Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stelvio
Berichten: 827
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:22

Hier ook nog steeds een tevreden gebruiker van de balancer.
Ze krijgt verder onbeperkt hooi en 1 kg (droog gewogen) All In One van Aveve.
Na het trainen (endurance) krijgt ze nog een 0,5kg muesli (maar dit is meer ter beloning en zodat ze stil blijft staan onder het solarium).
Zodra het gras weer goed groeit halveer ik de porties balancer en All In One.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 01:22

Ik voer de balancer al meer dan een jaar naar tevredenheid. Ik voer de aanbevolen hoeveelheid en daarnaast alleen ruwvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:30

Even schopje als dit mag .. ik ben momenteel naar dit product aan het kijken dus vroeg me af of iedereen nog steeds tevreden was :) En vooral: zijn er ook mensen die dit geven bij paarden met bewezen vitamine E tekort? Er staat dat je dan geen dure supplementen meer nodig hebt, maar ik weet het niet zo ..

Wendy ben ik al van op de hoogte, daar bleek het niet bij te werken. Nog anderen met soortgelijke problemen? Werkte het wel of geef je nog wat anders en dit ter ondersteuning of ... ?

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:36

Wij voeren drie pony's al al drie jaar de balancer. We hebben geen bloedtesten gedaan, dus met vitamine E-gehaltes kan ik je niet verder helpen.
De pony's eten de brokjes graag, glimmen en zijn fit en energiek.
Ze krijgen naast de brokjes onbeperkt hooi, gemalen lijnzaad en een beetje bietenpulp. In de zomer eten ze ook deels (onbemest) gras.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:24

Ik geef half balancer, half balancer pro, dit bevalt prima. Bij bewezen vitamine tekort moet je misschien ook naar de pro kijken.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:58

De pro zou ik dan sowieso gaan geven omdat daar nog meer vitamine E in zou zitten :j Maar of het dan voldoende is... zou fijn zijn want het maakt dingen wel simpeler :) Heb het nagevraagd via mail dus ben benieuwd.

Caira
Berichten: 26078
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:06

[***] schreef:
Even schopje als dit mag .. ik ben momenteel naar dit product aan het kijken dus vroeg me af of iedereen nog steeds tevreden was :) En vooral: zijn er ook mensen die dit geven bij paarden met bewezen vitamine E tekort? Er staat dat je dan geen dure supplementen meer nodig hebt, maar ik weet het niet zo ..

Wendy ben ik al van op de hoogte, daar bleek het niet bij te werken. Nog anderen met soortgelijke problemen? Werkte het wel of geef je nog wat anders en dit ter ondersteuning of ... ?



Mail suzanne even, ze kan jouw prima helpen bij je keuze

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:15

Ik voer de balancer pro (zit nog meer vit e in dan in de balancer) met luzerne en dat bevalt me heel goed. Paard glimt en is energiek.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:29

@ Caira : heb vanmiddag een mailtje gedaan :j Wacht vol spanning op reactie :Y) ;)

Fijn damian23, hoelang gebruik je het al? En had je paard ook ergens tekort ofzo?

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:42

Balancer Pro:

- voor paarden die gemiddelde tot zware (spier)arbeid verrichten
- voor jonge paarden, die een verhoogde behoefte hebben aan hoogwaardige aminozuren voor oudere paarden
- voor alle paarden met een schrale bovenlijn
- wanneer paarden achterblijven in hun spierontwikkeling, ondanks goede training
- wanneer het hooi (te) weinig eiwit bevat (vaak het geval bij grof, stengelig hooi)
- voor extra ondersteuning van de darmen

Mijn hooi is super grof en stengelig en erg laag in eiwit. Daarbij heeft de pony cushing (extra vit e en magnesium nodig) en mijn paard doet gemiddelde arbeid. Dan vind ik de balancer pro geschikter.

