Stress supplement met oud en nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 10:00

Punz schreef:
Kun je haar niet aan een halster vasthouden? Zodat ze niet gaat rennen? En dan uit de hand wortels voeren? Mijn merrie is rustiger wanneer ik haar vasthoudt dan wanneer ze los staat. Misschien dat dat voor jullie ook werkt? En dan een halster touw los door het halster halen om haar vast te houden, niet vast geklikt, zodat het touw, mocht ze los komen, op de grond valt en niet achter haar aan wappert.

Ik heb er serieus over nagedacht. Maar het is een paard dat nogal losse beentjes kan hebben en omhoog kan komen met paniek. Ze kijkt dan echt nergens naar. Ik weet niet of ik mezelf daar tussen wil zetten.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:59

Daihyo schreef:
Ik heb geïnformeerd bij de stal hier in de buurt. Ik mag er komen staan voor 100 euro per nacht per stal. :wow:

Dat is gewoon een beleefde manier om "nee" te zeggen :j
Ze moeten de stal klaarmaken, allemaal gedoe voor paarden die niet blijven. Daar zou ik denk ik ook weinig zin in hebben, tenzij voor een goede vriendin ofzo. Maar anders... nee hoor, los je eigen probleem maar op. Klinkt hard misschien, dus dan kun je beter zeggen "prima, kost 100 euro per nacht per stal" :j Dan zeg je geen nee, blijf je netjes, maar weet je ook vrij zeker dat het niks wordt en de vraag niet opnieuw komt.

Maar goed, naar aanleiding van bokt hier de paarden ook aan de chill pill. Overdag waren ze relaxed, in de avond minder, maar heb ook het idee dat hier meer geknald wordt dan vorig jaar eigenlijk.

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 21:21

Sorry, maar zeg dan gewoon nee :+
Dat halfbakken tr*ttige gedoe kan ik echt niks mee. Liever: sorry, daar heb ik geen zin in. Dan is het tenminste duidelijk.

Tancreda4

Berichten: 24086
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 23:12

Daihyo schreef:
Sorry, maar zeg dan gewoon nee :+
Dat halfbakken tr*ttige gedoe kan ik echt niks mee. Liever: sorry, daar heb ik geen zin in. Dan is het tenminste duidelijk.


Nou dat idd. Waarom is het zo moeilijk of raar om nee te zeggen?? Wees gewoon duidelijk en eerlijk.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 23:18

Nou, dat vind ik ook! Nee is ook een antwoord en zijn goed recht om nee te zeggen, dus waarom zo omslachtig.

Hoe gaat het met jullie paarden/pony's?
Mijne staan opgesloten, wel met de luiken open. Paard is redelijk ok, eet wel. Bang als er weer iets de lucht in gaat, maar herstelt wel vrij snel. De shet is helemaal over de zeik, loopt alleen maar rondjes in stal en eet niet. Alleen worteltjes gaan er wel in, tijdens het rondjes lopen.
Zo om 5 voor 12 geef ik een grote bak slobber en meer wortels.
De pony is al zo'n 20 kilo afgevallen deze week van de stress. Nu kon ie wel wat missen, maar vind het heel sneu. Hij zit aan de Bach rescue, maar heb volgend jaar wel iets sterkers nodig..

marleen_usar

Berichten: 24677
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 23:23

Zennn flash is dat ook iets om te geven voor het wandelen met een Shetlander die al een tijdje niet mee uit wandelen is geweest.

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 23:24

Ik lees veel paarden aan de domosedan. Misschien is dat nog een optie voor je shet volgend jaar lies?

BoktVerlaten
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 23:26

Beetje laat nog voor tips maar hier op stal staan de paarden die heftig op vuurwerk reageren al een week aan de Zzen van Audevard, nu ook oorballen en soundless oornetjes, verder in de hal alle deuren, dakramen en luiken dicht (vuurwerkgebied en er zou maar iets binnenvliegen….) Ramen op ooghoogte afgeplakt, radio aan en extra voerbeurt om 23.45…….en hopen dat het droog blijft rond 00.00 zodat iedereen vanacht zijn vuurwerk opknalt en we er morgen weer vanaf zijn!

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 23:34

Luiken dicht heb ik een nacht eerder deze week geprobeerd, maar hij kwam drijfnat van het zweet uit stal in de ochtend, dus dat heeft kennelijk niet geholpen. Er kan bijna niets invliegen, heb er een overkapping overheen en de opening is niet richting mijn vuurwerk afstekende buren. Het kan hoor, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Domosedan is mss iets voor de heftigste uren idd, maar moet ook iets hebben voor de dagen ervoor.
Ik ga me in de aanbevolen middeltjes verdiepen. Gelukkig duurt het nog een jaar :+

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:30

Daihyo schreef:
Sorry, maar zeg dan gewoon nee :+
Dat halfbakken tr*ttige gedoe kan ik echt niks mee. Liever: sorry, daar heb ik geen zin in. Dan is het tenminste duidelijk.

Welkom in het oosten :+
Ik dacht, ik duid het even. Maar ik wist wel dat mensen die hier niet vandaan komen dat niet waarderen :D
Is niet truttig, is cultuur.

Cemlys

Berichten: 14965
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:35

marleen_usar schreef:
Zennn flash is dat ook iets om te geven voor het wandelen met een Shetlander die al een tijdje niet mee uit wandelen is geweest.

Ja voor bange of snel gespannen paarden. Ook voor concours enzo

Nou begon hier al lekker. 8.30 vanmorgen lawaai bij de stallen weg maar ik moest nog voeren, was mn oude pony helemaal gek, bokken en slaan tegen de wanden aan, liggen, recht, krabben. Ik denk die is niet goed, dus gelijk de stal uit om te stappen. Schoot in het zweet, neusgaten wijd open, willen liggen. Ondertussen dierenarts gebeld. Meneer begon dus al met koliek. 2e deze maand, waarschijnlijk is mn hooi te droog en stengelig. Spuiten erin en voer weg. Daar ging mn plan hem met voer rustig te houden. Hij krijgt nu elk uur een handje hartog of een wortel, meer mag hij niet. Nu vanavond wel een paar keer een handje hooi in een snacknetje gedaan. Morgenmiddag mag die pas weer eten, mits hij weer in orde is. Vanmiddag rond een uur of 3 de zennn flash gegeven. Tot nu is hij vrij rustig, al begint hij nu wel rondjes lopen. Ik heb juist alles afgedekt, raampjes bij zn stal, want vroeger jaar werd hij onrustig van buiten kijken, verder radio aan en fingers crossed

Zoolgangster

Berichten: 9708
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:48

Tancreda4 schreef:
Daihyo schreef:
Sorry, maar zeg dan gewoon nee :+
Dat halfbakken tr*ttige gedoe kan ik echt niks mee. Liever: sorry, daar heb ik geen zin in. Dan is het tenminste duidelijk.


Nou dat idd. Waarom is het zo moeilijk of raar om nee te zeggen?? Wees gewoon duidelijk en eerlijk.


Als de stal in het oosten van het land is, dan kan ik het begrijpen, is de Saksische manier van "nee" zeggen. :')

Tancreda4

Berichten: 24086
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 01:46

Ben blij dat ik niet in t oosten woon dan :+

Ik heb met binnen zetten on half 6 de zenn flash gegeven. Geen idee hoe ze er nu bij staat. Er is een sralgenootje en stalhouder aanwezig die af en toe bij de paarden spieken. Ze staan overigens wel allemaal binnen. Met oud en nieuw en code rood de enige keer dat alles binnen staat, de meeste staan 24/7 buiten normaliter. Maar met 25 paarden is het niet te overzien als.het toch fout gaat buiten, dus vandaar dat ze naar binnen gaan.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:08

MRIIIS schreef:
Volg! Die van mij was zo van slag vorig jaar, durfde een week niet de stal in/uit, paddock niet meer in, zo sneu. Ben nu begonnen met No Stress van Paskacheval.


