Green power Equifyt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:35

geen problemen mee, ik voer dezelfde combinatie.
Moet wel zeggen , paard krijgt echt niet veel. Een grote hand pre active en een grote hand greenpower + lijnzaad, supplementen en lijnzaadolie. Paard staat vol in het gras, maar is toch altijd heel happy als ze haar eten krijgt.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:45

Hier het ene paard hetzelfde probleem. M'n andere is een kliko, die vreet alles.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 00:34

Sonja89 schreef:
Loes'sCorner schreef:
Pfff ik moet nog ff wachten tot ik eraan kan komen in mijn regio is t gewoon zo goed als niet te leveren !

Zoals alles van Equifyt.....


Daar heb ik een oplossing op gevonden, moment...

https://paardenvoer.eu/paardenvoer/ levert voor 6 euro in heel Nederland ongeacht aantal kg's. De Green Power zou eind deze week in de webshop komen.

Heb zelf nog geen ervaring met deze webshop maar ga de Green Power hier bestellen :)


Toevallig daar nog recent besteld? De site is niet meer beschikbaar helaas en heb mn mails al opgeruimd.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:28

ik heb niet zo'n goed nieuws, maar ik wil niet Equifyt met de vinger wijzen eerder mezelf, ik voer al jaren (10+) Equifyt en dit is de eerste keer dat ik met een paard iets voor heb.

Mijn paard van ong 1.60, bijna 11 jaar staat zeer laag in het werk en beschikt 24/7 over weidegang, hooi en kreeg 1,5 kg per dag op advies van Equifyt zelf (500 gr Pre-active en 1 kg alphalpha). Hij is door (bemest gras- wel ong 25-30 cm hoog) weidegang/hooi/equifyt hoefbevangen geraakt.

Ik had het zelf moeten weten dat dit veel te veel was, ik kan me wel voor de kop slaan dat ik klakkeloos het advies opgevolgd heb en mijn gevoel verdrukt heb.

Hij is gelukkig aan de beterhand durf ik voorzichtig te stellen, hij is nu twee dagen van zijn medicatie af en stapt heel vlot door. Ik ga iedere dag met hem wandelen aan de hand.

Hij is ook insuline resistent, dus de magnesium is besteld. Hij staat nu op hooi en water + hymalaya steen, binnenkort aangevuld met een andere mineralen blok.

Equifyt is een prachtig maar ook krachtig voer, maar voor mijn paard is de onderhouds dosis veel te veel.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:57

Oh echt site uit de lucht?? Wat vreemd heb pas nog n week of 3 geleden via ze besteld. Ik heb een app gestuurd met de vraag hoe het zit, benieuwd of het nummer nog gebruikt word en of ze gestopt zijn.....zou echt k*t zijn :-(


Dan houd voor mij Equifyt op.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:30

Manadeluca schreef:
ik heb niet zo'n goed nieuws, maar ik wil niet Equifyt met de vinger wijzen eerder mezelf, ik voer al jaren (10+) Equifyt en dit is de eerste keer dat ik met een paard iets voor heb.

Mijn paard van ong 1.60, bijna 11 jaar staat zeer laag in het werk en beschikt 24/7 over weidegang, hooi en kreeg 1,5 kg per dag op advies van Equifyt zelf (500 gr Pre-active en 1 kg alphalpha). Hij is door (bemest gras- wel ong 25-30 cm hoog) weidegang/hooi/equifyt hoefbevangen geraakt.

Ik had het zelf moeten weten dat dit veel te veel was, ik kan me wel voor de kop slaan dat ik klakkeloos het advies opgevolgd heb en mijn gevoel verdrukt heb.

Hij is gelukkig aan de beterhand durf ik voorzichtig te stellen, hij is nu twee dagen van zijn medicatie af en stapt heel vlot door. Ik ga iedere dag met hem wandelen aan de hand.