Ik gebruik het nu ruim 1 jaar.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:47

Top :)
Ik zit me af te vragen of dat niet deel van de oplossing kan zijn. Hem nu op de 1 of andere manier een boost geven en dan onderhouden met de pro als complete korrel.. Maar vraag me af of dat op termijn voldoende blijft, al weet ik dat waarschijnlijk alleen door te proberen en regelmatig te checken..

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:50

Is die brok ook als een soort van slobber te voeren? ( als er poeder door moet)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:12

Ja hoor. Ik voer de balancer met een beetje bietenpulp, maar die vergeet ik wel eens op tijd klaar te zetten. Dus dan zet ik de brokjes klaar met een beetje water, ga andere dingen doen zodat het kan weken. Daarna kan ik prima de glucosamine en glucobalance erdoor roeren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 01:16

Mijn paard had een selenium tekort. Dit heb ik eerst met een supplement van synovium op peil gebracht. Daarna heb ik een balancer van pure gevoerd, maar na wat kwaliteits problemen ben ik over gestapt naar mpd&f.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:19

Ik ben al 2 jaar onwijs tevreden over de balancer. Ik geef 280 gr aan mijn 8 jarige merrie van ongeveer 700 kg. Zij krijgt alleen extra magnesium, lijnzaadolie en bietenpulp en zij loopt Z1 dressuur. Voordat ik dit gaf is zij spierbevangen geweest door vitamine tekort. Hierna nooit meer last gehad. Wel is het een stresskip vandaar de extra magnesium

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:31

Heb het bijna een jaar gevoerd. Zag totaal geen verschil met een goedkope sportbrok.
Nu geef ik muesli zonder toevoegingen en ze zijn exact hetzelfde als met de Balancer. Voor mij niet zo'n dure brok meer.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:37

Hier ook een erg tevreden gebruiker van de Balancer :j
3 paarden staan er al een paar jaar op, waarvan 2 cushies en 1 pre die snel te dik wordt :+ Ze krijgen verder enkel hooi en gras. Met de pre wordt intensief gereden en ook dat gaat prima op deze brok.
Hoeven zijn ook bij alle 3 erg goed sinds ik het voer.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:02

Ik heb de Balancer ruim een jaar gevoerd maar vond dat onze paarden achteruit gingen qua energie.

Daarna ben ik over gegaan op Lexa micro mineralen via Kifrahorse. Na 2 weken zag ik al behoorlijk verschil. Nu voer ik de Lexa amino ( met extra aminozuren )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:22

Kelly08 schreef:
Ik ben al 2 jaar onwijs tevreden over de balancer. Ik geef 280 gr aan mijn 8 jarige merrie van ongeveer 700 kg. Zij krijgt alleen extra magnesium, lijnzaadolie en bietenpulp en zij loopt Z1 dressuur. Voordat ik dit gaf is zij spierbevangen geweest door vitamine tekort. Hierna nooit meer last gehad. Wel is het een stresskip vandaar de extra magnesium


Vitamine E tekort dan? Omdat ze spierbevangen was..
En je hebt nooit een specifiek vitamine E supplement gegeven? Alleen deze brok?

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:58

Ik heb mijn verhaal al kort aangestipt in het topic van Sabine, maar nu ook maar even hier.

Ik heb 2 paarden, een oudere merrie (20+) die niets meer hoeft, en een ruin van 13 die sowieso vanaf zijn 5e jaar bekend is met tekorten aan selenium en vitamine E. Dit uit zich bij hem in onregelmatigheid, vastzetten van de spieren en in het ergste geval: spierbevangenheid.
Overigens twijfel ik wel of er echt wel sprake is geweest van een tekort aan selenium, maar goed. Dat is een ander verhaal.
Hij deed het op zich goed op brok, aangevuld met een supplement (ik heb jaren chevivit bijgevoerd).

Toen de paarden hier bij huis kwamen te staan, ben ik over gestapt naar de balancers van je paard gezond en fit. De reguliere balancer voor de merrie, en de balancer pro voor de ruin.
Na een jaar bleek dat ik mijn ruin toch weer een supplement moest gaan bijvoeren in de winter, ondanks de balancer pro. Niet alleen vanwege zijn spieren, maar ook vanwege een kopertekort (dit uitte zich in een witte rand om zijn oog).
Met de merrie was ik al eerder gestopt met de balancer, zij viel te hard af in de winter, zij doet het beter op een seniorenbrok.

