liksteen of likemmer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

liksteen of likemmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 20:52

Okay, ik ben gewoon te lui! En heb zoveel dat ik nog niet uitzoeken, en maken, en dan nog doen! DUS! bokt, lieve, lieve, bokt.

Wat is het voordeel/nadeel van een likemmer vs liksteen. Hebben ze echt wat nieuws en beters uitgevonden. Of is dit gewoon een nieuwe gimmick om mijn geld af te jatten!? Zal ik nu snel een emmer vol deze wonderlijke gel gaan halen. Of is een ouderwetse witte steen net zo goed?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: liksteen of likemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:55

Wat versta je onder likemmer?
Die „koeien emmers“ zijn super, dat is gewoon een volledig mineralen supplement.

Als het enkel gaat om zout (NaCl) dan maakt het niet uit in welke vorm je dat geeft.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: liksteen of likemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:18

Veel likemmers bevatten erg veel melasse, iets om op te letten als je paard gevoelig is voor suikers.

ajesca123

Berichten: 1933
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: liksteen of likemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:25

Ik gebruik hier van die grote likemmers. Eerst alleen Voor de jonkies maar nu heb ik ze voor alle paarden. Ideaal. Je ziet dat ze heel goed zelf weten wanneer ze het nodig hebben.
Soms kijken ze er tijden niet naar om en op andere momenten lopen ze er regelmatig even naartoe.
Ze staan bij mij in de paddocks. Zijn ook bestand tegen regen dus dan smelten ze niet weg.

hwn
Berichten: 4767
Geregistreerd: 26-05-13

Re: liksteen of likemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:52

Nou, zo nieuw zijn die likemmers niet hoor, bestaan al zeker +15 jaar. Maar idd zien dat je er hebt zonder suikers. Ik heb er hier eentje (toen nog pensionpaard) die in een dag een halve likemmer binnenspeelde, ze trapte er zelfs op om de stukken los te krijgen en op te eten. Was helaas nog één met veel suikers, toen had ze gelukkig nog geen EMS.

Maar veel verschil zal er niet in zitten, denk idd dat zo'n koeienemmers wel handig zijn om in de wei of een schuilhok te zetten, een standaard liksteen is hiervoor niet zo handig.