Finecto+ tegen mijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:11

ben ook erg benieuwd naar de wetenschappelijke test. Als iemand die heeft gezien hoor ik het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:18

Nee dat onderzoek heb ik ook nog niet gevonden of toegestuurd gekregen van de producent.

De mijne vond het in het begin ook niet lekker. Heb heel langzaam opgebouwd vanaf een mini schepje en nu gaat het wel goed.

LouiseJen
Berichten: 23
Geregistreerd: 02-06-14

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:05

Onze tinker krijgt het ook maar omdat het het potje voor kippen is, en ze daardoor denk ik te weinig binnen krijgt werkt het niet en stampt ze er nog op los....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:41

Maar waarom voer je dan voor kippen :?

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:19

Zijn er al mensen waarbij het goede resultaten opb levert?

ErnaDani

Berichten: 2
Geregistreerd: 25-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:49

Ik heb een pot besteld, een vriendin had goede ervaringen :j Ik ben benieuwd of het mijn 'stampertje' van de jeuk af helpt!

LouiseJen
Berichten: 23
Geregistreerd: 02-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:51

Gloa schreef:
Maar waarom voer je dan voor kippen :?

Ja was niet mijn idee maar van de eigenaar, want is goedkoper, maar ik zei al dat ie dan alsnog duurder uit is zo, als het niet helpt.

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:06

Ik voer nu bijna drie weken en ik zie helaas nog geen vooruitgang... Ben benieuwd,nal meerder mensen nu die het voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:27

Mijn merrie kreeg net toen ik begon met de finecto weer last van de mijten. Omdat ik schade en wondjes wilde voorkomen en niet wilde wachten op de werking van finecto heb ik direct weer met bye-mite de benen behandeld.

Nu geef ik preventief finecto. Bye-mite nog niet herhaald maar zie haar niet stampen of schuren. Normaal heeft ze ook kriebels in dr manen en veel huidschilfers daar. De manen heb ik toen niet behandeld maar de huid ziet er nu wel veel rustiger uit.

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:10

Volgens mij is dit een 'wetenschappelijk' product van niks... Inmiddels de hele pot gebruikt en het is alleen nog maar erger geworden.. Erg jammer en ik ga er zeker nog achter aan bij finecto, aangezien ze wettelijk verplicht zijn om hun onderzoek vrij te geven, tevens hun ingrediënten

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:07

sammy_rockey schreef:
Volgens mij is dit een 'wetenschappelijk' product van niks... Inmiddels de hele pot gebruikt en het is alleen nog maar erger geworden.. Erg jammer en ik ga er zeker nog achter aan bij finecto, aangezien ze wettelijk verplicht zijn om hun onderzoek vrij te geven, tevens hun ingrediënten


Zal je hun reactie hier in het topic willen plaatsen, ik ben daar namelijk erg benieuwd naar!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:11

Ik voer het nu een maandje, kan nog niet echt zeggen dat ze minder stampt. Ben hiermee begonnen omdat mijn merrie drachtig was en ik niet met allemaal chemische rotzooi wil werken.

pamelien

Berichten: 190
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:05

zou het nu werkelijk tegen zomer eczeem helpen ? alles is zo duur en helpt eigenlijk niks. ben nu begonnen met fibra anti itch te voeren. mijn pony eet het goed. maar wat is dat duur voeren.kan ik zo niet betalen. als de zak leeg is ga ik geloof ik maar weer over op Vitalmix. daar krijg je ook heel snel een voer schema toegestuurd. Finecto vind ik maar erg geheimzinnig.
Blijf wel dit onderwerp volgen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:20

Gloa schreef:
Nee dat onderzoek heb ik ook nog niet gevonden of toegestuurd gekregen van de producent.

De mijne vond het in het begin ook niet lekker. Heb heel langzaam opgebouwd vanaf een mini schepje en nu gaat het wel goed.


Dat onderzoek gaan ze je ook niet opsturen. Ik heb de producent gemaild en gebeld en ze vertikken het echt om de ingrediënten vrij te geven... mijn paard heeft echter allergie, dus ik kan het niet zomaar voeren.

Maar ik lees eigenlijk overal teleurstellende resultaten?

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:24

Ik heb het welgeteld 2 dagen gegeven..Mijn paard ging zo verschrikkelijk aan de diarree, dat ik het niet aandurfde het langer te geven. En omdat ze anders nooit last heeft van slappe(re) mest of diarree, vond ik het geen goed idee om het langer de kans te geven.

Twijfelde vooraf al of ik het wel of niet zou doen, want ik wil weten wat ik in mijn paard stop. Dat is niks geks toch?

Ben het gaan geven nadat 1 stalgenoot aardig positief was en de andere merkte geen verschil. Omdat hun paarden verder niet reageerden, heb ik het dus ook geprobeerd. Maar ben dus meteen gestopt toen ze aan de reutel ging. Dag nadat ik gestopt ben, werd haar mest ook weer normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:35

eilleen333 schreef:
Gloa schreef:
Nee dat onderzoek heb ik ook nog niet gevonden of toegestuurd gekregen van de producent.

De mijne vond het in het begin ook niet lekker. Heb heel langzaam opgebouwd vanaf een mini schepje en nu gaat het wel goed.


Dat onderzoek gaan ze je ook niet opsturen. Ik heb de producent gemaild en gebeld en ze vertikken het echt om de ingrediënten vrij te geven... mijn paard heeft echter allergie, dus ik kan het niet zomaar voeren.

