alternatief voor care for life pavo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 16:07

Ine23 schreef:
Niet goedkoper, maar heb je al eens gekeken naar de Alpen grun musli van Agrobs? Die is heel fijn en zonder al die kruiden :j . Ik voer er ook maar een drinkbekertje per dag van samen met hun vitaminebrok (naturmineral van agrobs), dus dan scheelt het wel in kosten.

Van C4L zagen ze hier ook spoken, maar ik ben sowieso geen fan van al die kruiden, soya etc. Het was toen 1 zak uit 'hoge nood' en om te proberen, maar daar is het ook bij gebleven.


Volgend beschrijving zit in Alpen grun wel kruiden.

X_Sam_X
Berichten: 339
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:08

Hier een combinatie van Marstall Vito en Vitalbix.
Ik zou de Vito wel weken, toen ik het een keertje niet deed uit gemakzucht had mijn paardje een slokdarmverstopping... Verder gaat het prima hierop! :)

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:19

plutolover schreef:
Ine23 schreef:
Niet goedkoper, maar heb je al eens gekeken naar de Alpen grun musli van Agrobs? Die is heel fijn en zonder al die kruiden :j . Ik voer er ook maar een drinkbekertje per dag van samen met hun vitaminebrok (naturmineral van agrobs), dus dan scheelt het wel in kosten.

Van C4L zagen ze hier ook spoken, maar ik ben sowieso geen fan van al die kruiden, soya etc. Het was toen 1 zak uit 'hoge nood' en om te proberen, maar daar is het ook bij gebleven.


Volgend beschrijving zit in Alpen grun wel kruiden.


Klopt, maar geen 11 soorten die je dan allemaal constant geeft en samen met elkaar. Ik voer overigens niet het hele jaar door hetzelfde, dus dat scheelt al met kruiden systematisch voeren.

Je moet natuurlijk ook gewoon voeren wat je zelf fijn vindt en je paard het goed op doet, maar C4L bevat gewoon voor mij teveel ingrediënten die ik liever niet zoveel zou voeren (en 1 van de haflingers werd er helemaal gek van).

RianneH

Berichten: 28288
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:59

Waarom voer je eigenlijk muesli naast de vitaminekorrel?

Hier is Marstall ook lastig te krijgen maar bestellen we het, dus wordt het thuisbezorgd. Ideaal!

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:18

Ik volg even.
Zelf geef ik een klein handje door zijn metazoa met luzerne, maar tis inderdaad duur.
Zou best meer geven als de prijs leuker zou zijn.
Zelf kwam ik toch hierbij uit, makkelijk te verkrijgen ook.
De care for life is vooral omdat dat frutbeetje metazoa wat sneu is anders. :+
Luzerne is hij niet gek van maar gaan zijn poeders door, en met de care for life eet hij het zonder morren op.
De metazoa gaat er wel zo in, hij vist elk korreltje eruit als ik geen care for life erbij geef haha.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:23

meiske1577 schreef:
Het is verschrikkelijk moeilijk om een muesli te vinden die laag is in suikers en zetmeel maar zonder al die kruiden erin. Ik volg dus ook even mee :)


Marstall Vito
Marstall Faser Light

Graanvrij en suiker/zetmeel arm.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:28

Roos_M schreef:
Mara2000 schreef:
Is een marketingvoer. Adverteren met laag in suikers maar vaak bomvol zetmeel. Care for Life, klinkt leuk al die kruiden maar is dat nodig en gezond? Er was een interessant topic hier op Bokt toen het voer net uitkwam. Wilde paarden die daarvoor braaf waren. Daarnaast vermoed ik, maar kan ik niet bewijzen, dat ze niet met hoogwaardige grondstoffen werken. Zie je vaak bij commerciële, goedkope, voeders. Beetje zoals het vlees in Whiskas, slachtafval, poten, snavels. Dierlijk ja, hoogwaardig, absoluut niet.


Bomvol zetmeel: care 4 life? 4,7 procent..... is niet bepaald bomvol.


Beter lezen ;)
C4L valt voor mij o.a. af vanwege die overdaad aan kruiden. Klinkt leuk in een advertentie maar waarom. Dat eten paarden in de natuur ook niet dagelijks.

roosa

Berichten: 2319
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:31

Subli zonder is ook prima.
Iets minder duur doe je langer mee.

kiki1976

Berichten: 16918
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:41

Hier een tijdje de Care4Life gevoerd en ze deed het er prima op. Daarvoor kreeg ze altijd Metazoa en deed het daar ook super op, maar vond dat net weer niet geschikt tijdens de dracht.
Wel geef ik dagelijks lucerne bij.

Voor de Metazoa heb ik eerst de Pavo Vital complete geprobeerd, maar na 2x 10 kg gevoerd te hebben was het hem gewoon niet. Ze ging steeds meer mest eten, of ik moest het gaan mengen met muesli.
Daarna overgestapt op de Marstall Force. Buiten dat ze het niet super wilde eten, ging ze ook daarbij mest eten.
Met de Metazoa allemaal super, ook haar darm problemen ging 100x beter.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:48

roosa schreef:
Subli zonder is ook prima.
Iets minder duur doe je langer mee.


En de Subli dieetmix

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 17:51

Metazoa eet Stanley niet..

Balancer van equilin ook niet.

De Pavo vitamine gaat er wel zo in.

Ik zal eens marstall info zoeken.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:06

Martsall zit helaas ook nog best wat kruiden in... Mariadistel, paardenbloem, brandnetel etc.

