Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:25

Fijn alternatief is pre-active van Equifyt. Mijn gassige en eeuwig water bij de mest hebbende ruin staat hierop en heeft droge mest nu.

flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:16

Dat ken ik niet wwillemijn. Ik ga het opzoeken. Bedankt voor de tip

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 13:10

wwillemijn schreef:
Fijn alternatief is pre-active van Equifyt. Mijn gassige en eeuwig water bij de mest hebbende ruin staat hierop en heeft droge mest nu.


Dank voor delen!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 13:11

henshem schreef:
Begrijp ik Chess, maar we hebben dus 'tegenstrijdige' berichten uit Utrecht en dat vind ik apart.


Eens. Echter adviseren ze voor veel paarden luzerne of bietenpulp bij maagzweren etc, en ook daar reageert die van mij mega slecht op. Misschien heb ik wel heel apart paard :9

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:03

Chesss schreef:
henshem schreef:
Begrijp ik Chess, maar we hebben dus 'tegenstrijdige' berichten uit Utrecht en dat vind ik apart.


Eens. Echter adviseren ze voor veel paarden luzerne of bietenpulp bij maagzweren etc, en ook daar reageert die van mij mega slecht op. Misschien heb ik wel heel apart paard :9


Mest was bij mij altijd al in orde. Inmiddels is het mestvocht ook drastisch verminderd alleen dat gassige blijft. Soms is het zo erg dat het met rijden echt een probleem is. Naast voer van stal kreeg hij van mij bietenpulp en gastroplus. Nu heb ik dus het idee dat hij op de bietenpulp gassig reageert. Heb het een paar keer overgeslagen toen het zo koud was en ik geen kokend water voor handen had. Maar omdat bietenpulp idd wordt geadviseerd bij maagproblemen had ik daar niet zo 123 aan gedacht. Ik ga het nu een tijdje schrappen en kijken wat het resultaat is.

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:06

Chesss schreef:
henshem schreef:
Begrijp ik Chess, maar we hebben dus 'tegenstrijdige' berichten uit Utrecht en dat vind ik apart.


Eens. Echter adviseren ze voor veel paarden luzerne of bietenpulp bij maagzweren etc, en ook daar reageert die van mij mega slecht op. Misschien heb ik wel heel apart paard :9


Gelukkig gaat bij mij de bietenpulp goed maar luzerne moet ik ook niet geven.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:10

flappie2 schreef:
Dat ken ik niet wwillemijn. Ik ga het opzoeken. Bedankt voor de tip


nog een tip mbt gaskoliek ---> colosan !! Vaak zie je al binnen een kwartier verschil.

flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:12

Dat is bij mij dus nu ook het probleem. Ze is enorm opgeknapt door de Gastro. Geen diarree meer, minder mest water en minder opgeblazen.

Maar ondanks dat haar mest beter is, is het nog niet wat het moet zijn. Ook heeft ze nog regelmatig mestwater of natte scheten maar wel in Veel mindere maten dan voor de gastro.

Maar toch blijkt het nog niet goed genoeg op orde te zijn. Aangezien ze nu met gaskoliek stond :(
Vandaar de twijfel of ik over moet gaan op ander voer of het moet gaan combineren met ander voer b.v de Colon

Lastig dit. Ben zo bang dat de kolieken erger gaat worden en het echt fout gaat

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:13

Echt waar, lees over colosan mbt gaskoliek ! Mag eigenlijk niet in de stalapotheek afwezig zijn !!

flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:14

Maris schreef:
flappie2 schreef:
Dat ken ik niet wwillemijn. Ik ga het opzoeken. Bedankt voor de tip


nog een tip mbt gaskoliek ---> colosan !! Vaak zie je al binnen een kwartier verschil.


Ja daar tipte iemand anders me gister ook op. Werkt goed dus. Dan gelijk maar ff een flesje bestellen!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:41

Had ik dan net besloten om maar geen nieuwe zak gastro te halen..zag ik vandaag dit

Afbeelding

En dat terwijl de merrie dus echt al zo vreselijk lang steeds dunne mest had!
Ik heb haar ook een kuurtje darm compositum gegeven,maar ik liet het flesje na anderhalve week vallen :+
Daarna uitsluitend op de gastro plus gehad en als aanvullend supplement metazoa en los nog een samengesteld supplement van biergist,knoflook en gemalen lijnzaad.
Dus ik ga woensdag gewoon weer een nieuwe zak halen,ben zo blij dat de mest goed is he.
Ze ziet er ook goed uit met haar 24 jaar....glimt mooi,goed op gewicht,geen opgeblazen buik meer
*\o/*

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:08

Ik heb voor mijn merrie ook een zak Gastro plus gehaald.

Zo op het eerste oog heeft ze nergens last van. Ze is mooi vol, glimt en is alert.
Maar ze is ontzettend gevoelig op de singelplek. Ik heb er al een masseur (Happy Athlete) en een osteopaat bij gehad. Osteopaat gaf wel aan dat ze last van haar maag had, dus daar heeft ze een kuur voor gehad. Ik heb haar al een paar maanden niet gereden ivm eerst een blessure en daarna gewoonweg geen tijd. Dat komt in het voorjaar dus wel weer.
Ondertussen staat ze hele dagen op de wei (nog weinig gras) en in de nacht op stal met hooi/voordroog. Nu krijgt ze overdag op de wei dus niet bijgevoerd. Op mijn vorige stal deed ik alles zelf en kreeg ze overdag wel hooi. Sinds een 3/4 jaar ofzo is ze zo gevoelig op de singelplek.
Over 2 maanden gaat ze verhuizen en komt ze aan huis te staan, dus dan doe ik het voeren weer zelf.

