Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Jody_ schreef:Misschien is het een idee om een homeophaat langs te laten komen? Ik hoor daar tegenwoordig goede verhalen over
Morrie schreef:bijna alle paarden in NL hebben minder goed werkende nieren en lever, heeft iets te maken met het land en bemesting enz. zei mijn holistisch DA.
Morrie krijgt jaarlijks een kuur niercompositum en dan zie je hem leeglopen en slanker worden. Momenteel is hij echt topfit, zou je niet verwachten met deze temperaturen voor een koudbloed. Kuurtje is net achter de rug namelijk......
Morrie schreef:de oorzaak kan wel worden aangepakt, die is bekend: ik breng mijn paard terug naar waar hij thuishoort: Oostenrijk en dat zou iedereen moeten doen met een uitheems paard! Dan zijn alle kwaaltjes ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.....
ik vind het wel knap dat iemand je paard nakijkt en dat de oorzaak van de kwaal dan ook meteen weg is, zonder de leefomstangdigheden te veranderen.....
vikki schreef:Interessante vraag / interessant topic... Ik ben er nl. ook nog steeds niet uit wat ik mijn paard(en) het beste kan voeren om ze in optimale conditie te krijgen/hebben/houden... Ik ben er wel uit dat alleen weidegang/ruwvoer niet voldoende is voor mijn merrie en nu ik een kruidenmuesli bij voer is haar weerstand wel al een stuk beter, maar voor mijn gevoel kan het nog beter.