Equitop Myoplast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:55

Niet zozeer een vraag, meer een mededeling, nav een ander topic (ik meen over een Pavo supplement voor de bespiering, waarin Myoplast ook ter sprake kwam).

Ik voer het nu al zo'n 2 1/2 week bij, heb de afgelopen anderhalve week niet gereden (ivm gebroken oogkas op 2 plekken), ze is wel enkele malen gelongeerd, maar merk toch dat ze opgevuld is in de bespiering vlak voor de schoft, de halsaanzet zeg maar. Rest van de bovenlijn ziet er ook goed uit, en ronde billen had ze al . Over de souplesse kan ik niet heel veel zeggen, heb vanavond weer een rondje gereden en dat was alsof ik er gister nog opgezeten had .

Het kost een paar centen, maar van wat ik er tot nu van gemerkt heb is het superspul! Resultaat zou je na 2-4 weken moeten zien, kan de komende weken alleen maar beter worden dus, benieuwd hoe ze het nu gecombineerd met de 'normale' training oppakt.

philipoom

Re: Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:04

Ik ben ook erg benieuwd. Ik hoor dat het goed spul is, en wil jou reactie dan ook even afwachten als je paard in training is.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:57

En worden ze er niet heet van?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 12:08

Nee, niet heter dan anders

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:28

Ik voer het ook al een tijdje. Zelfs doorgevoerd bij drie weken gedwongen rust en hij is idd niet verminderd in de spiermassa. Bovendien merk ik dat ie erg los en soepel is. Ik heb ook gehoord dat paarden er heet van zouden worden, maar daar heb ik tot nu toe niets van gemerkt (na 8 weken).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:49

Dus het werkt echt voor spieropbouw begrijp ik? Ik heb er zelf ook over getwijfeld. Ik heb nu Smooth Locomotion voor zijn beweginsapparaat (leuk woord voor galgje Haha! ), maar dit voegt niks toe aan spieropbouw.. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:56

Mijn pony heeft het ook een poosje gekregen op advies van de dierenarts.
Ze verandere zo in positieve zin dat ik nu een NRPS stermerrie op stal heb.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:15

Ik heb hier ook zeer positieve ervaringen mee en gebruik het nog elk jaar na de weideperiode om versneld weer op gang te komen. Harm heeft dit langere tijd gekregen omdat hij snel spieren op moest bouwen na een langdurige blessure. Ik vind het fijn spul!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:01

Ik gebruik het nu ongeveer een maand.
Qua bespiering kan ik nog niet erg veel zeggen, zijn hals is wel al dikker geworden.
Gimli is dus wél actiever geworden, maar niet heet oid.
Ik vond het zelf een prettige vooruitgang.

Ik ga nog een pot bestellen, hopen dat de bespiering op de achterhand (die duurt natuurlijk het langst) dan ook meer massa krijgt.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:27

Ik voer het nu ook sinds een paar dagen.
Ben benieuwd of het bij die van mij ook zo goed werkt.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:10

Ik voer het nu ook 3 weken i.v.m. keuringsklaar maken van mijn merrie. Het is een wat schrale merrie (volbloedtype), maar moet zeggen dat ze nu wel gevulder wordt. Ze eet de korrels trouwens niet makkelijk.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:33

vivian001 schreef:
Ik voer het nu ook 3 weken i.v.m. keuringsklaar maken van mijn merrie. Het is een wat schrale merrie (volbloedtype), maar moet zeggen dat ze nu wel gevulder wordt. Ze eet de korrels trouwens niet makkelijk.

Mijn paard is een enorm kieskeurig beest, maar die eet de korrels wel als ik ze door de muesli doe. Ja

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 10:24

We zijn weer een weekje verder, merk positief verschil in de souplesse, normaal had ze nog weleens spierpijn in de lendenen (vooral goed te merken met poetsen), nu nagenoeg niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:24

Ik heb bij de paardendrogist ook maar weer een pot besteld, harm heeft behoorlijk te lijden gehad bij de vierdaagse en we hebben over drie weken de Kievit, even een potje ertegenaan om hem erdoorheen te trekken!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:44

Ik geef het nu een maand (slechts 1/3 van de dosering) en ik merk dat ze er veel baad bij heeft. Normaal valt ze in in de zomer en is ze uitgeput van het buiten staan zodat ik bijna niet kan trainen. Nu is dat gewoon te combineren en anderen op stal is het opgevallen dat ze minder slaapt (plat).

