Iemand ervaring met equifirst en havens?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_LiliM_

Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 15:14

Hoi zoals de titel al zegt heeft er iemand ervaring met equifirst en havens?
Zit erover na te denken om mijn paard dit bij te gaan voeren. Wat voeren jullie en waarom? Ik denk dat het allebei een fijn merk is maar heb er zelf geen ervaring mee. Zit namelijk te twijfelen tussen een muesli van equifirst of een muesli van havens.
Vindt van allebei de merken online positieve reacties (bij voervergelijk). Maar wat is nou jullie ervaring in de praktijk? Eten ze het graag, bederft het snel en hoe doen jullie paarden het erop en waarom kies je voor dat merk?

Alvast bedankt voor de reacties :)

flappie28

Re: Iemand ervaring met equifirst en havens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:34

Met Equifirst geen ervaring, met Havens wel. Die at hij graag, maar zat naar mijn idee veel te veel zetmeel in (natural balance), daarom over gestapt naar ander voer. Wat betreft bederven...er staat toch een houdbaarheidsdatum op de zak, meestal een maand of 4 tot 6.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:02

Ik heb helaas geen goede ervaring met voer van Havens, mijn paard is ziek geworden van de bacterieen die er in zaten. Ik voerde Draversbrok en Kentucky Lite E.
En in allebei zaten de bacterieen. De fabriek is hiervan op de hoogte gesteld en was bekend, ze hadden in het verleden hier al vaker problemen mee.
Ze zeiden dat de controle van de grondstoffen nog wel eens te wensen over liet

Flynn ZZ-Licht (met pensioen) Unique ZZ-Licht startgerechtigd.!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:07

Ik voer dravers brok, basis brok, coolmix muesli, voorheen de Lite E van Havens en nooit problemen gehad, vanaf volgende week gaat ze ook de Ferto-lac3 van Havens krijgen.
Equifirst ken ik niet

[KS-MK] Bonte allrounder in de maak voor 2017 van Ceasar ter Linden
Harmony x Ceasar ter linden verwacht 14 maart 2017 Nog 95 dagen

Dandyho: ruin, 2008, Unaniem x Aram † 2008-2015 Mijn maatje voor altijd

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:11

Ik voer al jaren de slobber van Havens. Nooit problemen mee en het is de enige slobber die mijn oudje lekker vindt. andere slobbers geprobeerd maar die vindt hij na een paar dagen niet meer lekker.

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:57

Ik voer havens basisbrok en de coolmix. Eerst voer van hipostar gehad nu sinds half jaar op de havens waar hij het een stuk beter opdoet. Paard is rustiger. Geen opgezette buik meer en glanst.

Neem de dag zo als hij is het kan altijd je laatste zijn.
cella 24 mei 1984 - 15 oktober 2008 R.I.P.
Giving up doens't always mean your weak, sometimes it means your strong enough to let go

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:59

Ik gaf mijn paard equifirst. De energy omega 3 en de slobber op advies van de dierenarts. Paard deed het er super op!

Don Keano eindstand M1+20! In memoriam 27-09-15
Tristan XI B+0----->L1+6-----> L2 +6----->M1+11---->M2+9!

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:44

Ik heb op mijn stal een jaar lang havens basisbrok, slobber en coolmix gevoerd. Vind het goede kwaliteit hebben en de paarden vinden het ook heel lekker.

Sinds 2 maanden overgestapt naar Horsefood. In de eerste plaats omdat het horsefood verkooppunt dichterbij is, dus makkelijker, maar ook erg goede kwaliteit en de paardjes smullen er van! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie