Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:24

Daphneeeej schreef:
Mijn paard voer ik 2 keer per dag een halve schep van de gastro. Doet hij het helemaal prima op!


Same!

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:22

Ik heb 11 december een zak gehaald voor de tinkermerrie die eigenlijk altijd wel dunne mest heeft.
Meer koeienvlaai zeg maar.
Daarbij ook vaak een wat opgeblazen buik...
Ik geef het nu waarbij ik een 2 tal keer over geslagen heb.
En ik moet zeggen dat ik wel verschil zie
De mest is vaster, je ziet meer de vorming van mestballen en die dikke opgeblazen buik is weg.
Ik geef haar een halve schep per keer,wil nu eens kijken hoe het gaat met een volle schep..

Maar lijkt me prima spul!

salamaleque
Berichten: 995
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:05

ellepel schreef:
Ik heb 11 december een zak gehaald voor de tinkermerrie die eigenlijk altijd wel dunne mest heeft.
Meer koeienvlaai zeg maar.
Daarbij ook vaak een wat opgeblazen buik...
Ik geef het nu waarbij ik een 2 tal keer over geslagen heb.
En ik moet zeggen dat ik wel verschil zie
De mest is vaster, je ziet meer de vorming van mestballen en die dikke opgeblazen buik is weg.
Ik geef haar een halve schep per keer,wil nu eens kijken hoe het gaat met een volle schep..

Maar lijkt me prima spul!


Fijn! Ik voer het nu 3 weken (halve kg per dag naast de gewone stalbiks). De mest van mijn paard was al redelijk maar het water wat eerst meekwam tijdens het mesten is zo goed als verdwenen. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee maar het gassige raakt hij nog niet echt kwijt, wel jammer want dat zit hem vooral tijdens het rijden heel erg dwars. Hopelijk knapt dit nog op.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:13

salamaleque schreef:
ellepel schreef:
Ik heb 11 december een zak gehaald voor de tinkermerrie die eigenlijk altijd wel dunne mest heeft.
Meer koeienvlaai zeg maar.
Daarbij ook vaak een wat opgeblazen buik...
Ik geef het nu waarbij ik een 2 tal keer over geslagen heb.
En ik moet zeggen dat ik wel verschil zie
De mest is vaster, je ziet meer de vorming van mestballen en die dikke opgeblazen buik is weg.
Ik geef haar een halve schep per keer,wil nu eens kijken hoe het gaat met een volle schep..

Maar lijkt me prima spul!


Fijn! Ik voer het nu 3 weken (halve kg per dag naast de gewone stalbiks). De mest van mijn paard was al redelijk maar het water wat eerst meekwam tijdens het mesten is zo goed als verdwenen. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee maar het gassige raakt hij nog niet echt kwijt, wel jammer want dat zit hem vooral tijdens het rijden heel erg dwars. Hopelijk knapt dit nog op.


In de zomer raakt die van mij dat gassige ook niet kwijt. Was ook een van de redenen dat ik het voerde. Maar hij reageert gewoon vreselijk slecht op gras, want nu alleen op hooi is dat gassige weg. De gastro zou ik dan eigenlijk als symptoombestrijding inzetten, maar goed, dat helpt dus niet.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 07:39

salamaleque schreef:
ellepel schreef:
Ik heb 11 december een zak gehaald voor de tinkermerrie die eigenlijk altijd wel dunne mest heeft.
Meer koeienvlaai zeg maar.
Daarbij ook vaak een wat opgeblazen buik...
Ik geef het nu waarbij ik een 2 tal keer over geslagen heb.
En ik moet zeggen dat ik wel verschil zie
De mest is vaster, je ziet meer de vorming van mestballen en die dikke opgeblazen buik is weg.
Ik geef haar een halve schep per keer,wil nu eens kijken hoe het gaat met een volle schep..

Maar lijkt me prima spul!


Fijn! Ik voer het nu 3 weken (halve kg per dag naast de gewone stalbiks). De mest van mijn paard was al redelijk maar het water wat eerst meekwam tijdens het mesten is zo goed als verdwenen. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee maar het gassige raakt hij nog niet echt kwijt, wel jammer want dat zit hem vooral tijdens het rijden heel erg dwars. Hopelijk knapt dit nog op.


