Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salamaleque
Berichten: 999
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:26

Jotoma schreef:
@salamaleque: maar dat snap ik. Als het nu goed gaat en er geen aanleiding is om te switchen, dan zou ik dat ook zeker niet doen!



Helaas is hier het weideseizoen voorbij. Paard is wel meteen een stuk gassiger en veel natte scheten. Mest is in orde (altijd geweest). Ik zag wel dat het kuil erg fijn en wat natiig was, daar heeft hij dan ook meteen last van. Ik heb een zak Gastro+ gehaald, ik hoop dat het gaat helpen aangezien ik het er alleen maar bij kan voeren omdat stal alleen eigen voer voert (Vente) tijdens de voerrondes. Ik houd jullie op de hoogte!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 21:11

salamaleque schreef:
Jotoma schreef:
@salamaleque: maar dat snap ik. Als het nu goed gaat en er geen aanleiding is om te switchen, dan zou ik dat ook zeker niet doen!



Helaas is hier het weideseizoen voorbij. Paard is wel meteen een stuk gassiger en veel natte scheten. Mest is in orde (altijd geweest). Ik zag wel dat het kuil erg fijn en wat natiig was, daar heeft hij dan ook meteen last van. Ik heb een zak Gastro+ gehaald, ik hoop dat het gaat helpen aangezien ik het er alleen maar bij kan voeren omdat stal alleen eigen voer voert (Vente) tijdens de voerrondes. Ik houd jullie op de hoogte!


Kan je geen bakjes klaarzetten dat ze die geven bij de voerbeurten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:40

Wegens omstandigheden heb ik nog een bijna volle bak gastro over.
iemand? nabij anhem.
hoef er niks voor, wel zelf ophalen en ton/zak meenemen..

salamaleque
Berichten: 999
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:37

@chesss Nee dat doen ze hier helaas niet ☹️️

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:37

Anoniem schreef:
Wegens omstandigheden heb ik nog een bijna volle bak gastro over.
iemand? nabij anhem.
hoef er niks voor, wel zelf ophalen en ton/zak meenemen..


Heb je het nog?

Anoniem

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:57

vergeven!

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:28

Oke jammer darkchrystal heb inmiddels zelf een zak gehaald :-)

Bij Mijn paard via scopie waren duidelijk maagzweren te zien, inmiddels al een tijd op gastroguard gehad en nu begonnen met gastroplus van Havens ter ondersteuning ben erg benieuwd.
Mijne heeft ook een slokdarmaandoening dus ik moet het door de slobber (senior priores) voeren anders stikt hij. Maar ben optimistisch na het lezen van alle positieve berichten hier.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:46

ik geef nu sinds 2 weken gastro+ niet zo zeer omdat hij darmproblemen heeft. maar meer als kracht voer. ik vind dat in andere vergelijkbare juist veel suiker en zetmeel in zitten.

Maar ik vind hem niet echt energieker op worden. Eerder slomer. hij krijgt 1 schep per dag verdeeld over 2x. Iemand tips? toch ander voer proberen of toch even op de gastro houden.

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:53

plutolover schreef:
ik geef nu sinds 2 weken gastro+ niet zo zeer omdat hij darmproblemen heeft. maar meer als kracht voer. ik vind dat in andere vergelijkbare juist veel suiker en zetmeel in zitten.

Maar ik vind hem niet echt energieker op worden. Eerder slomer. hij krijgt 1 schep per dag verdeeld over 2x. Iemand tips? toch ander voer proberen of toch even op de gastro houden.


Meer ervan geven. Pas als hij niet reageert bij 3 kg op een dag werkt het blijkbaar niet.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:56

baudyh schreef:
plutolover schreef:
ik geef nu sinds 2 weken gastro+ niet zo zeer omdat hij darmproblemen heeft. maar meer als kracht voer. ik vind dat in andere vergelijkbare juist veel suiker en zetmeel in zitten.

Maar ik vind hem niet echt energieker op worden. Eerder slomer. hij krijgt 1 schep per dag verdeeld over 2x. Iemand tips? toch ander voer proberen of toch even op de gastro houden.


Meer ervan geven. Pas als hij niet reageert bij 3 kg op een dag werkt het blijkbaar niet.


als ik 3kg ga geven wordt hij moddervet. het gaat om een haflinger..

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:25

Ze worden je niet dik van krachtvoer over het algemeen hoor... Eerder van ruwvoer.

