kiezelderma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

kiezelderma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 23:07

Citaat:
KIEZELDERMA 3 kilo van Dr. Schaette
tegen huiduitsleg, eczeem, haaruitval en andere huidproblemen
Kiezelderma is een homeopathisch supplement dat een krachtige stimulans geeft aan de huid
zodat aandoeningen aan de huid genezen.
Tevens voorkomt dit supplement het ontstaan van nieuwe huidaandoeningen.
Het heeft een zeer goed effect op aandoeningen aan de huid en haaruitval, daarbij wordtook
hoornvorming (de hoeven) gestimuleerd.
SAMENSTELLING: basis van Diatomeeënaarde en homeopatisch verwreven zwavel. Sulfur D6 10%,
(Diatomeeënaarde) 90%.
GEBRUIKSAANWIJZING:Grote paarden 2 maal daags 15 gram (= 1 royale eetlepel)
veulens en pony´s 2 maal daags 10 gram (= 1 afgestreken eetlepel)
Over het voer strooien.
KIEZELDERMA is verpakt in een dubbele kraftpapieren zak.

Afbeelding

is er iemand op bokt die dit lange tijd heeft gebruikt en iets kan vertellen of er effect was, en zo ja welke dan?

ikenindi

Re: kiezelderma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:02

*volgt dit ook even*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:43

valt nog weinig te volgen hè? Nagelbijten / Gniffelen

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:14

Ik ken of gebruik het zelf niet, maar ik ben het al een aantal keren tegengekomen hier op bokt...vooral bij medisch in relatie tot zomereczeem.
Gebruik de zoekfunctie eens, dan kun je een hoop vinden.
Ik denk dat iig Henny_W er het een en ander van weet.... Knipoog
Misschien even PB'en?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 22:33

de zoekfunctie vergeet ik inderdaad vaak... er zijn wisselende ervaringen mee zie ik.

ik heb hier een tinker staan met vrij ernstige mok en eentje met lichte mok dus het leek me een goede ondersteuning voor beide heren. Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:18

die van mij heeft zomerexzeem... ik zal eens zoeken ook:)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 22:36

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:41

"homeopatisch verwreven" zwavel, dat betekent dat je er niks meer van terug vind?

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:01

Kritische noot.... Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 13:49

Citaat:
Verwrijving

Stoffen die niet oplosbaar zijn in alcohol/watermengsels worden heel zorgvuldig en langdurig verwreven met melksuiker. Dit gebeurt in een zogenaamde mortiermolen. De verwrijvingstijden kunnen oplopen tot wel 50 uur. Het verwrijven gebeurt om de stof de fijnheid te geven om hem verder te kunnen verwerken en om ervoor te zorgen dat de stof goed door het maagslijmvlies kan worden opgenomen. Het verkleiningsproces noemt men microniseren. Verwrijvingen worden verwerkt tot de bekende kleine homeopathische tabletjes, tot grotere tabletten en eventueel tot zuigtabletten.

Bereiding van potenties vanuit een verwrijving

Bij het potentieren van verwrijvingen wordt melksuiker als verdunningsstof gebruikt. Net als bij vloeibare potenties wordt steeds in de verhouding 1 op 10 gemengd, maar nu met melksuiker in plaats van alcohol. In plaats van krachtig te schudden wordt nu krachtig verwreven met een automatische mortier (1 verwrijving duurt tenminste 1 uur).

net als met druppels worden de middelen inderdaad minimaal gebruikt. critici of wetenschappers zullen daar niks of weinig mee kunnen denk ik?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:34

Yep, ik heb 2 jaar terug een jaar lang Kiezelderma bijgegeven aan mijn beide paarden, toen nog zomereczemers.
Het gaf geen opzienbarend resultaat.

Wel heb ik vaker gehoord dat het bij sommige paarden al voldoende blijkt te zijn om huidproblemen terug te dringen.
In elk geval was het bij de onze niet het geval.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:59

henny, toen nog zomereczemers... nu niet meer en hoe komt dat dan?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:21

ben ik ook wel benieuwd naar. wat werkte wel zo goed dat ze het nu niet meer hebben?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:41

ikenindi schreef:
ben ik ook wel benieuwd naar. wat werkte wel zo goed dat ze het nu niet meer hebben?

In het topic over zomereczeem heb ik het al vaker benoemd maar bij onze meiden zijn het waarschijnlijk meerdere triggers geweest.

