal druppeltjes te nemen voor het rijden. Bachremedies zijn homeopatisch, dus je bent niet je paard aan het drogeren. Het helpt tegen concentratieproblemen, en dat is waar jou paard ook last van heeft lijkt me.
Het is erg moeilijk je pony/paard op een veilige manier aan de wedstrijdspanning laten wennen. Niet alle paarden reageren hetzelfde en zeker de eerste paar keren is het erg stressvol voor een paard. Dat kan negatieve ervaringen tot gevolg hebben waardoor het de volgende keer nog meer stress oplevert. Om die reden is het vaak beter om iets rustgevends te geven (geen doping of verdoving) en er iets leuks van de maken, dan dat jij of je paard een been breekt omdat je hem niet meer in de hand had.
))))