Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:04


Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:34


Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:41

Is er iemand die tegen betaling wat brokjes op wil sturen?
Ik zit er toch aan te denken over te stappen naar deze brok.
Maar ik heb een hele moeilijke eter :( Dus wil ze graag eerst proberen voordat ik een emmer koop.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:15

Hey Nessa,
Ik kan je eventueel wel wat opsturen? Stuur me maar even een PB'tje hoe wat waar!

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:32

Ik wil evt ook wat opsturen! Ik heb de pro en nog een bijna volle emmer normale balancer staan, die mag ook overgenomen worden tegen klein prijsje

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:43

Er is al wat opgestuurd.
Als het bevalt wil ik je emmer wel overnemen :)

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:01

Top, ben benieuwd! Mijn lastige eter at dit meteen al en na even wennen steeds beter :)

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:28

En Nessa, kreeg je het er in? ;) En mocht je het voor langer hebben gevoerd, wat waren jouw bevindingen van JPGF vergeleken met de Vitalbix?

Voor de rest: voeren jullie de Balancer het hele jaar door? Mijn paard staat 24/7 buiten, in de zomermaanden op het gras met eventueel hooi bijgevoerd, in het najaar/lente op een paddock + schrale wei met onbeperkt hooi/liksteen. Ik ben begonnen met de Balancer toen hij nog op de paddock stond en hij wat extras kom gebruiken. Toen at hij het ook goed. Nu staat hij weer een tijdje op de wei en keek opeens niet meer om naar zijn bakje. Zou hij zelf aanvoelen dat hij er nu minder behoefte aan heeft en word het iets wat ik ook alleen in het najaar erbij kan geven? Of wordt hij gewoon kieskeurig :+

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:44

Die van mij krijgt de brokjes het hele jaar door, omdat ze flink moet trainen. Staat ook 24/7 op de wei met veel gras en hooi. Zij heeft ook periodes dat zij het niet hoeft. Na een paar dagen en soms na een paar weken eet zij het weer met smaak. Blijkbaar even niet nodig. Die van mij krijgt de balancer en de pro 5 dagen per week en 2x per week (op vrije dagen) de green power van equifyt + zeewier.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:45

Wij voeren 'm het hele jaar door. In de zomer staan ze 24/7 op de wei met hooi ter beschikking, in de winter 24/7 paddock paradise (zonder gras) met onbeperkt hooi. Onze balancer gaat door de bietenpulp en gemalen lijnzaad (en eventuele poedertjes), dus ze eten 'm toch wel.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:15

Ja ze at het heel goed!
Ik heb de waardes van vitalbix en jpgef naast elkaar gelegd. En vind het vergelijkbaar. Ik ben dus niet overgestapt. Maar mocht ze vitalbix slechter gaan eten ga ik wel jpgef voeren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:51

Die van mij krijgt het het hele jaar, maar buiten het weideseizoen heb ik wel het idee dat ze wat te kort komt door mest, zand eten. Iemand een tip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:57

Ik voer de Balancer Pro sinds een paar weken. Pony bleef wat achter in vergelijking met de andere paarden. Wat een fijn voer zeg! Het wordt goed gegeten en hij ziet er stukken beter uit.
Daarnaast krijgt hij onbeperkt ruwvoer en staat nu op de wei dus ik weet nog niet hoe hij het buiten het weideseizoen doet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:00

Hoeveel geef je van die pro?

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:10

Ik geef hem nu 500 gram. Bewust wat meer, bloedonderzoek laten doen en vitaminen-mineralen waren wat laag.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:11

Geven jullie de Balancer gewoon zo op zichzelf, of altijd gemengd met iets anders, zoals Bietenpulp, wiesencobs etc?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:27

MissWeenie schreef:
Geven jullie de Balancer gewoon zo op zichzelf, of altijd gemengd met iets anders, zoals Bietenpulp, wiesencobs etc?

Wij voeren 'm gemengd, maar dat komt omdat we er andere dingen (poeder) doorheen mengen. Als dat niet zou hoeven, zou ik de balancer gewoon zo 'kaal' voeren.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:31

Ja dat kaal heb ik een maand gedaan, met daarop de maag/darm compositum druppels van de Groene Os. Dit ging een maand goed, daarna, met weer nieuw gras, bliefde hij het niet meer en bleef grazen, dus maar even gestopt :') Vandaag weer begonnen met zandkuurtje, dus Agrobs Wiesencobs met psyllium en daarbij ook maar de Balancer gegooid. Dit eet hij graag. Zal hierna eens kijken of hij de Balancer zo weer op zichzelf wil eten, en anders misschien met klein beetje wiesencobs.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:16

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen op jpgef balancer. Ik geef nu Equilin balancer dat bevalt super maar is erg duur voor 6 kg.
Daarbij heb ik die 2 eens naast elkaar gezet en het is zowat hetzelfde, als ik zie hoe goed de mijne het doet op 100gram equilin dan is 100gr jpgef ipv 200gr net zo goed.
En ik heb dan voor 75euro 25kg! ipv 43euro voor 6kg.


Waarom jpgef dan 200gr aanbeveelt snap ik niet helemaal gezien de waarden als je ze deelt net zo hoog zijn als van equilin.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:24

Omdat de Equilin-waardes niet de standaard zijn. Als je 200gr JPG&F vergelijkt met een dagdosis Vitalbix dan komt dat wel bijna volledig overeen. Dat betekent niet dat ieder paard van 500 kilo ook per se 200gr balancer nodig heeft, maar de waardes van Equilin zijn ook maar een keuze. :)

Ik voer de JPG&F balancer nu al een paar maand in granulaatvorm en dat wordt hier goed gegeten over de gras/luzernebrok. Hij krijgt 100gr 's middags en 100gr 's avonds met alle andere poeders die hij nodig heeft en de balancer lijkt voor hem echt de smaakmaker te zijn.
Hij krijgt trouwens het granulaatpoeder omdat de brokjesvariant erg kleverig werd als ik die natmaakte en hij daar een slokdarmverstopping van kreeg, heel erg apart. Dus dan maar poedervorm. :)

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:27

Het is toch basseerd op de standaard hooiwaarden? Dus als aanvulling?
Likt mij dat een duur product als Equilin er over heeft nagedacht toch?
Ik vind beide producten interessant maar qua prijs vind ik dan jpgef beter.

NanGee
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:45

Equilin is organisch gebonden wat maakt dat het makkelijker opgenomen kan worden, jpgef is anorganisch gebonden. Een verschil tussen beide producten.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:48

Ohh kijk die info had ik nog niet gevonden!
Ik zie toch liever organisch gebonden dan.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:09

Wat is het verschil daartussen dan?

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:19

Anoniem schreef:
Wat is het verschil daartussen dan?


Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar! De Balancer Pro lijkt helemaal aan mijn eisen te voldoen, zit veel magnesium in!