Hij is ook insuline resistent, dus de magnesium is besteld. Hij staat nu op hooi en water + hymalaya steen, binnenkort aangevuld met een andere mineralen blok.

Equifyt is een prachtig maar ook krachtig voer, maar voor mijn paard is de onderhouds dosis veel te veel.


Heel vervelend,maar de hoefbevangenheid lijkt mij niet door equifyt te komen en het lijkt mij ook dat je niet klakkeloos voert wat je geadviseerd wordt qua hoeveelheid..Het ligt altijd aan wat je paard aan ruwvoer krijgt en daar moet je toch de hoeveelheid op af stemmen?Gras lijkt me voor jou paard de grootste boosdoener..Misschien straks met een graasmasker op de wei als het weer beter gaat?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:43

Loes'sCorner schreef:
Oh echt site uit de lucht?? Wat vreemd heb pas nog n week of 3 geleden via ze besteld. Ik heb een app gestuurd met de vraag hoe het zit, benieuwd of het nummer nog gebruikt word en of ze gestopt zijn.....zou echt k*t zijn :-(


Dan houd voor mij Equifyt op.


Ik heb geen nummer of mail meer en de site is uit de lucht, dus onwijs balen. Ik vond het juist hele fijne service en aanbod werd juist groter dacht ik.

Dan houdt voor ons de Equifyt en of Agrobs ook op inderdaad.

Ze hebben ook een site met hondenvlees, maar die weet ik zo niet. Misschien dat die nog bestaat als je de naam weet.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:44

Nee weet ik zo snel ff niet naar ze hebben mijn app gelezen dus zal wel een antwoord krijgen normaal reageert hij snel ;-)

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:09

Nou, ik wilde ook heel graag daar weer Equifyt bestellen, maar inderdaad website foetsie. Even gegoogled, kom ik deze website tegen: http://www.meerdiervoerwinkel.eu. Zij verkopen ook Equifyt, en het lijkt wel een beetje op de website paardenvoer.eu. Misschien hebben ze uitgebreid?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:58

Vreemd genoeg nog geen antwoord gehad

Die link doet t bij mij ook miet

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:00

GGFJ schreef:
Nou, ik wilde ook heel graag daar weer Equifyt bestellen, maar inderdaad website foetsie. Even gegoogled, kom ik deze website tegen: http://www.meerdiervoerwinkel.eu. Zij verkopen ook Equifyt, en het lijkt wel een beetje op de website paardenvoer.eu. Misschien hebben ze uitgebreid?


:+
Oops, deze als het goed is wel!

http://www.meerdiervoerwinkel.nl

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:35

Lijkt inderdaad wel een soort doorstart aktie, vreemd

Alleen agrobs en Equifyt zie ik niet meer terug, vast nog wat andeds

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:49

superpony schreef:
Loes'sCorner schreef:
Oh echt site uit de lucht?? Wat vreemd heb pas nog n week of 3 geleden via ze besteld. Ik heb een app gestuurd met de vraag hoe het zit, benieuwd of het nummer nog gebruikt word en of ze gestopt zijn.....zou echt k*t zijn :-(


Dan houd voor mij Equifyt op.


Ik heb geen nummer of mail meer en de site is uit de lucht, dus onwijs balen. Ik vond het juist hele fijne service en aanbod werd juist groter dacht ik.

Dan houdt voor ons de Equifyt en of Agrobs ook op inderdaad.

Ze hebben ook een site met hondenvlees, maar die weet ik zo niet. Misschien dat die nog bestaat als je de naam weet.