De vragen rondom mijn ruin heb ik ook voorgelegd aan de producent, maar die kwamen niet veel verder dan toch maar supplementen bij gaan voeren.
Tja, en daar voer ik dus niet zo'n dure balancer voor he?
Nu staat de ruin dus weer op pavo sportsfit, gecombineerd met een supplement van lexa voor vitamine E en selenium.
Een stuk goedkoper, we gaan zien hoe hij het deze winter doet.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:17

[***] schreef:
Kelly08 schreef:
Ik ben al 2 jaar onwijs tevreden over de balancer. Ik geef 280 gr aan mijn 8 jarige merrie van ongeveer 700 kg. Zij krijgt alleen extra magnesium, lijnzaadolie en bietenpulp en zij loopt Z1 dressuur. Voordat ik dit gaf is zij spierbevangen geweest door vitamine tekort. Hierna nooit meer last gehad. Wel is het een stresskip vandaar de extra magnesium


Vitamine E tekort dan? Omdat ze spierbevangen was..
En je hebt nooit een specifiek vitamine E supplement gegeven? Alleen deze brok?


Ik heb toen helaas geen bloedonderzoek gedaan. Maar zij kreeg maar 250 gr sportbrok, omdat zij niet goed tegen brok kon. Door te weinig kennis heb ik nooit iets bijgevoerd behalve onbeperkt hooi en dacht dat het wel goed zou gaan. Tot zij compleet verzuurd de wei uit kwam. Op de foto's was niets te zien qua pezen etc. gelukkig. Heb toen een aantal keren de osteopaat er bij gehad en die dacht spierbevangen. Ik heb toen de sportbrok gestopt bij de pensioneigenaar en zelf de balancer gaan voeren. Nooit extra vitamine bij hoeven voeren en zij doet het echt fantastisch. Wel heb ik gemerkt dat magnesium haar meer rust geeft vandaar dat ik dit in overleg Met Suzanne extra bij voer. En de lijnzaadolie alleen in de wintermaanden vanwege de omega 3 ook in overleg met Suzanne. Begin dit jaar wel bloedonderzoek laten doen en toen ware alle waardes goed. Bietenpulp geef ik omdat zij dit enorm lekker vind en ik alles door heen kan mengen. Slobbers etc. hebben snel een hoog suiker/zetmeel gehalte.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:39

Waar ik trouwens naar heb gekeken toen ik op zoek was naar een vitamine korrel waarbij ik geen extra's meer hoef te voeren qua poedertjes, is de vitamine en mineralen behoefte voor een paard van 700 kg. Dit kun je vinden op voervergelijk.nl

Een paard van 700 kg die werkt moet volgens die site 1,6-2 mg vit e per kg krijgen. Dit is 1120-1400 mg voor die van mij. 1 IE vit e = 0,67 mg.
In de balancer zit in 280 gr (paard 700 kg) 2100 IE vit E (1407 mg vit E)
in de balancer pro zit in 700 gr (paard 700 kg) 4200 IE vit E (2814 mg vit E)

Vandaar dat ik voor de balancer heb gekozen. Hierin zit al iets meer in dan zij volgens de site nodig heeft en daarbij zit er natuurlijk ook nog vit E in hooi en gras. In de balancer pro zou dus zeker ruim voldoende inzitten.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:52

Wil iemand mij wat handen sturen van deze brokjes?
Ter betaling uiteraard.
Gewoon een grote envelop.
Eens Zien of ik hier goed poeder door krijg..

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:43

Ja darkchrystal geen probleem!!
Pb me maar even

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:53

Heeft iemand misschien een foto van de balancer pro ingrediƫntenlijst die op de zak staat? Ben benieuwd wat nu precies het verschil is met de balancer behalve de vit e en magnesium