Helaas is mijn paard momenteel ziek, dus krijgt nu even alleen hooi. Zijn medicijnen meng ik door wat care for life en dit gaat voor nu prima en vind de kruiden ook wel toegevoegde waarde hebben. Maar voor de toekomst wil ik liever niet zoveel kruiden blijven voeren.

Ik wil over gaan op een vitaminebrokje, aangevuld met een muesli of andere mix voor extra energie en eiwitten wanneer dit nodig blijkt bij revalidatie en hopelijk weer regelmatige arbeid. Naast kwalitatief net hooi, liefst grofstengelig en niet te rijk aan suikers.

Vitaminebrokje spreekt vitalbix mij nog het meeste aan, omdat die een goede calcium fosfor verhouding heeft.

Qua muesli kom ik er nog helemaal niet uit. Wil iets hebben wat niet teveel suiker en zetmeel bevat (graanvrij?), wat een goede calcium fosfor verhouding heeft, wat niet al die kruiden bevat en wat liefst ook nog een beetje normaal verkrijgbaar is. En liefst ook GMO vrij.
Voorkeur gaat uit naar een muesli omdat wij met een voermachine werken, ruwvoermix gaat daar moeilijk doorheen.

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:36

Als je sober wil voeren, snap ik niet zo goed waarom je luzerne voert.... erg eiwitrijk.... voer dan grasmix.

Ik voer na lang onderzocht te hebben, juiste balans eiwit, zetmeel en vitamines etc....: dieetmix van subli en de ponybrok.... ervan. Ik voer 50/50..... daarnaast hooi en in de winter een schep grasmix erbij.

Mijn IJslanders doen het er perfect op, geen spoken, mooie vacht, goede hoeven.... en appeltjes op hun lijf... zelfs nu de wintervacht al aanzet.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:51

Monmaster schreef:
Als je sober wil voeren, snap ik niet zo goed waarom je luzerne voert.... erg eiwitrijk.... voer dan grasmix.


Hier zit weer veel suiker/zetmeel in. Dus ja.... :') :Y)

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 21:07

Luzerne voer ik erbij omdat hij een volke schep krijg. Dus als dat alleen uit care for life is, vind ik de zak echt te duur voor. Ook al zal ik een halve schep geven

En hoe meer hij moet kauwen hoe beter

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:21

Fiberforce van Cavalor misschien?

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:48

Ik ben van C4L over gegaan naar Cavalor fiberforce en nu voer ik Cavalor pianissimo. Je kunt ook eens naar Pure Feed Paardenvoeding kijken: http://www.purepaardenvoeding.nl

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:06

Mara2000 schreef:
Beter lezen ;)
C4L valt voor mij o.a. af vanwege die overdaad aan kruiden. Klinkt leuk in een advertentie maar waarom. Dat eten paarden in de natuur ook niet dagelijks.


Valt niet veel bijzonders extra te lezen. Ben het gewoon niet met je eens.

Over beter lezen gesproken. Ik zat net nog de pavo productgids te lezen en daarin wordt men juist gewezen op het feit dat t gaat om suiker EN zetmeel.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:49

Eight schreef:
Floortz, welke vitaminebrok kan jij aanraden? Ik voer nu ook nog muesli, omdat de paarden het heerlijk vinden. Verder eigenlijk niet voor een specifieke reden.


Ik voer zelf een handvol vitalbix bij, maar alleen in de winter. Dat meng ik samen met een paar handen compactgras (voor het lekkere; dan likken ze de bodem erbij uit)
Met volop hooi van goede kwaliteit en een liksteen is dat genoeg voor een Haf. Ik doe ruim 3 maanden met een zak.

Men verdenkt gehakselde luzerne ervan dat het maagzweren kan geven.
Voorheen heb ik ipv Vitalbix een tijdje de Subli dieet gegeven. Het is goedkoop maar als je de ingrediëntenlijst bekijkt...het zijn schillen, pulp, schroot en vlokken met vitaminen en mineralen. Echt onder de indruk was ik er niet van, maar hij vond het wel lekker.
Laatst bijgewerkt door Floortz op 23-09-16 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:59

davinci2412 schreef:
Ik heb voor mijn shetlander de structomix van Cavalor. Doet hij het erg goed op


Geef ik ook aan de mijne in combinatie met fiberforce nadat C4L geen optie bleek te zijn voor mijn paard. Ook overal spoken en schrikken

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:01

Floortz schreef:
Men verdenkt gehakselde luzerne ervan dat het maagzweren kan geven.


bijzonder omdat luzerne juist super goed is TEGEN maagzweren

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:05

Klopt. Het gaat om gehakselde luzerne... ;)
In andere vormen (geperst) is dat bezwaar er niet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:22

maar een brokje doet juist weer niets tegen maagzweren

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:47

Het kan ook als hooi. Een als brokje geperste luzerne kan geen slokdarm of maagbeschadiging geven, en gehakseld wel.
Maar goed, even terug OT: een haf heeft geen extra eiwitten nodig als het gewone hooi van goede kwaliteit is en voldoende gegeven wordt.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:48

Ik ben ook niet echt een pavo fan maar mijn eczemer doet het er super op.

Afgelopen voorjaar overgegaan op subli dieetmix alleen gelijk een dikke stugge manenkam. Toen
maar weer terug op de C4L en het was weg.

Mijn pony's worden er ook niet heet van.