Voer voor insuline resistent sportpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Voer voor insuline resistent sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 18:28

Met cavalier fiber force kreeg ze net niet genoeg binnen en ging er erg van schuren.. Ik wil active + graag proberen

Chrisss
Berichten: 536
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Muntendam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:02

Chrisss schreef:
Voer hier Equilin. Heb oa een IR pony en deze doet het er super goed op.

Is ontwikkeld door een dierenarts. Zijn verschillende varianten van en wordt ook veel gevoerd aan sportpaarden. Je kan voor tips of advies contact met haar opnemen. Is maar weinig nodig om te voeren met heel goed resultaat. Verkoop en voer het zelf ook. Kon er niet bij dat ze met zo weinig zoveel beter kunnen worden. Al heel veel soorten voer geprobeerd. Veelal verkeerde samenstelling, teveel suikers of eiwitten en te weinig inhoud. Blij met het vinden van dit voer. Kijk maar eens op hun site.

www.equilin.eu/nl/

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Voer voor insuline resistent sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:58

Ik heb mijn Z paard op Equimagic staan. Ze doet het er super ook.. meer dan voldoende energie zit erin. Ik geef iets meer (op advies van de producent) ongeveer 150 gram per 100 kg lichaamsgewicht.

Paard zit super in de spieren, tijdens het werken geen pieken of dalen qua energie.
Voer zit erg laag qua suikers

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:02

Mühldorfer Low Glycaemic!
Doet mijn Endurance merrie die gevoelig is aan hoefbevangenheid, het super op!
Daarbij nog wat lijnzaadbrokken voor de vetten en je zit goed!
Plus natuurlijk onbeperkt/rijke voorraad hooi per dag!

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:10

Ik zou ook de active plus van vitalbix proberen, maar daarnaast kijken of het mogelijk is om droog hooi te voeren. Voordroog kan er mooi droog uit zien, maar met dat het ingepakt wordt krijg je altijd suikers.

Ik heb voor mijn paarden vitalbix daily compleet, active plus en de slobber. M'n paarden zien er goed uit en doen het er goed op.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Voer voor insuline resistent sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:07

Kijk eens naar Pavo care for life. Zit als je ze vergelijkt op voervergelijk hoger in de vitamines als bv Pavo sportsfit, maar zit wel heel laag in suikers en is graanvrij.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Voer voor insuline resistent sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:41

Ik zou sowieso proberen voordroog voor goed hooi te vervangen. Liefst met een ruwvoeranalyse en anders ook eens bloed laten afnemen. Pas als je exact weet wat je voert en hoe je paard het daar echt op doet, kun je wat aanvullen.
Ik zie veel teveel paarden het (tijdelijk) goed doen op het oog, maar na soms langere tijd, toch problemen krijgen.

Mensen kunnen niet zo vanaf internet een gedegen voeradvies geven. Ze hebben je ruwvoer niet gezien, weten niet hoeveel je paard krijgt en ook niemand weet hoe je traint, hoeveel je paard buiten komt etc.

Echt alles heeft met elkaar te maken. Paarden die bijv veel op stal staan, zullen heel anders reageren op voer dan paarden die heel veel vrije beweging krijgen.

Iemand die endurance traint, verwacht iets anders dan iemand die dressuur wil rijden. Hoe zit je paard in zijn spieren en conditie en hoe is hij daar gekomen? B is heel anders dan ZZ bijv.

Hoe hersteld je paard na training? Je kan steeds van alles proberen, maar wil je het zeker weten, moet je meer info hebben.