Ik wil dus kijken of ze met de Gastro plus verbeterd. Zo ja, dan denk ik dat ik de abprazol ga kopen.
Hoeveel voeren jullie van de Gastro. Phoebe is 1.60 hoog en wordt op dit moment niet gewerkt.
Ze krijgt nu 1/4 muesli (High Fibre mix D&H) en 2 schep gras-mix en vitamine korrel (Ultmate Balancer D&H). En dat 2x daags.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:05

Hoi iedereen, ik was even benieuwd naar hoeveel jullie jullie paard van Gastro+ voeren. Ik weet dat er op een havens site 3 kg per dag wordt aangeraden, maar ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk is. Hoeveel voeren jullie en op van voor manier wordt jullie paard gebruikt/getraind?

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:06

Mijn haflingers lopen in de mensport en krijgen ongeveer 2 x 1/2 schep gastro per dag. Daar hebben ze meer dan genoeg aan.
Verder krijgen ze Balancer http://www.jepaardgezondenfit.nl/balancer.html voor de vitamines en mineralen.
Naast 10 kg weide hooi per dag.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:25

Mijn KWPN merrie van 1,60 krijgt 2,5 per dag verdeeld over 3 voerbeurten. Daarnaast nog 3x per dag kuil

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:38

Mijne gaat goed op 1200 gr per dag (2x halve voerschep).

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:48

Mijne staat op ongeveer 1 keer per dag een halve a 3/4e Soms een dag niet maar dan heeft hij ook niet gewerkt. We trainen alleen recreatief onder zadel en voor de kar. Krijgt ook 4 keer flink wat mooi kuil. (bijna onbeperkt ruwvoer)

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:15

Mijn paard krijgt een halve kg sochtends en een halve avonds. Is 8 jaar 1,65 en loopt M2/Z1.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:31

Dan voer ik het nog niet zo verkeerd. Die van mij krijgt nu 2 x een halve schep.
Ze werkt op dit moment niet.

Ik merk dat ze iets minder gevoelig is bij de singelplek, dus ik ga nog mooi even door met voeren

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:43

Mijn welsh gaf ik een kwart schep,maar heb bij hem het idee dat zijn mest wat te vast word,zag hem afgelopen week wat staan persen.
Dus daar haal ik het nu weg.
Mij tinker krijgt driekwart voerschep, en bij haar werkt het wel erg goed.
Maar ze krijgen het niet dagelijks,omdat ik zelf krachtvoer moet geven en om de dag op stal kom :j

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:30

Ah okee bedankt! Wel fijn om te weten dat die 3 kg per dag dus niet noodzakelijk is, ga deze week maar eens een zak halen denk ik. Dacht dat ik nu eindelijk goed voor had gevonden wat haar maag goed aan kon, maar die trut begint het weer steeds minder lekker te vinden. Hopelijk gaat dit er beter in, want ze heeft d'r voedingsstoffen en vetjes hard nodig..

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:13

@susanne: vervelend he, die kieskeurig eters. We can shake hoofs :) mijn paard eet dit geloof ik een jaar met nog steeds heel veel smaak. Nu even niet ivm hb en dat zie ik gelijk terug (veel minder glans, beetje dof), dus ik hoop dat dat gauw over gaat zodat ik weer kan opbouwen naar 1200 gram.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:57

Maagproblemen en slechte eetlust staan denk ik ook wel met elkaar in verband..Mijn oudste merrie heeft ook een gevoelige maag en door haar slechte gebit is hooi eten niet je van het meer..Naarmate de winter vordert gaat ze ook steeds slechter eten doordat ze te weinig hooi eet en niet 24/7 op de wei kan..Met de gastro van havens krijgt ze veel meer eetlust en eet ze haar seniorenprak als gedeeltelijke vavanging van haar ruwvoer ook vele malen beter.Erg prettig is dat haha..

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:45

Ja in eerste instantie dacht ik dat ook, maar de meeste basis/sport brokken eet ze razend snel op. Heeft bijna 1,5 jaar op Dravers brok van Havens gestaan en dit at ze ook goed. Hoe gezonder, hoe viezer bij haar volgens mij haha! Metazoa, Equilin en nu dus Vitalbix gaat er echt niet meer in bij haar. Wilde toch iets 'gezonders' dus ben ik 6 weken geleden dus geswitcht naar Vitalbix (3 weken gemixt met oude voer) maar nu lust ze het weer niet. Als ik er wat handjes basisbrok door heen gooi eet ze het ook wel weer, alleen is dat het 'gezonde' idee natuurlijk een beetje weg. Ga morgen zak Gastro halen en hopen dat ze dit goed eet en blijft eten!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:18

Ja, dat heeft mijn paard ook. Alle vitaminebrok zijn hier wel geprobeerd, maar helaas. Zelfs in slobber liet hij t na verloop van tijd staan.
Heb nu toch even vitalbix opnieuw gekocht, proefzakjes, omdat hij hb is en ik er wel vitamine in wil.
Maar havens draversbrok en gastro worden hier goed gegeten!