- ik bemest de weides de laatste 4 jaar niet meer met kunstmest.
- beide paarden hebben in het vroege voorjaar een probioticakuur van 4 weken gehad die in mei nogmaals herhaald is.
- vanaf dec. 2005 krijgen ze dagelijks GKM van Hippolyt.
Dat is Gemuse Krauter en Mineralen en zit heel hoog in natuurlijke mineralen en vitamines en spoorelementen.
Vooral het Calciumgehalte is behoorlijk hoog. Daarom geef ik er nog losse Magnesium extra bij. Gewoon Magnesiumoxide verkrijgbaar bij de boerenbond.
-Zoveel mogelijk natuurlijk ontwormen.
-Sinds dik 2 jaar niet meer gevaccineerd. Vanwege de thimersal(kwikverbinding) die nog steeds in entvloeistof voor dieren zit.
In humane vaccinaties mag thimersal de laatste jaren absoluut niet meer gebruikt worden.

Zelf vermoed ik dat de GKM en probiotica de hoofdrol hebben gespeeld Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 19:26

ah wat mooi zeg. heerlijk dat ze er nu zo gezond bij kunnen lopen.

ik ga dit even onthouden. ik vermoed dat mijn nieuwe tinker ook gevoelig voor zomerexceem is.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:34

Mijn mening? Rotzooi! Heb het lange tijd gevoerd (nu nog steeds want ga het wel opmaken maar niet meer bijkopen) Ik merkte absoluut geen verschil, sterker nog, het zou huid-ondersteunend zijn en weet ik allemaal wat maar mijn merrie kreeg alleen maar méér huidproblemen. Clown (waaronder mok, dat wil je niet weten hoe dat eruit zag)
Ik merkte echt helemaal nul knomma nul niks... of toch niet in de goeie zin.
Mijn merrie is nog steeds herstellende van de verschrikkelijke mok-besmetting, bloedonderzoek wees uit dat het selenium gehalte schrikbarend laag was dus dat voer ik nu bij, benen zien er elke dag een beetje beter uit en ze glimt weer als nooit tevoren. Lachen
De mok zelf was overigens wel weg maar het been bleef dik en haar huid en haren bleven ernstig beschadigd ipv te genezen.

Dus niet echt een aanrader wat mij betreft.. Knipoog

Heb je al eens een bloedonderzoek laten doen?
selenium staat in voor huid en hoeven, maar niet zomaar lukraak bijvoeren als het niet nodig is!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 19:10

bedankt voor je info. komt de mok nu wel of niet door de kiezelderma? als je het opmaakt zou je zeggen van niet. en het is over gegaan, maar waardoor nu? de selenium of kiezelderma?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:17

Ik zeg niet dat de mok is ontstaan door de kiezelderma, ik zeg alleen dat de kiezelderma zijn werk niet heeft gedaan want die zou huidproblemen als mok net moeten helpen voorkomen en/of helpen ondersteunen in het genezingsproces. Knipoog
Ik begrijp dat je om deze reden kiezelderma wil geven, mijn advies is niet doen dat is zonde van je geld.

De mok is uiteindelijk genezen door het te wassen met een anti-irritatie shampoo voor honden en katten (korsten los weken) en Neo-Cutigénol zalf (wondhelend, vrij te krijgen)
Ze heeft cortisone en antibiotica spuiten gehad maar die gaven 0.0 resultaat, heb echt vééél geprobeerd Haha! (alle mokzalven op de markt denk ik Tong uitsteken)
Maar goed, de wondjes waren op een gegeven moment genezen en de korsten waren eraf maar daar stagneerde het hele genezingsproces. Ze had nog steeds een half kale olifantenpoot, heb toen bloed laten nemen waar dus die selenium uit is gekomen. Sinds ik dat geef zie ik elke dag verbetering en ook haar manenkam, staart en vacht zijn terug van betere kwaliteit.

Ik ben heel benieuwd naar volgend eczeem seizoen, ik laat aan het begin van het seizoen weer bloed nemen en op het hoogtepunt en het einde ook. Zo hoop ik te kunnen volgen waar het telkens mis gaat en of dat tekorten eventueel de grootste boosdoener zijn die de ernst van de eczeem bepalen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 16:34

mok wordt veroorzaakt door een bacterie maar ik ben zeker van mening dat je het paard inderdaad kan helpen deze zo goed mogelijk uit de buurt te houden door schoon voer te geven en de omgeving ook zo schoon mogelijk te houden, en ik probeer nu inderdaad de kiezelderma ter ondersteuning. wellicht heeft het ene paard er meer aan dan de ander.

wat je verder noemt, been there done that inderdaad. Ja ik ga je tips zeker onthouden hoor, alles is welkom als het maar helpt Ja