Www.kvvwebwinkel.nl is hun andere site zoek je in Google KVV hond vind je die wel meteen

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:36

Loes'sCorner schreef:
Lijkt inderdaad wel een soort doorstart aktie, vreemd

Alleen agrobs en Equifyt zie ik niet meer terug, vast nog wat andeds


Ja krijg nou wat! Je hebt gelijk, nu ineens geen equifyt meer. Dat is echt heel vreemd. Ik heb gisteren na lang zoeken namelijk eindelijk deze website voor Equifyt gevonden (stonden meerdere advertenties op marktplaats, die zijn helaas nu ook weg). Dat schiet ook niet echt op. Ik denk dat ik ook maar even een e-mail ga sturen. Hmm dat wordt echt een opgave om nu nog aan het voer te komen zonder vele kilometers te moeten afleggen... -O-

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:23

Ja ik weet natuurlijk niet zeker of dit dezelfde leverancier is maar er zijn wel verdacht veel gelijkenissen.

Helaas hebben ze tot op nu nig geen moeite genomen om mijn app te beantwoorden....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:43

Lijkt me ook dezelfde, maar denk dat ze gewoon bezig zijn om alles over te zetten naar 1 site. Handiger was geweest als je dan va de oude doorgelinkt werd.

Jammer dat ze geen Equifyt meer hebben. Liep denk ik juist goed als je hier zo leest. Agrobs staat er nog wel op.

Ik gebruikte alleen de Sainfoin nog en dat is nog een uniek product in zijn soort eigenlijk. Greenpower en pre active heb ik even gehad en bekeken, maar heeft voor ons geen toegevoegde waarde. Meng toch liever zelf.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:00

Ik krijg helaas geen enkele reactie terwijl ze mijn app wel gelezen hebben dus geen idee, voor mij is dit af gedaan!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:15

Jammer! Ik weet wel dat de dochter me belde en dan moest overleggen met dr vader. Dan belde zij mij weer terug. Sms van dat de bestelling eraan kwam, was met 2 verschillende nummers toen, weet ik nog. Ze hebben dus meerdere nummers en het contact was goed en vlot.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:10

Nou nu dus helaas niet!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:21

Equifyt verstuurd toch ook?

Ik zit een beetje in dubio, ik wil zo weinig mogelijk luzerne voeren maar wel een makkelijk compleet voer. Liefst bestel ik ook een big box. Ik heb er sowieso 2 die gevoelig zijn op de buik, de oude kan absoluut niet tegen graan, staat nu na 2 weken een handje muesli per dag om haar voer smakelijker te maken weer bevangen, maar ook niet tegen luzerne (net zoals de meeste van mijn dieren, vind maar weinig dieren goed op luzerne reageren). Wil wel meer vit en min/sporenelementen toevoegen en eiwitten/aminozuren.
Ik fok met de ponies en rij de dieren die daar oud genoeg voor zijn op recreatief niveau.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:45

Misschien hebben jullie er iets aan, ik bestel altijd hier: http://www.hanvanvossen.nl/categorie/27 ... aardenvoer

Ze bezorgen thuis en doen niet moeilijk over de zakken in de schuur achterlaten als je niet thuis bent met de factuur erbij. Niet alles staat altijd op de website, maar voor zover ik weet kunnen ze alles van Equifyt leveren.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:33

Lailapri, Volgens mij alleen pallets, dus voor ons geen optie.

Allegra, jammer dat die de ruwvoeren niet hebben. Ik geef de Sainfoin.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:36

superpony schreef:
Allegra, jammer dat die de ruwvoeren niet hebben. Ik geef de Sainfoin.


Allegra schreef:
Niet alles staat altijd op de website, maar voor zover ik weet kunnen ze alles van Equifyt leveren.


Even contact opnemen met ze is de moeite is mijn ervaring ;) Het duurde geloof ik een jaar voordat ze pre-active op de site hadden staan maar even mailen en ik kon het gewoon bestellen bij ze.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:06

Oke, heb ze gemaild, maar ze komen zo te zien niet in deze regio. Zitten voornamelijk in het Zuiden op de site.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:05

Gewoon even goed lezen superpony, op de site staat duidelijk dat ze bepaalde bezorgroutes hebben en de rest tegen verzendkosten kunnen toesturen. Of ze in jouw regio zitten, geen idee, uit je profiel is geen regio af te leiden.