Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:16

Jotoma schreef:
Sorry offtopic: maar je hoort wel vaker dat het op luzernebrokjes wel goed gaat. Maar hoe dat dan kan?
@kayleigh: welke geef jij?


Losse lucerne zit vaak wat bij, meestal melasse en bij VB olie. Misschien is dat het probleem?
Bij mij reageren ze overigens even goed met schuren en zo op brokjes dus hier maakt dat niet veel uit.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:21

Paardlief krijgt momenteel hier alleen de DC, maar hier schuurt ze dus niet bij...
Tenminste, 100% weten doe ik het zeker niet, want ik weet niet wat ze 'snachts doet.
Maar haar Rambo deken is al 1,5 week heel! :D

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:34

Fijn stamper! Hier blijft het vliegenmasker ook weer op het hoofd zitten in plaats van elk uur weer op de kop.

Lucernebrokjes ga ik dan ook maar niet proberen.

Morgen weer starten met de wheypoeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:26

Hmm, iemand nog tips voor goede vergelijkingsfoto's?
Dacht het proces ook in beeld vast te leggen om misschien bepaalde veranderingen al dan niet duidelijker te zien, maar nu ik de eerst reeks foto's bekijk .. het is blijkbaar niet simpel om op dezelfde manier foto's te maken :+ Houdingen zijn niet hetzelfde en ook de hoeken van waaruit de foto genomen is blijkbaar niet ... Geen idee of er op deze manier iets te zien is. Heb ze van 1 pony eens bij elkaar gezet ...

Op 07/06/2017 hebben ze 1 kg extra bietenpulp + meer lijnzaadvlokken gekregen;
Op 21/06/2017 zijn we met de Vitalbix Daily en YHT begonnen.

Afbeelding

Werkt niet echt zo hé -O- Hoe los ik dat op? Zou het alleen moeten kunnen en pony's hangen nogal graag rond mij dus niet zo simpel ... Op de poetsplaats is het te donker en te weinig ruimte (staan muren en schotten tussen de poetsplaatsen).

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:12

Kontfoto's zijn vaak het makkelijkste, paard ergens vast zetten en recht van achter foto nemen waarbij achterbenen naast elkaar staan. Let wel op je achtergrond, zeker met paard met vlekjes, 1 kleur is het simpelste om paard tegen te beoordelen zonder te puzzelen waar paard eindigd.
De 3 kontfoto's hierboven lijken verbetering te tonen, laatste kont in ronder, eerste 2 zijn wat hoekig/schuin ipv rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:07

Ok, moet eens even zien. Als ze op de poetsplaats vast staan kan je er wel achter staan maar voor een foto staan ze er dan niet volledig op. Maar dat moet misschien ook niet.. weet niet wat het duidelijkst beeld geeft? En voeten naast elkaar is ook niet hun sterkste kant, haha.

Denk je toch wel ja? Ik vind het op de foto moeilijk omdat z'n kont in de lucht over gaat :+

Zal morgen ook eens de foto's die ik heb van de andere posten. En als ik op stal ben eens kijken om betere te maken vanaf nu ;) Zijkant is niet interessant? Of toch wel?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:23

Ik vind het paard in beide houdingen zeker wat ronder zijn geworden! Maar de eerste foto's zijn schuiner genomen, dan ziet het paard er sowieso wat hoekiger uit volgensmij.

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:35

Zijkant is ook interessant, maar je zit dan snel met lichtval zodat bv kuil achter de schoft lastig te zien is en dat is net zo goed een indicatie van bespiering en gewicht. Kont vergelijken vindt ik het makkelijkste, zeker met foto's, omdat er minder schaduwen mogelijk zijn die de boel vertekenen. En vrij makkelijk zo tussendoor te zien : dakje (te dun), C op zijn kant (goed), hartje (te dik).

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:05

Gaat beetje offtopic zo .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:52

Hoezo? Ik ben met Vitalbix gestart en vind het wel handig om te kijken of anderen (ook) verschil zien. Alleen stom dat mijn foto's niet goed waren.

