90% magnesiumoxide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:23

Dit is heel anders als de magnesium gries die de rest van de welkoop voert :n lijkt mij niet de goede

Mizora

Berichten: 18107
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:53

Dit valt onder de categorie kunstmest, doe dat maar niet.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:54

De zak die ik had besteld was binnen, dus heb hem gisteren opgehaald. Het lijkt qua structuur net zand. Op zich wel prettig, het stuift lang niet zo erg als poeder. Heb er meteen iets van aan mijn pony gegeven door zijn slobber heen. Het mengde niet echt goed, er bleef relatief veel magnesium op de bodem liggen. Gelukkig had mijn pony er geen problemen mee, die likte het bakje helemaal leeg. Ben benieuwd of het wat gaat doen voor mijn pony :)

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:36

Westhof schreef:
De zak die ik had besteld was binnen, dus heb hem gisteren opgehaald. Het lijkt qua structuur net zand. Op zich wel prettig, het stuift lang niet zo erg als poeder. Heb er meteen iets van aan mijn pony gegeven door zijn slobber heen. Het mengde niet echt goed, er bleef relatief veel magnesium op de bodem liggen. Gelukkig had mijn pony er geen problemen mee, die likte het bakje helemaal leeg. Ben benieuwd of het wat gaat doen voor mijn pony :)


vreemd dat het met slobber op de bodem blijft liggen
ik geef een eetlepel door het voer en een scheutje olie en het mengt super door het voer er ligt nooit magn op de bodem van de voerbak

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:37

Hier ging het met olie door het voer en bleef het goed plakken. Soms een klein beetje nog in de emmer. Maar voor dat geld vond ik het niet zo erg

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:48

Ik had de slobber ook wateriger gemaakt dan normaal, dacht dat het dan beter zou mengen. Zal het vanmiddag wat dikker proberen te maken. Scheutje olie is een goede, wilde sowieso weer lijnzaadolie bij gaan voeren.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:33

Denk dat wij dezelfde hebben Westhof. Hier houd ik de slobber ook wat dikker omdat de pony's dat lekkerder vinden en daarin mengt de magnesium goed.

Overigens ben ik meer dan tevreden over de magnesiumoxide. Aan mijn rijpony had ik het zeker gemerkt als het niet werkte, maar hij gaat als een tierelier. Mooi ontspannen en los in het werk, gemotiveerd en in het bos galoppeert ie zonder schrik voorop. Heel blij mee!

jojoleinee

Berichten: 2677
Geregistreerd: 11-05-10

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:55

Is er nog een andere winkel die dit verkoopt dat jullie weten??

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:25

Ik heb de slobber gister dikker gemaakt, dan gaat het een stuk beter inderdaad :)

Hoop dat ik dat effect ook bereik bij mijn pony. Hij is absoluut niet schrikkerig, maar hij kan met rijden in de bak wel echt een heethoofd zijn, wat zich vooral uit in heel voorwaarts willen. IĆ©tsje minder mag wel... :7

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 01:37

Ik wilde dit aanschaffen door het online te bestellen. En dan in de winkel af te halen maar kan het via de site niet vinden. Iemand hier ervaring mee ?

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:16

malih schreef:
Ik wilde dit aanschaffen door het online te bestellen. En dan in de winkel af te halen maar kan het via de site niet vinden. Iemand hier ervaring mee ?


Je moet het echt in de winkel bij de kassa bestellen, wellicht anders bellen?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:26

zwanepol schreef:
malih schreef:
Ik wilde dit aanschaffen door het online te bestellen. En dan in de winkel af te halen maar kan het via de site niet vinden. Iemand hier ervaring mee ?


Je moet het echt in de winkel bij de kassa bestellen, wellicht anders bellen?


Oke dan ga ik dat doen. Ik dacht via de webshop moet ook kunnen. Maar dan bel ik ze morgen even.

jojoleinee

Berichten: 2677
Geregistreerd: 11-05-10

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:24

Als je bij de kassa bestelt/belt, bezorgen ze dan ook?

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:28

Hoeveel geven jullie van dit magnesium? Hoeveel gram per kilo paard zeg maar?

annepaardoesJarig

Berichten: 7158
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:32

jojoleinee schreef:
Als je bij de kassa bestelt/belt, bezorgen ze dan ook?


Nee. Je moet het ophalen in de winkel.

