Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MysticTinker schreef:Kun je niet wat bijbetalen voor extra hooi ofzo?
Ik zou ook wat meer hooi proberen.
evita_ schreef:Mijn eerste gedachte was gelijk..onbeperkt hooi geven. Maar toen las ik verder. Staat er veel gras in het land waar ze staan? Hoe is haar poep, dun/vast?
Wij hebben op dit moment eenzelfde soort paard. Aan de magere kant (ook veel spierverlies), 1m70 en niet in training. Ze heeft bij ons de keuze uit 3 soorten hooi, onbeperkt de hele dag door. Gras krijgt ze nog niet veel omdat ze hoefbevangen is geweest.
Je kunt ook winterpeen gaan voeren, dit is zowiezo een goeie voor in de winter. Ze kunnen er veel van hebben en het is gezond.
evita_ schreef:nee geen biks, dat zou ik helemaal afschaffen. Liever mueslie of een soort granenmix. Olie is een goeie maar bouw het wel op. En goed de poep in de gaten houden, dat is je graadmeter!
Voerpeen noemen ze het ook wel. Het zijn gewoon wortels, ik heb ze van een boer die ze speciaal voor paarden kweekt. Wortelen zijn een goede 'grasvervanger' in de winter.
Ik denk dat je altijd het beste voor je paard moet willen en dat ruwvoer zoals hooi onbeperkt mogelijk moet zijn voor je paard.