Mijn paard staat 24/7 in de wei en begint nu wel erg veel aan de liksteen de likken . Doet hij dit uit verveleling/frustratie? Hij staat nu nog in zijn eentje, er komt wel een vriendje bij, maar dat duurt nog eventjes.
Misschien inderdaad uit verveling, of omdat hij het gewoon lekker vind? Mijn paard likte er ook zo veel aan vorig jaar toen hij 's nachts op stal moest blijven, toen was het volgens mij wel uit verveling.. Wat voor steen heb je? Zo'n rode of witte blok? Of een himalaya steen? Die laatste schijnt beter te zijn omdat ze er niet in een keer hele stukken af kunnen bijten.
Ik denk dat een paard zelf wel weet hoeveel goed voor hem is. Als je toch denkt dat hij te veel binnen krijgt kun je altijd nog het zoutblok de ene dag in de wei en de andere dag uit de wei halen.
Die van mij likt ook erg veel aan zijn liksteen op stal. Verveling? nee ik denk het niet. Ik denk eerder dat hij het erg lekker vind.. Toch vraag ik me af of het kwaad kan, hij drinkt wel gewoon normaal
de paarden op kinke d'r pensionstal likken nu ook opvallend veel aan de likstenen, ze likken momenteel ook op bepaalde plaatsen zand, blijkbaar ontstaat er nu een tekort aan iets???
Het zal wel met het seizoen te maken hebben, die van mij likt de laatste tijd ook opvallend veel aan haar liksteen. Met de hittegolf deed ze dat nauwelijks, dus het gaat niet om de temperatuur. Ik verwacht dat het met de vachtwisseling te maken heeft. Ook andere paarden van stel likken veel aan hun liksteen of in het zand.
ik denk ook dat t met verharen t maken heeft, en misschien dat de voedingsstoffen in het gras al aan het teruglopen zijn? bij ons zie ik ze ook al meer aan de blokken likken, we hebben een rode en een witte
Het kan nooit kwaad als je paard veel aan de liksteen likt, hou er wel rekening mee dat er wel water in de buurt moet zijn. De dieren nemen op naar behoefte. En bij mij is het zo hoe meer ik train hoe meer ze aan hun Rockies zitten.
vanmorgen iets opvallends gezien bij de buurpaarden, ze stonden allebei een distel te eten, en dan dus ook helemaal...niet alleen de bloemen maar de hele plant. Wel heel voorzichtig trouwens
Je moet direct dat ding uit de wei halen, hier kunnen ze ziek van worden als ze te veel ervan nemen. Geef hem maar een bal of iets dergelijks als je denkt dat ie zich verveelt.
mijn paard likt ook veel, toen ik haar net had hong ze de hele tijd aan het blok in de stal die was dan ook binnen 1 a 2 week op, nu slikt ze nog wel veel maar niet zoveel meer