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:34

Voor diegene die geen Welkoop in de buurt hebben ik heb een vergelijkbare zak gehaald bij de lokale fourage handelaar. Zak van 20 kilo voor 29,99, iets duurder dan sommige bij de Welkoop kwijt zijn maar ach ik doe er nog 5 jaar mee dus vind dat wel prima.

Ze vertelden daar dat dit door schapenhouders wordt gevoerd in het voorjaar. Mijn fourage handelaar heeft voer voor koeien, schapen en paarden. Een vergelijkbaar bedrijf kan hier denk ik altijd wel aan komen al zou het soms besteld moeten worden.

Particuliere verkoop lijkt ook geen probleem te zijn als je gewoon direct afrekent. Immers hobby boeren halen er ook hun spullen en hebben ook niet altijd een kvk nummer.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:37

hengstveulen schreef:
Hoeveel geven jullie van dit magnesium? Hoeveel gram per kilo paard zeg maar?


De berekening staat meerdere keren in de laatste paar paginas. Even teruglezen

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:18

boris_rakker schreef:
Voor diegene die geen Welkoop in de buurt hebben ik heb een vergelijkbare zak gehaald bij de lokale fourage handelaar. Zak van 20 kilo voor 29,99, iets duurder dan sommige bij de Welkoop kwijt zijn maar ach ik doe er nog 5 jaar mee dus vind dat wel prima.

Ze vertelden daar dat dit door schapenhouders wordt gevoerd in het voorjaar. Mijn fourage handelaar heeft voer voor koeien, schapen en paarden. Een vergelijkbaar bedrijf kan hier denk ik altijd wel aan komen al zou het soms besteld moeten worden.

Particuliere verkoop lijkt ook geen probleem te zijn als je gewoon direct afrekent. Immers hobby boeren halen er ook hun spullen en hebben ook niet altijd een kvk nummer.

let wel op de houdbaarheids datum die is meestal 1 jaar :j

jojoleinee

Berichten: 2677
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:53

boris_rakker schreef:
Voor diegene die geen Welkoop in de buurt hebben ik heb een vergelijkbare zak gehaald bij de lokale fourage handelaar. Zak van 20 kilo voor 29,99, iets duurder dan sommige bij de Welkoop kwijt zijn maar ach ik doe er nog 5 jaar mee dus vind dat wel prima.

Ze vertelden daar dat dit door schapenhouders wordt gevoerd in het voorjaar. Mijn fourage handelaar heeft voer voor koeien, schapen en paarden. Een vergelijkbaar bedrijf kan hier denk ik altijd wel aan komen al zou het soms besteld moeten worden.

Particuliere verkoop lijkt ook geen probleem te zijn als je gewoon direct afrekent. Immers hobby boeren halen er ook hun spullen en hebben ook niet altijd een kvk nummer.


Super goede tip, bedankt. Dan ga ik eens in de buurt rondvragen of er bedrijven zijn die het kunnen bestellen voor me!

roekes

Berichten: 757
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:05

Bij de welkoop heb ik 14.50 euro betaald.. beetje vreemd dat bovenstaande zak met hetzelfde 29.99euro kost. Is het wel dezelfde magnesium?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:09

roekes schreef:
Bij de welkoop heb ik 14.50 euro betaald.. beetje vreemd dat bovenstaande zak met hetzelfde 29.99euro kost. Is het wel dezelfde magnesium?


Staat duidelijk vergelijkbaar in het bericht ;) niet hetzelfde ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:15

Ehmmmm bij gebrek aan een werkende keukenweegschaal....
Hoeveel is ongeveer 1 eetlepel???
Rond de 15 gram ofzo??

Lynn_HJarig

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:55

Ik woon in Duitsland, kan er online nergens aan geraken lijkt mij?

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:07

In een ander topic kwam het ter sprake dat veel paarden een ijzeroverschot binnen krijgen.
In hoeverre bevat deze vorm van magnesium ijzer? Is het gezien de ijzergehaltes wel verstandig om deze vorm van magnesium bij te voeren?

Verder ben ik wel benieuwd hoe nu de ervaringen zijn met deze vorm van magnesium? Merken jullie verschil aan jullie paarden? En zijn er hier ook mensen die zowel de citraat als de oxide vorm hebben gevoerd en hebben jullie verschil gemerkt?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:28

Mijn merrie kreeg magnesium van pharmahorse (citaat) dit werkte goed. Inmiddels krijgt ze magnesiumodixe 90% em werkt ook super
Maar dan wel veel goedkoper. Effectief merk ik geen verschil behalve dan in mijn portomonee.