Maar ik lees eigenlijk overal teleurstellende resultaten?


Kan je niet gewoon een mail heen sturen waar je paard allergisch voor is en vragen of dat er in zit? Ik weet waarom ze de ingrediënten niet geven, dan kan iedereen het straks zelf maken.

Ik geef het al een hele tijd aan mijn merrie, vorig jaar en nu dit jaar ook weer begonnen. Ze stampte wat en nu is dat weer afgelopen. Ik heb dus wel een positieve ervaring ermee :) Als mijn veulen straks ook jeuk begint te krijgen, dan krijgt hij ook een schepje.

Ik geef 2 kleine schepjes per dag, als ze geen last heeft doe ik het om de dag, als ze dan weer begint met stampen of iets, doe ik het weer per dag. Het is even aanvoelen per paard hoe je het kan geven :j

Karlee

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-08-13

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:19

Hoi iedereen,

Het bedrijf achter Finecto is van mijn vader en ik krijg daarom alle ervaringen van Finecto Horse mee. Zelf geef ik het ook aan mijn paard met zomereczeem. Wat we zien is dat in veel gevallen het uitmaakt in welke situatie Finecto Horse wordt toegepast. Of het paard in een kudde staat of niet. Hoe veel eitjes er in de vacht zitten. Of het paard op stal staat of op de wei. De situatie bepaalt zeg maar of het werkt of niet.

Een voorbeeld: Wij kregen een opmerking van iemand die zei dat het niet werkte. Na enig doorvragen kwamen we erachter dat haar paard op een pensionstal stond met 15 andere paarden. De andere paarden kregen geen Finecto, maar hadden wel last van mijt. Hierdoor werd het paard wat wel Finecto kreeg dus steeds weer besmet door de andere paarden. In zo'n geval werkt het dus niet.

Wij hebben bijvoorbeeld ook van een stal met 10 friezen te horen gekregen dat ze alle paarden Finecto hadden gegeven, ook degenen die niet stampten. Deze stal merkte echt duidelijk verschil en is super enthousiast. Zelfs de hoefsmid viel het de volgende keer op dat de paarden minder last hadden van mijt.

Wat betreft de diarree: in Finecto Horse is fenegriek het vulmiddel. Als een paard gevoelig is voor fenegriek zijn scheten en/of diarree het gevolg. Wij hebben tot nu toe 2 reacties gehad van paardeneigenaren waarbij dit het geval was.

Mochten jullie meer vragen hebben dan mogen jullie mij altijd benaderen. Ik zit niet heel veel op bokt. Maar probeer het bij te houden. :)

Groet Karlijn

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:22

Hallo Karlijn,

Bedankt voor je input! Zelf kan ik het helaas niet voeren omdat de ingrediënten niet bekend zijn en mijn paard zij momenteel in een traject bevindt Ok uit te zoeken waar ze nou precies wel en niet van gaat jeuken.
Ik begreep echter dat het wel wettelijk verplicht is om de ingrediënten van voedingsmiddelen op de verpakking te vermelden. Weet jij misschien hoe dit zit?

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 12:40

Fijn dat je input geeft Karlijn!

Ik had ook al gemaild met jullie, maar zoals velen anderen vind ik het antwoord te vaag om het te gaan geven. Ivm de beenproblemen krijgen ze ook nog andere supplementen en ik wil gewoon weten wat ik precies in mijn paard stop. Ik hoef geen hoeveelheden of percentages te weten, maar wel wat precies. Het feit dat er zo wazig over gedaan wordt laat me denken dat het product eigenlijk héél erg simpel is en zodus veel te duur verkocht wordt voor wat het is.

Tweede wat me tegenhoudt is inderdaad de wetenschappelijke experimenten/artikels, die zijn wettelijk verplicht om te publiceren / te delen, maar daar houden jullie de boot af. zijn er wel wet. exp. gedaan? Of wordt dit gewoon maar gezegd?

pamelien

Berichten: 190
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:59

ik vraag me nog steeds af hoe het tegen zomer eczeem kan helpen ?

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:15

IK ben zeer tevreden onze tinker stampt niet meer (cpl mijt) en onze haflinger schuurd niet meer.(exceem)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:30

Ik voer het ook nog steeds. 3x per week 4 schepjes. Heb laatst wel de sokken moeten wassen (toen voerde ik nog 3x 2 schepjes) maar sta inderdaad samen op de paddock met een paard die zo'n beetje chronisch mijt heeft en waarbij de eigenaresse er weinig tegen doet.

Maar het heeft zeker een positief effect want de manenkam is brandschoon. Voorheen had ze heel veel schilfers die ook wel onder de noemer korsten door het leven konden.

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:08

Ik heb t vandaag gehaald en door een beetje slobber gemengd. Lange tanden..... ik zal mijn ervaringen tzt ook wel even delen

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:26

Ik ga het ook om de reden dat de ingrediënten niet worden vrij gegeven niet voeren. volgens mij is het zelfs wettelijk verplicht op de verpakking te zetten wat erin zit.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:23

Bij diervoeding is dat niet verplicht volgens mij. Ik ken geen enkel kruidenmengsel waar ingrediënten op staan.

Ik ben het vorige week gaan voeren en ben benieuwd of het werkt. Het ruikt vrij sterk naar knoflook en fenegriek, maar dat heeft hier nooit genoeg gewerkt.