Ervaring met Subli energie kern mix?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

summer

Ervaring met Subli energie kern mix?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 17:51

Heeft er iemand ervaring met Subli energie kern mix? Mijn vriendin moet dan gaan gebruiken voor haar paard wat steeds spierbevangen is.

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:35

Op de site van subli vond ik dit:

Subli EnergiekernMx (EM)
Is gebaseerd op plantaardige olie en uitermate geschikt voor:
* (top) sportpaarden
* Paarden met spierproblemen
* Te heftige/felle paarden
* Paarden met een schrale conditie
* Koliekgevoelige paarden
* Oude paarden
* Vervanging van olie toevoeging ana het rantsoen

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:46

Ik gebruik het om mijn hengst in denk seizoen op gewicht te houden(2 kg merriebrok voor een shetlander en ik hield hem nog niet vol genoeg omdat hij de hele tijd met de merries in de weer is).

Ik wou het een van mijn merries ook voeren, maar die eet het gewoon niet.

summer

Re: Ervaring met Subli energie kern mix?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 20:52

Wat betalen jullie ervoor? Mijn vriendin vertelde bij de Wellkoop voor 7,5 kg 13,95.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:53

summer schreef:
Wat betalen jullie ervoor? Mijn vriendin vertelde bij de Wellkoop voor 7,5 kg 13,95.

Dat is wel heel weinig. Ik betaal €13.95 voor 2 kg!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:05

Jeetje dan denk ik dat mijn vriendin het niet goed heeft gezien. Klopt het dat je ongeveer 600 gr moet voeren?

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:06

Sorry vergeten bij te zetten voor een paard van ongeveer 500 kg.

Olrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 07:51

Ja inderdaad, alleen voer ik maar 300 gram voor een sportpaard.

Wat vind je vriendin van de resultaten?

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 08:00

contact anders Pharlap eens, die heeft dezelfde problemen met haar paard en gebruikt t al een tijdje naar volle tevredenheid

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 08:55

Je gebruik er idd maar einig van. Ik dacht dat ik iets van 50 gram gebruik voor een shetlander.
Ik betaalde voor een zak van 7,5 kg ong 15 euro.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 06:56

Even verplaatst van MD naar VS en nieuw leven in geblazen. Ik had nog niet gezien dat er al een topic over liep, ook al is het al een paar maanden oud. Kan mijn nieuwe topic op slot. Knipoog

Ik heb ook Subli EM geadviseerd gekregen, heb sinds gisteren een zak staan maar moet nog even met degene van het advies in overleg over de exacte hoeveelheid. Maar ook ik betaal (bij de Welkoop dus, het is hun eigen merk) 13.95 voor een zak van 7.5 kg. Dus ik denk dat die prijs voor 2 kg wel heel veel is. Bloos

Overigens ben ik nog steeds op zoek naar ervaringen: hoeveel voer je ervan en waarom voer je het?

Minto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:22

Wij voeren ook subli EM aan onze paarden. Ze komen er ook goed van door de haren en ze krijgen er echt een mooie glanzende vacht van..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:51

Ik voer het sinds dit jaar aan Gorino, 150-200 gram per dag (dus de halve aanbevolen hoeveelheid) en daarnaast nog 200 ml zonnebloemolie. En sinds G op 'oliestook' loopt doet-ie het prima, gezien z'n resultaten dit Enduranceseizoen Haha!. Een en ander is dan in combinatie met 1 schep muesli + 1 schep sportbrok (beide van Subli). Z'n totale hoeveelheid eten is dus zeer beperkt. Vorig jaar voor Holten stond-ie op 4 kilo voer (zonder de olie en EM dus). Voor mij is het voornaamste voordeel dus dat-ie minder volume hoeft weg te werken.

VeniVidiVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:58

Ik voer de EM nu ook een jaar, en mijn paard gaat er echt super op. Zijn vacht is super net zijde. En hij is er veel vrolijker en opgewekter van geworden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:36

Ik ga binnenkort weer even een zakje halen om te kijken of mijn (uit zich zelf luie en flegmatieke hengst) er iets flotter mee kan worden. Gewoon wat sportbrok word hij niet flotter van en aangezien de IBOP voor de deur staat is het wel fijn dat hij daar leuk toont. Als het kwartje valt dat alle ogen op hem gericht zijn doet hij het allemaal en loopt hij echt geweldig, maar zodra hij gewoon z'n rondjes moet lopen sloft hij maar wat rondjes Knipoog.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:39

ik heb he vorige jaar gebruikt bij een merrie die snel stijf werd op de spieren.
omdat veel mensen bij mij op school er goede ervaringen mee hadden wou k t ook wel eens proberen.
alleen was het voor haar niet ideaal ze heeft er 3 weken op gestaan en is nog nooit 3 weken zo drammerig en naar te rijden geweest.
het paste haar niet.

maar heb dr veel paarden beter van zien worden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:49

Ik las ook ergens dat ze er voller van worden? Of is dat onzin?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:51

Het is vrij vet spul (bevat vier soorten oliën) en ik heb het idd aangeraden gekregen om mijn paard wat ronder te krijgen en vooral te houden. Ik voer het nu twee weken, IMO te kort om al te zeggen of het het resultaat laat zien dat ik hoop te zien.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:18

Mijn paard is nl ook schraal, wordt er gek van, ik ga vanmiddag naar de welkoop en ga dit ook toevoegen Knipoog Bedankt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:41

Tip: wel voorzichtig opbouwen, niet meteen de maximale hoeveelheid geven.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:49

Nee dat was ik niet van plan Haha!

Mn paard weegt ruim 500 kg, ze krijgt nu heel veel paardenkuil en 1,5 kg biks en 1 kg muelsi (per dag), ze staat dag en nacht op het land, met hoeveel zal ik beginnen?

Ik ben de biks en muesli ook weer aan het opbouwen, want ze heeft een maand stilgestaan en toen kreeg ze minder uiteraard. Toen stond ze ook snachts binnen en kwam ze weer aan! Nu is alles weer goed maar ze staat buiten en nu valt ze weer af, ik snap het niet meer, want ze krijgt in principe meer voer,,,,Heeft het met buitenstaan te maken?

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:53

Ik wilde het enige tijd geleden ook voeren, om wat meer pit te krijgen. Maar meneer wilde het absoluut niet naar eten. Koe

Ik denk wel dat je het enige weken, misschien zelfs maanden moet aankijken of het werkt. Ik gooi nou gewoon wat zonnebloemolie over zijn eten...

Maar er is dus een risico dat je paard het niet lust.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:54

Ik denk dat de mijne het wel eet, dat is echt een varken Tong uitsteken en zoniet dan is het pech hebben Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:04

Mijn paard heeft een half jaar lang een scheut zonnebloemolie over zijn voer gehad, maar ik had niet het idee dat dat effect had. Pure zonnebloemolie wordt ook anders opgenomen dan olie die is verwerkt op de manier zoals de mix van Subli. Het effect verschilt per paard.

Ik ben zelf begonnen met 50 gram per dag. Ik zit nu op 75 gram en ben eigenlijk niet van plan meer te geven dan 150 gram per dag (dus niet per 100 kg lichaamsgewicht) als mijn paard het daar goed op blijkt te doen. Het voer dat ik geef (Fyto Gold van Garvo) is van zichzelf ook al redelijk vet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:52

Ik geef er ook niet veel van. De helft van de aanbevolen hoeveelheid. Dennis doet het er goed op. Hij is ook extra aan het werk gezet en gaat lekker. Hij word er idd ook wat dikker van (hij was mooi, nu is hij ietsje vol, maar dat zien ze ook graag bij het stamboek dus dat vind ik voor de IBOP niet zo erg).
Gewone sportbrok word Dennis niet flotter van, van alleen maar haver gaat hij ook geen pas harder (dat is puur karakter, hij is liever lui dan moe). Sinds ik hem rij (nu ruim 5,5 jaar) heb ik nog niet een brok soort gevonden waar hij van gaat stuiteren. Van de Energiekern Mix gaat hij wel langer door(als hij eenmaal op gang gekomen is).