De oordoppen hebben hier wonderen gedaan! Raad ze iedereen aan. Lemieux Plughz.


Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24086
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:11

Ben zo bang dat ik die er niet meer uit zou krijgen of kwijt zou raken.... doe je ze alleen op moment supereme in of de hele nacht?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:14

Nee heb ze de hele dag en nacht in gehad. Ze heeft er overdag dus ook mee buiten gestaan en bewogen en ze bleven heel goed zitten (je moet ze er wel goed in duwen). We staan naast een woonwijk en ze stonden gewoon rustig naar het vuurwerk te kijken :D

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:21

hier was het alle dagen rustig tot afgelopen nacht ver na 12 de buren iets verderop hun knal en sier troep gingen af steken. alles waaide knallend en flitsend direct over ons heen en je begrijpt, de paarden werden er onrustig van. vooral de jonkies maar het viel me nog mee.

ook dat waren mensen met paarden. ik zeg mensen met paarden. duidelijk geen paardenmensen dus! ik vind dat onbegrijpelijk wanneer je in byuiten gebied woont met alleen maar vee en paarden om je heen. asos

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:22

Die van mij lagen gewoon in het heetst van de strijd te dutten in het hooi...ze vonden mij storender dan het vuurwerk :D

Saaams

Berichten: 13285
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:30

MRIIIS schreef:
Nee heb ze de hele dag en nacht in gehad. Ze heeft er overdag dus ook mee buiten gestaan en bewogen en ze bleven heel goed zitten (je moet ze er wel goed in duwen). We staan naast een woonwijk en ze stonden gewoon rustig naar het vuurwerk te kijken :D


Slim voor volgend jaar maar hoe haal je ze eruit? Ik ben bang dat ze in haar oor verdwijnen :+

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:03

Haha nee dat gaat echt niet. Het zijn flinke bolletjes van een soort foam dat zich naar het oor vormt.Afbeelding

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:03

Popstra schreef:
hier was het alle dagen rustig tot afgelopen nacht ver na 12 de buren iets verderop hun knal en sier troep gingen af steken. alles waaide knallend en flitsend direct over ons heen en je begrijpt, de paarden werden er onrustig van. vooral de jonkies maar het viel me nog mee.

ook dat waren mensen met paarden. ik zeg mensen met paarden. duidelijk geen paardenmensen dus! ik vind dat onbegrijpelijk wanneer je in byuiten gebied woont met alleen maar vee en paarden om je heen. asos

Hier ook... degenen met de "sportpaarden" waren degenen met het zwaarste vuurwerk hier. Bizar vind ik dat.

Cemlys

Berichten: 14965
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:20

Ik denk dat ik dan eerst moet gaan oefenen, hij heeft al een hekel aan aan zijn oren zitten, laat staan erin :')

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:15

Haha ja je paard moet het wel accepteren natuurlijk. Die van mij is echt een autist dus ik vond het wel even spannend, maar ze vond het helemaal niet vervelend zitten (alleen het erin duwen vond ze niet zo).
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 01-01-24 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 13:16

MRIIIS schreef:
MRIIIS schreef:
Volg! Die van mij was zo van slag vorig jaar, durfde een week niet de stal in/uit, paddock niet meer in, zo sneu. Ben nu begonnen met No Stress van Paskacheval.


De oordoppen hebben hier wonderen gedaan! Raad ze iedereen aan. Lemieux Plughz.


[ [url=m/YzktD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Top! Die ga ik bestellen. :j

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:46

MRIIIS schreef:
De oordoppen hebben hier wonderen gedaan! Raad ze iedereen aan. Lemieux Plughz.
[ [url=m/YzktD7.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zie dat ze er 1 maat zijn, maar zou zoiets ook in Shetland oortjes passen?

Mijn oude man is echt best van slag,
Had ze opgesloten in de schuilstal met zijn maatje, vanochtend los gelaten, en ondanks dat hij minder gestresst is dan vorig jaar is hij toch even het vertrouwen in de stal kwijt nu helaas.