Wietolie voor paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Wietolie voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:29

Kijk eens op fb daar is een groep over paarden en thc olie die kunne je verder helpen. Ene paard werkt het andere niet is net als met mensen

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:31

Kasmi schreef:
Allereerst zoals eerder ook is beschreven zijn er verschillende soorten, namelijk;

CBD-olie wat vrij verkrijgbaar is. Deze olie is rustgevend en maakt je in principe niet stoned/high. Deze olie is prima betaalbaar.

THC-olie, deze olie is illegaal. Als je deze olie oraal inneemt heeft dat invloed, je wordt hier namelijk wel stoned/high van. Indien je deze olie rectaal toedient ervaar je deze werking niet maar het product heeft wel invloed. Deze olie is ontzettend duur, denk hierbij aan 400 euro voor 10 ml.

Mijn moeder is onlangs overleden aan kanker en bij haar hebben wij het laatste traject inderdaad ondersteunt met CBD-olie EN THC-olie, waarbij de THC-olie in hoge dosering (1 ml per dag). Wij maakten hier zetpillen van in combinatie met biologische kokosolie.

Qua pijnbestrijding was dit een absolute uitkomt, alleen de CBD-olie had weinig tot geen effect maar de THC-olie gaf enorm veel verlichting.

Zelf heb ik ook een ouder paard wat last heeft van allerlei 'ouderdomskwaaltjes'. Ik heb getwijfeld of ik haar ook zou gaan behandelen maar de THC-olie is zo ontzettend duur dat het gewoon niet haalbaar zou zijn.

Ik ben wel van mening dat het ook bij een paard zou moeten helpen en als NL de regelgeving aanpast zodat je zelf mag gaan kweken zal ik daar ook absoluut direct mee beginnen. Voor wat betreft dosering en toediening denk ik dat je moet uitproberen. Aangezien ik heb meegemaakt dat oraal echt een enorm effect heeft zou ik gaan voor rectaal, ik zou mijn paard immers niet compleet van de wereld in de wei willen hebben lopen. En dan op die manier langzaam opbouwen en kijken bij welke dosering je het gewenste effect bereikt (pijnvrij).

Het geweldige positieve effect wat wij hebben ondervonden bij mijn moeder zou voor mij een absolute motivatie zijn om het ook toe te passen op paarden, maar dan wel de combinatie CBD EN THC.


400 euro dan zit je hoog ligt ook aan de hoeveelheid en puurheid.
Ik gebruik 100% pure olie maar waar ik.mij olie verkijg. Is natuurlijk ook afhankrlijk bij wie en waar.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:40

Geen 400 € hoor. Dan zit je meer in de richting van RS pure zwarte pasta.

10 ml thc olie kost gemiddeld 50€ met uitschieters naar de 100€.

Kasmi, fijn dat je moeder er goed mee geholpen was. Super dat jullie dat voor elkaar kregen. Sterkte met het verlies :(