Je weet natuurlijk niet het effect van de stalbiks op de darmen. Kan die nog geminderd worden en de gastro+ wat opvoeren? En geef je hooi of kuil?

salamaleque
Berichten: 995
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:20

Nee dat is helemaal waar. Ik sta op een grote pensionstal en apart voer geven doen ze niet. Hij staat al op het minimale aan stalbiks verder krijgt hij daarnaast kuil wat de ene keer heel droog is en naar hooi neigt en de andere keer wat natter is. Ik heb daar nog geen patroon in kunnen ontdekken (dus dat er bij nat kuil meer gas ontstaat) zelf voer ik nog hooi bij. In de zomer verdraagt hij in het begin het gras niet zo heel goed en staat hij met een graasmasker een paar uur op de wei. in de loop van de zomer gaat het steeds beter en kan hij zonder een uur of 5 op de wei staan. Als ik zou kunnen voeren met alleen hooi en gastro+ vermoed ik een beter resultaat. Om daarvoor van stal te veranderen vind ik ook zo wat, dan zijn andere dingen die ik ook belangrijk vind weer niet optimaal.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:22

Hoi allemaal,

Ik weet dat er al lange tijd niet is gereageerd in dit topic. Mijn paard had wat vage klachten:

KWPN Z1 16jr en nu gereden op een laag pitje

Arme bespiering
Ondergewicht( niet extreem)
Narrig met aansingelen
Slecht in haar vacht
Wat stijver

Wel is ze looplustig en vrolijk onder het zadel.

Volgende week kom de veearts voor algemeen bloedonderzoek, maar door het lezen van dit topic heb ik toch maar de havens aangeschaft en haar normale biks met de havens vervangen. Ook krijgt ze 3x per dag kuil, omdat onbeperkt op deze stal niet mogelijk is.

Hoe snel zagen jullie resultaat?

Groetjes

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:51

Hoi, ik zag met dag of 2 verschil. Als je twijfelt aan de spijsvertering werkt het wel het beste in combi met hooi

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:16

Hooi voeren is helaas geen optie. Ze krijgt er wel ook nog lucerne bij.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:18

binnen enkele dagen zag ik bij de mijne al resultast. Ben nu wel ook verhuisd van stalling waar ze hooi krijgen ipv kuil en nu ook zo goed als onbeperkt krijgen. Dus ben nu gestopt met het voer omdst het vermoedelijk toch ook aan het ruwvoer etc heeft gelegen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:31

Tuhan schreef:
Hoi allemaal,

Ik weet dat er al lange tijd niet is gereageerd in dit topic. Mijn paard had wat vage klachten:

KWPN Z1 16jr en nu gereden op een laag pitje

Arme bespiering
Ondergewicht( niet extreem)
Narrig met aansingelen
Slecht in haar vacht
Wat stijver

Wel is ze looplustig en vrolijk onder het zadel.

Volgende week kom de veearts voor algemeen bloedonderzoek, maar door het lezen van dit topic heb ik toch maar de havens aangeschaft en haar normale biks met de havens vervangen. Ook krijgt ze 3x per dag kuil, omdat onbeperkt op deze stal niet mogelijk is.

Hoe snel zagen jullie resultaat?

Groetjes


Misschien eten geven uit slowfeeders? weet niet hoeveel ze kuil krijgt? Maar mag je niet eventueel zelf bij pakken,zodat ze toch meer kuil krijgt.

de biks zou zeker kunnen helpen.

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:19

Mijn paarden doen het ook super op de brokken van Gastro, super tevreden over! :j

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:07

plutolover schreef:
Tuhan schreef:
Hoi allemaal,

Ik weet dat er al lange tijd niet is gereageerd in dit topic. Mijn paard had wat vage klachten:

KWPN Z1 16jr en nu gereden op een laag pitje

Arme bespiering
Ondergewicht( niet extreem)
Narrig met aansingelen
Slecht in haar vacht
Wat stijver

Wel is ze looplustig en vrolijk onder het zadel.

Volgende week kom de veearts voor algemeen bloedonderzoek, maar door het lezen van dit topic heb ik toch maar de havens aangeschaft en haar normale biks met de havens vervangen. Ook krijgt ze 3x per dag kuil, omdat onbeperkt op deze stal niet mogelijk is.

Hoe snel zagen jullie resultaat?