Dacht dat dit topic voor ervaringen met vitalbix was?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:00

Ik vind je ervaring wel nuttig, mijn paard moet ook aankomen maar is ir/hb, dus probeer dit met vitalbix. Ik liep er toevallig ook tegen aan dat hij er op elke foto anders uitziet, maar ik begrijp nu dat kontfoto's een goeie manier zijn om te meten. Nu is hij daar nog ingevallen, dus zal ik t daarmee alsnog meten.

Overigens is dit een topic waar het misschien meer gewaardeert wordt:
[VS] [CENTRAAL] paarden die te dun zijn

Om ontopic te blijven en een beetje offtopic te gaan, namelijk: blijf ik vitalbix voeren om mijn paard voller te krijgen? Nee, althans niet volledig. Om de volgende reden:
Lucerne > veroorzaakt jeuk
Nutrimash > wordt met smaak gegeten maar zet naar mijn ogen niet voldoende aan
Olie > ja, wordt met minder smaak dan die van de paardendrogist gegeten, maar is goedkoper dan de paardendrogist
Daily complete > ja, want mijn paard ziet er wel gezond uit en ik vind hem qua verhouding behoorlijk compleet. Wel staat mijn paard op een beste dosering, vind ik, voor een vitaminebrok. Namelijk 400gr (halve voerschep) per dag.
Maar misschien wordt dat minder naarmate hij weer goed op gewicht is.

Het offtopic gedeelte: ik gaf al 700gr pulp, dit krijgt hij dan samen met de daily, de olie en ik ga opnieuw wheypoeder proberen (eiwitten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:03

Merci, zal dan vanavond naar dat topic overstappen ;)

Wel fijn dat er blijkbaar toch verschil op de foto's te zien is. :) Hoop dat het bloed over een tijdje ook veranderingen laat zien.

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:23

Jotoma schreef:
Ik vind je ervaring wel nuttig, mijn paard moet ook aankomen maar is ir/hb, dus probeer dit met vitalbix. Ik liep er toevallig ook tegen aan dat hij er op elke foto anders uitziet, maar ik begrijp nu dat kontfoto's een goeie manier zijn om te meten. Nu is hij daar nog ingevallen, dus zal ik t daarmee alsnog meten.

Overigens is dit een topic waar het misschien meer gewaardeert wordt:
[VS] [CENTRAAL] paarden die te dun zijn

Om ontopic te blijven en een beetje offtopic te gaan, namelijk: blijf ik vitalbix voeren om mijn paard voller te krijgen? Nee, althans niet volledig. Om de volgende reden:
Lucerne > veroorzaakt jeuk
Nutrimash > wordt met smaak gegeten maar zet naar mijn ogen niet voldoende aan
Olie > ja, wordt met minder smaak dan die van de paardendrogist gegeten, maar is goedkoper dan de paardendrogist
Daily complete > ja, want mijn paard ziet er wel gezond uit en ik vind hem qua verhouding behoorlijk compleet. Wel staat mijn paard op een beste dosering, vind ik, voor een vitaminebrok. Namelijk 400gr (halve voerschep) per dag.
Maar misschien wordt dat minder naarmate hij weer goed op gewicht is.

Het offtopic gedeelte: ik gaf al 700gr pulp, dit krijgt hij dan samen met de daily, de olie en ik ga opnieuw wheypoeder proberen (eiwitten)

Nuttig rijtje :) Handig om voor jezelf overzicht te krijgen en ook handig voor anderen om zo helder jouw ervaringen te lezen. Ik zal het ook eens zo proberen op te schrijven -voor wie er wat aan denkt te hebben :Y)