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:28

Hij word niet dik van 3 kg gastro hoor. Ze worden dik van vezels.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:32

Ik zou ook geen 3kg in mn paard willen stoppen omdat die snel dik wordt. Er is voer met lager zetmeel/suiker en daar zou ik ook niet zoveel van geven.

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:40

Jotoma schreef:
Ik zou ook geen 3kg in mn paard willen stoppen omdat die snel dik wordt. Er is voer met lager zetmeel/suiker en daar zou ik ook niet zoveel van geven.


Als je gewoon werkt met je paard word hij echt niet dik van die 3 kg gastro hoor.
Als je voer geeft met lager suiker/zetmeel krijgt ze helemaal geen energie. Daar ging het om hè

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:42

Als je dan zo bang bent dat hij er dikker van word geef je toch los lijnzaadolie bij. De energie in de gastro zijn de omega vetzuren. En die zitten weer in lijnzaadolie

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:43

zodra hij na de tandarts is geweest. (mag dan 2-3 weken niks) er wordt een onder tand verwijderd. Zet ik hem op 3/4e schep. Hij krijgt ook nog van Equilin 2x 75gram, basic korrel. Hierin zit ook probotica enz in verwerkt. En omdat hij wat ouders is kan hij de basic gebruiken want daar zit ook MSM/Magnesium en extra vitamine E in.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:07

@baudyh: klopt, voor energie kan je best meer geven.

Daphneeeej

Berichten: 3002
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:12

Mijn paard voerde ik heel sober, juist omdat hij al voldoende energie van nature heeft. Nu had ik hem overgezet op de gastro ivm zijn maagdarm stelsel. Hij moest echt wel even 3 weken wennen aan het voer juist. Hij werd extreem loperig en zelfs weer schrikkerig en alles. Ik geef 2x een halve schep en dat was voor hem opeens een hele bom energie. Na 3 weken ongeveer op het voer verviel hij weer terug in zijn normale eigen energie pijl.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:05

Ik ga zodra ik weer met hem aan de slag mag meer geven

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:21

Ook ik heb lang redelijk sober gevoerd op advies van allerlei deskundigen. "Krachtvoer is niet goed voor de maag", "niet teveel suiker" enz, enz. Nu voer ik al weer een tijd 3 kg gastro+ en nog wat extra's en mijn paard heeft er nog nooit zo goed bij gestaan. Vol in de bespiering, ribben zie je niet meer en geen (of zelden) opgetrokken flanken. Hij is juist goed te rijden. De energie is controleerbaar. Niet als hij last heeft van zijn maag, dan hij is zuur en vervelend. Maar dan heeft hij ook reden om vervelend te zijn en wordt hij niet of minder intensief gereden.

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:43

WOUW, wat een verschil! Ik voer nu 1 week gastro+ en ik zie mijn eigen paard weer, Joepie ik ben echt superblij met dit voer, duidelijk verschil, hij speelt weer in de wei, komt dravend naar me toe en vol energie, ook op stal gewoon actief ( kijken, zoeken, hooi eten enz) en niet zielig gewoon maar staan. Onder het zadel ook energie maar controleerbaar.

Ik voer hem 1 kilo gastro+ verdeeld over 3 porties samen met zijn slobber 1 kilo (ivm slokdarmverlamming kan hij alleen krachtvoer in slobbervorm eten).

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:29

zo jammer dat ik juist andersom verschil merkt..

of een halve kilo erbij of ik ga het mengen met een granenmix

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 01:12

Ik merk na 2 weken 3x pw een halve kilo na arbeid (licht) ook eerder een slomer paard dan energieker. Sloom is niet echt het goede woord, ze is relaxter. Ze is overigens drachtig en eet het met veel smaak.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:00

Wildgirl schreef:
Ik merk na 2 weken 3x pw een halve kilo na arbeid (licht) ook eerder een slomer paard dan energieker. Sloom is niet echt het goede woord, ze is relaxter. Ze is overigens drachtig en eet het met veel smaak.


Dat heb ik dus ook haha alleen is mijn ruin niet drachtig haha.

Moossie90
Berichten: 474
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:20

Ik ben nu bezig aan de tweede zak. Ook ik merk een flegmatiek paard. Ik zat al te dubben wat het kon zijn dat hij steeds slomer wordt maar meer mensen ervaren dat. Wat meer pit zou mogen maar eerlijk is eerlijk hij is 1,5 boommaat gegroeid in twee maanden. Hij werkt niet meer dan 30 min per dag max 4 dagen per week