Groetjes


Misschien eten geven uit slowfeeders? weet niet hoeveel ze kuil krijgt? Maar mag je niet eventueel zelf bij pakken,zodat ze toch meer kuil krijgt.

de biks zou zeker kunnen helpen.


Ze krijgt 3x per dag kuil. Echt een flinke hoeveelheid. 'S avonds ligt het er soms nog, ze kan redelijk eten wanneer ze wilt. Ben echt heel benieuwd of het beter zal gaan nu.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:13

Ook ik ben erg tevreden over Gastro+ :j
Heb voorheen van alles geprobeerd, Care4Life, Sportsfit, Natural Balance. Blij dat ik dat allemaal heb geschrapt voor Gastro. Paard is minder opgeblazen en oogt kerngezond. Vind het een fijne brok als aanvulling op onbeperkt ruwvoer.

Heb er nu al een tijd Lucerne mix van Havens bijgevoerd maar hij laat iedere keer een beetje liggen. Hebben jullie ervaring met andere fijne lucernesoorten? Iets waar weinig zooi in zit, anders schiet de werking van Gastro+ ook een beetje zijn doel voorbij.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:53

NinaCharlie schreef:
Ook ik ben erg tevreden over Gastro+ :j
Heb voorheen van alles geprobeerd, Care4Life, Sportsfit, Natural Balance. Blij dat ik dat allemaal heb geschrapt voor Gastro. Paard is minder opgeblazen en oogt kerngezond. Vind het een fijne brok als aanvulling op onbeperkt ruwvoer.

Heb er nu al een tijd Lucerne mix van Havens bijgevoerd maar hij laat iedere keer een beetje liggen. Hebben jullie ervaring met andere fijne lucernesoorten? Iets waar weinig zooi in zit, anders schiet de werking van Gastro+ ook een beetje zijn doel voorbij.



miss de lucerne mix van pavo of hartog

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:13

Nee in beide zit melasse

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:40

Equifyt pre-active is fijn voer met structuur. Geen granen en geen melasse. Wel probiotica wat ik een groot voordeel vind. Inmiddels voer ik ze dit ipv de Gastro.

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:01

De lucerne van subli heeft geen melasse er in, anders die gebruiken?
Ik ben er ook tevreden over, paard is niet meer opgeblazen, de mest blijft wat dun nog maar ze ziet er verder mooi uit en voelt zich ook goed.
Mijn pony krijgt er ook wat van en bij hem meng ik het met de subli diietmix

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:26

Waren jullie paarden ook arm bespierd/aan de dunne kant? Is dit door de Gastro beter geworden?

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:42

Volgens mij niet, maar beide dieren zijn 24 en krijgen hele mooie kwaliteit ruwvoer bij,
bij hen komt het denk ik door dat voer dat ze mooi op gewicht zijn en toch goed in de bespiering zitten.
Ik geef nog een hooggedoseerd vitaminesupplement bij namelijk,in mijn geval komt het daardoor en niet zozeer door de gastro,maar de pony krijgt maar een kwart schep en de merrie een driekwart voerschep.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 22:10

Tuhan schreef:
Waren jullie paarden ook arm bespierd/aan de dunne kant? Is dit door de Gastro beter geworden?


Die van mij wel en moeilijk op gewicht te krijgen, is allebei stukken beter.
Ik meng het btw met Fiberforce die van mij kan niet teveel eiwitten hebben, hij heeft erg veel moeite met opnemen in zijn darmen.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:22

Dank jullie wel voor de reacties. Had daarnet wel het idee dat ze iets losser is. Ze eet het ieder geval smakend.

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:36

Ik geef 1 gele voerschep gastro verdeeld over 3porties per dag.
Na een paar dagen (5 dagen geloof ik ) merkte ik al verschil in zijn gedrag.
Ook betere mest en niet zo gassis meer. Hij krijgt ook veel hooi.

Helemaal tevreden over dit voer!

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:54

Zijn jullie ook veranderd in ruwvoer, dus van kuil naar hooi? Kan mij zo voorstellen dat hooi beter gaat
Als je en ruwvoer veranderd en gastro geeft weet je niet wat het verschil is gaan geven.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:13

Mijne staat nog op kuil. Dit omdat hooi op onze pensionstal helaas niet mogelijk is.