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:31

Ik heb nu ook een pot besteld na het lezen van de meeste positieve reacties. Ben erg benieuwd. Ik geef het wel in combinatie met vit E / sel omdat mijn paard daar een tekort aan heeft. Ik blijf dit topic wel even volgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:29

Oja, mijn paard eet het ook niet vrijwillig. Ik doe er water bij en meng het door de brok. De korrels spuugt ze anders selectief uit.
Ik denk trouwens dat het onzin is om voor een gewoon basissportpaard de volledige dosering te geven tenzij ze van iets heftigs moeten herstellen. Ik zou zuinig zijn op je geld en 1 schepje p.d. geven ipv 2. Ik denk ook dat het overdoseren voor de onhandelbaarheid van sommige paarden zorgt. De dosering is namelijk ingesteld op een paard dat topsport loopt.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:59

Remember: Heb je geen vóór en na foto's gemaakt?
Ben wel benieuwd.

Ik heb vandaag een 2e pot besteld.
Na de 1e pot niet erg veel verschil gezien, bespiering op de hals is wel verbeterd, en Gimli loopt 'makkelijker'.
Ik hoop met de 2e pot de achterhandspieren nog wat te kunnen verbeteren.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 21:58

Nee, helaas geen foto's! Maar het verschil is duidelijk hoor *LOL* . Nu moet ik er wel bij zeggen dat de training natuurlijk ook steeds intensiever wordt en dat dat ook de spieropbouw in de hand werkt, maar ik vind het een positieve toevoeging.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:02

Bij onze pony werkt het ook echt super! Ze heeft zowieso veel meer spieren gekregen en loopt ook heel lekker.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:10

Nadat mijn paard vorig jaar juli is geopereerd en in het najaar weer opgepakt was, kwam hij er gewoon niet lekker door heen. Het is dan ook een knoeperd van 1.84cm en is in maart 9 geworden.

Na 2 potten helaas nog geen tot weinig verbetering en heeft hij een injectie gehad waarnaar wel verbetering op trad. Pas nu hij 2 maal door de osteopaat is behandeld ziet hij er echt goed bespierd uit en is het pas het resultaat bereikt wat we met Myoplast hadden gehoopt te bereiken. Hij kreeg de maximale dosering.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:38

Ik ben ook echt fan van equitop myoplast.
Als ik weer zwaardere oefeningen ga oefenen, dan geef ik hem weer een periode equitop myoplast, en tussendoor geef ik het na een zware training.
Mijn paard krijg het standaard, na en voor mijn lessen en na en voor wedstrijden.

Door mijn blessure gaan wij op het moment ook in een lage dosering equitop geven, en wanneer ik weer hersteld ben, dan zal de dosering weer hoger gaan en meestal geef ik dan in de begin fase ook nog equiotop forte erbij....

Maar voor goede bespiering is equitop myoplast echt een toppertje, je ziet het verschil echt....

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 09:27

ElskedZ schreef:
Ik ben ook echt fan van equitop myoplast.
Als ik weer zwaardere oefeningen ga oefenen, dan geef ik hem weer een periode equitop myoplast, en tussendoor geef ik het na een zware training.
Mijn paard krijg het standaard, na en voor mijn lessen en na en voor wedstrijden.

Door mijn blessure gaan wij op het moment ook in een lage dosering equitop geven, en wanneer ik weer hersteld ben, dan zal de dosering weer hoger gaan en meestal geef ik dan in de begin fase ook nog equiotop forte erbij....

Maar voor goede bespiering is equitop myoplast echt een toppertje, je ziet het verschil echt....

Wat is dat voor spul dan?

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:56

Dit is ook een voedingssuplement, hierin zit biotine, vitamine, mineralen, etc....
Terwijl in equitop myoplast: aminozuren zitten

Equitop forte heeft meer invloed op de alghele conditie van het paard.
Paarden krijgen daar meer "pit" van, en ik merk gewoon als hij dit erbij krijgt, dat hij net meer energie heeft weer in het begin, als ik weer mijn trainingen op pak.

Equitop myoplast helpt vnl voor de spieropbouw, en ondersteuning van de spieren

Vandaar dat ik de combi doe, wanneer ik straks naar 6 weken weer mijn training op ga pakken.

hier wat meer info over equitop forte....
Stukje info

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 14:03

Aha, 'gewoon' een vitaminensupplement dus. Vit/min zit ik goed mee in het voer, niet nodig dus. Maar lijkt me een mooie aanvulling voor als het nodig is Ja!