welk voer gebruik jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

welk voer gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 15:36

Hoi Allemaal

Ik wou wat ervaring op doen kwa voergebruik, mijn haflinger staat nu nog buiten, dadelijk gaat ze snachts ook binnen. Dan krijgt ze hooi bij. Verder krijgt ze een bakje mineralen per dag verder alleen gras. Wat we in overmate hebben, dus krijgt ze maar een stukje wei en verplaatsen we haar. Wat voeren jullie allemaal? Knipoog

Anoniem

Re: welk voer gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:36

Mijn paard staat 24/7 per dag op het land, krijgt 2 handjes Strucomix met lijnzaadolie, 2 schepjes Kruidenmelagne en Drainage Compositum. Verder 2 plakken hooi per dag.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:27

welsh 1m40 word 4x per week redelijk intensief gereden.
krijgt 4x per dag 1 plak kruidenhooi( natuurhooi) en 1x een halve schep Havens basis sportbrok en elke dag 3 winterwortels

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:31

24/7 buiten op het land, elke ochtend een strook gras erbij, altijd beschikking over een mineralen liksteen, en vers water.
's avonds drie handen musly, samen met haar veulen.
vaak een appel of een wortel erbij.
's avonds weer een strookje gras, en dat was het.
straks in de winter, gaat ze (zonder veulen) op een kaal stukje dat ze mag vertrappen, bij nat weer 's nachts op stal, krijgt ze hooi naar behoefte, iets meer musly, de liksteen, water, en wortels.
het gaat om een fjord (die eigenlijk moet afvallen)

/edit/ vergeten te zeggen, mijn fjord werkt zelden of nooit.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 11-11-06 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:38

Tonko doet niks meer, staat overdag op wei en krijgt 2 keer per dag een schep Havens reformmuesli, 2 keer per dag kuilvoer, 2 keer per dag 1 voederbiet en een schep zemelen met Equiflexion van de paardendrogist en een aurakoek van Pavo erin. Ze heeft een goed en gezond gewicht. Verder heeft ze een zoutblok en een mineralenliksteen.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:41

Friesje staat 24/7 buiten en krijgt grasssssssssssssss, als ik haar uit het land haal neem ik altijd een bakje (halve schep) voer mee, biks met haver, en als ze na het rijden erg gezweet heeft gaat ze de stal in en krijgt ze meestal nog een kilo biks met haver erbij, dat zal van het zomer gaan veranderen want dan wil ik echt met haar gaan trainen Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:51

overdag staat ze in de wei, dus eet ze gras Knipoog
's avonds geef ik haar altijd muesli van nature's best en verder een flinke plak (of 2) hooi!
's ochtends wordt ze gevoerd door de stalhouder.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:48

Mijn paard staat overdag buiten op het land (lees zeer schraal land) snachts staat ze binnen en krijgt ze een hooi, kuil en een mangel en 1 kilo brok.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:09

Mijn pony krijgt een halve schep brok 's morgens en gaat dan de wei in (die nu erg schraal is). 's Avonds gaat ze weer op stal en krijgt een halve schep brok een derde schep muesli en een klein beetje granenmix en 4 - 6 plakken hooi (al naar gelang het gewicht van de plakken). Mijn pony doet niet zo veel meer i.v.m. artrose, hooguit 1 x in de week een buitenrit.