Wat kan ik het beste voeren, graag advies!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Wat kan ik het beste voeren, graag advies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 22:34

Dag bokkers, ik ben op zoek naar tips wat ik mijn paard nou het beste kan gaan voeren.

Begin van de winter ben ik van stal verhuisd, omdat onder andere mijn paard op de vorige stal steeds dunner werd. Sinds die tijd zijn we op de nieuwe stal bezig gegaan met het weer aan laten komen. Ik was begonnen met het voeren van 300 gram metazoa en een klein scheutje olie, dit uitgebouwd met 1 kleine schep muesli en opgebouwd naar 100 ml zonnebloemolie. Hij kreeg 4 keer per dag ruwvoer, 2 keer hooi en 2 keer kuilgras om en om. Later ben ik er op advies maismeel bij gaan voeren.

Op dit moment staat hij dag en nacht in de wei en voer ik nog steeds de metazoa, muesli en olie bij. Ik vind hem nu mooi op gewicht, maar zijn spieren mogen van mij nog meer opgebouwd worden, vooral in de bovenlijn. Ondanks het vele gras is die nog lang niet zo spekkig als zijn weide maatjes.

Nu kwam ik er achter dat ik de metazoa luzerne korrel voer, in plaats van de vitamine brok. Maar ben nu aan het twijfelen of ik gewoon over moet stappen op de vitamine brok, of helemaal op iets anders. Verder heb ik het idee dat hij wel goed in zijn vel zit nu.

- Hij is in mei op wormen getest en gaat binnenkort weer
- De muesli is cavalor harmony tradition apple
- Iets ondersteunend voor de spieropbouw zal fijn zijn
- Hij heeft van zichzelf niet de allerbeste sterke hoeven
- Hij kan best een heethoofdje zijn soms en is buiten veel aan het rennen en spelen. Ik vermoed dat hier veel energie in gaat zitten.

Hebben jullie tips voor mij? Wat ik nu het beste bij kan gaan voeren? En in de winter straks om hem op gewicht te houden? Of andere tips?

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Re: Wat kan ik het beste voeren, graag advies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:07

Ik voer vitalbix daily compleet en vul dat indien nodig aan met de slobber of de active plus.
Zeker de slobber zou ik voor die van jou erg fijn vinden.
Maar zou ook iets geven om het hele maag darm stelsel te helpen. Want als je er goed voer in stopt maar ze kunnen er niets mee doen, omdat er binnenin iets van slag is, is het zonde van al je geld en moeite.
Ik heb mijn merrie lang op de Gastri Comp van phytonics gehad. En geef soms nog een kuurtje. Erg over te spreken.