Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:01

maria1990 schreef:
De darmklachten uiten zich in gewichtsverlies

Daatje schreef:
Oke, dat is een ander problwem dan waar mijn paard mee kampt


Je paard hoeft niet perse gewichtsverlies op te lopen.. Mijn pony vertoonde ook darm problemen. Hij was juist mega dik. Zijn mest steeds wat dunner als normaal en had constant een vieze staart van de mest (lees; elke dag kunnen wassen). Er is ook nogmaals getest bij de DA op wormen en ook dat had hij niet.
Nu met aangepast voer, een extra ondersteuning voor de darmen ("bio yea sacc", van de DA gekregen) en onbeperkt hooi uit slowfeeders gaat het een stuk beter!

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:34


Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:59

Ik wilde ook net purefeed aanraden.
Kijk eens op de site en mail voor advies, Astrid weet ontzettend veel!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:24

Ik geef aan mijn paard met darm en als gevolg gewichtsproblemen, gastro en Fiberforce van cavalor met lijnzaadolie

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 20:09

Wat zijn jullie ervaringen met Havens brokken en muesli's?
Het voer wat ik tot nu toe aangeboden krijg, is geheel graanvrij zoals ik wou maar bevat te weinig eiwitten

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:09

Ik geef gastro+ van havens, hoog in eiwitten.
Je kan ook een mail aan hun sturen ze geven uitgebreid antwoord

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:39

die van mij deed het vol in het werk erg goed op de ERS pellets van dodson & horrell. zelf vanaf gestapt vanwege de prijs. eveneens van D&H is equine sensitive, prijstechnisch beter haalbaar, maar m.i. minder geschikt voor zwaar werk. saracen re-leve zit ook heel hoog in de olieen en is dacht ik ook graan vrij.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:12

Pavo topsport

Mevy

Berichten: 53
Geregistreerd: 05-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:41

maria1990 schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met Havens brokken en muesli's?
Het voer wat ik tot nu toe aangeboden krijg, is geheel graanvrij zoals ik wou maar bevat te weinig eiwitten



die van mij doen het er goed op. ik voer draversbrok en sportmuesli (de rode zakken van Havens).

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:28

Agrobs Fetura staat hoger in eiwitten en is graanvrij. Moet wel gecombineerd worden met een vitaminebrok :j
En eventueel olie voor meer langzame energie en meer eiwitten.

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:17

Mijn stalgenootje heeft al een paar keer koliek gehad met haar paard. De kliniek adviseerde dat ze cavalor fiber force moest gaan geven voor de darmen. Het werkt heel goed bij haar, sindsdien geen last meer van koliek gehad. Deze muesli is ook graanvrij. Dit voer wordt ook aangeraden bij paarden met maagzweren, cushing, hoefbevangenheid etc. Zij was bang dat haar paard te weinig energie hieruit zou halen (ze rijd M2) maar dit is niet het geval, er zitten oliën in verwerkt die zorgen voor langzame energie.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:56

anoniempje1 schreef:
Mijn stalgenootje heeft al een paar keer koliek gehad met haar paard. De kliniek adviseerde dat ze cavalor fiber force moest gaan geven voor de darmen. Het werkt heel goed bij haar, sindsdien geen last meer van koliek gehad. Deze muesli is ook graanvrij. Dit voer wordt ook aangeraden bij paarden met maagzweren, cushing, hoefbevangenheid etc. Zij was bang dat haar paard te weinig energie hieruit zou halen (ze rijd M2) maar dit is niet het geval, er zitten oliën in verwerkt die zorgen voor langzame energie.


Ik heb dit advies ook gekregen. Werkt uitstekend, en je kan olie bijgeven voor extra energue

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:35

Ik heb even 2 Havens producten vergeleken met pure feed condition, bij beide scoord PF (condition) hoger kwa eiwitten dan de Havens (müsli en 1 sportbrok)..........

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:48

Equifyt is ook iets waar je naar zou kunnen kijken. Die hebben meerdere soorten granenvrij voer in hun assortiment.

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Gezocht; makkelijk verteerbaar krachtvoer voor sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:13

Het is wellicht niet het eerste waar je aan denkt maar heb je al een keer probeert puur en alleen haver te voeren met een mineraal supplement?

Dit was vijf jaar lang de oplossing voor mijn paard toen heb ik een aantal mueslis en brokken geprobeerd en ga toch weer terug naar haver+mineraalvoer.
Het mestwater is verdwenen en ze is veel minder gevoelig met singelen en poetsen.