Daily complete > ja, voer ik nu ruim 2 jaar, verhoudingen vind ik in orde en ze lusten het graag. Paardjes zien er goed uit, ze glanzen en zitten mentaal goed in hun vel.
Active+ > ja, als extraatje en als "bakvulling" ivm veel supplementen. Het is niet nódig vanwege de inhoud/voedingswaarde maar als ik dan toch "bulk" toevoeg aan de DC dan vind ik de Active+ een prima product hiervoor.
Luzerne> nee. Mijn merrie mag absoluut geen luzerne hebben en ook voor mijn ruin zie ik er geen toegevoegde waarde in.
Olie > ja, vind het fijn dat er vitamine E aan is toegevoegd. Mijn ruin is niet zo heel dol op lijnzaadolie (geen enkel merk) dus voor hem gooi ik er wat kurkumapasta doorheen. Dan eet hij het zonder problemen.
Nutrimash > nee. Mijn merrie lust het niet en mijn ruin is er dol op maar hij heeft het niet nodig. Als hij ooit mager zou worden (wat ik me slecht voor kan stellen :Y) ) mag hij het hebben. Andere slobbers lust hij niet graag dus het is handig om te weten dat hij dit wel blieft.
Om ze op gewicht te houden is voor mijn ruin zijn huidige voer ruimschoots voldoende. Hij is verre van mager. Mijn merrie is nu netjes, in de winter valt ze in maar dat los ik niet op dmv voer.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:23

Daily complet -> Ja. Mijn moeilijke eter eet dit goed. Maar mijn mening goede compleet brok. Paardje ziet er super uit, glanst mooi!

Active+ -> nee. Heb voldoende aan de daily complete. Ze heeft geen extra energie nodig.

Nutrimash -> ja. Vind ze erg lekker en krijgt ze na hard werken, klein beetje maar.

Luzerne -> nee. Heeft ze niet nodig en vind ze niet lekker. Ze eet alleen luzerne met melasse.

Olie -> ja. Voor de langzame energie. Ze wordt wel intensief buiten gereden.

Snoepjes -> ja. Vind ze erg lekker. Geen rare toevoegingen als granen En melasse. Soort gezond snoepje. Mag ze best eens een keer

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:36

[***], waarom vitalbix en YHT ? Die snap ik even niet. Of geef je je ene pony vitalbix en de andere YHT ?

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:38

Mocht iemand intresse hebben, om het over te nemen:

Heb een volle pak Lucerne staan.
Is een klein beetje uit.

En ook nog een volle emmer Vitalbix DC

Paardlief is deze week op de Fiberforce van Cavalor overgestapt! :)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:19

Stamper schreef:
Mocht iemand intresse hebben, om het over te nemen:

Heb een volle pak Lucerne staan.
Is een klein beetje uit.

En ook nog een volle emmer Vitalbix DC

Paardlief is deze week op de Fiberforce van Cavalor overgestapt! :)

Welke omgeving zit je stamper? Anders neem ik het graag van je over.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:39

Weidebloem schreef:
Stamper schreef:
Mocht iemand intresse hebben, om het over te nemen:

Heb een volle pak Lucerne staan.
Is een klein beetje uit.

En ook nog een volle emmer Vitalbix DC

Paardlief is deze week op de Fiberforce van Cavalor overgestapt! :)

Welke omgeving zit je stamper? Anders neem ik het graag van je over.



Nabij Breda,
Vind het gewoon zo dood zonde om het weg te gooien! :(
Laatst bijgewerkt door Banyu op 09-07-17 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:59

Ik heb evt interesse in de DC
Hoeveel is het en wat vraag je? :)

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:19

Nessa schreef:
Ik heb evt interesse in de DC
Hoeveel is het en wat vraag je? :)


Een volle ton.
In een groene ton zat ie een kwart nog vol. Maar wil anders morgen of dinsdag wel even een fotootje maken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:05

Vanwaar de overstap, stamper? Ik had juist het idee dat jij een super tevreden gebruiker was :D

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:10

Klopt, gebruikte het al 2.5 jaar denk ik ongeveer. Iniedergeval vamaf het begin. Maar ponylief begint er ineens op te schuren e.d. em gaat ten koste van mijn dekens nu, en dat wil ik niet.

Voor de rest ben ik er nog altijd te vreden erover. Maar vind het doodzonde van me dekens dan namelijk!

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:10

Anders had ze gewoon oo vitalbix gebleven!

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:18

@ Stamper; vanuit Rotterdam is omgeving Breda te ver rijden. Maar zo te lezen is er meer animo :D

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:26

Stamper schreef:
Paardlief is deze week op de Fiberforce van Cavalor overgestapt! :)

Die heb ik er destijds juist uitgegooid omdat er zulke grote harde stelen lucerne inzaten. Mijn paardlief kreeg daar buikpijn van.