bij voerders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendie1992

bij voerders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 08:58

hallo bokkers, wat geven jullie je paarden bij hun musli of brokken?

Ik geef me paard zowel, kruidenmusli zonder haver en suiker, 1/2 kilo per dag. Daarbij 3 grote handen luzerne, appeltje, peentjes of worteltjes, af en toe een boterhammetje, en afentoe 1 thee lepeltje zonnebloem olie. Daarbij staat hij nu 1 uurtje per dag buiten...

En jullie?:D

knollentuin

Re: bij voerders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:06

en hooi of kuil gras? dat is het belangrijkste -ruwvoer
ik denk dat je een hoop opmerkingen over het ene uurtje buiten gaat krijgen.. het is veel te kort, maar ik weet dat het op sommige stallen niet anders is in de randstad,toch zou ik kijken of je je paard een plezier kan doenom meer buitenlopen te regelen
hier op stal krijgt ieder paard een eigen voer, ik heb er een op suikervrij ,een paar op sportbrok met musli en een paar op een basisbrok met een musli, ook krijgen ze hier allemaal grasmix of lucerne door het voer om ervoor te zorgen dat ze langer eten

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 13:41

oke! ja klopt voorheen stonden de paarden de heledag buiten, maar omdat we ons landje kwijt zijn, is het niet anders..
Meer mensen? :D

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:38

zelfde stal als waar wendie1992 staat.
kruiden musli zonder haver en suiker 1/2 kilo per dag, 4 tot 6 grote handen lucerne p/d, groente en fruit en kuil. ze staan 1 uur per dag op het land. meer is niet mogelijk en helaas heeft niet iedereen de luxe van een eigen stal en niet iedereen kan dus meer land vrij maken of zelf bepalen hoe vaak en lang de paarden de paddock in kunnen. stalling met land is hier moeilijk te vinden en wat er is staat vol. Y;(

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:51

Mijn paard staat nu 24/7 op het land en daarbij voer ik haar een halve tot hele kilo muesli van nature' best. S'winters krijgt ze daar nog een kilo brok bij en onbeperkt hooi.

Ik vind 1 uur per dag buiten echt zeer weinig!!! Zeker in de zomer..dan moeten ze toch minimaal hele dagen buiten komen. Ik vind het onzin dat je zegt dat er niks te vinden is of alles vol staat..misschien moet je dan iets verder weg gaan staan? Ik sta nu ook op 25 min rijden met de brommer, maar wel op een stal waar mijn paard het verdomd goed heeft!! Als je je paard niet meer dan 1 uur buitengang kan bieden zou ik er toch eens over nadenken of dit wel paardwaardig is en je zo'n beestje wel moet houden :o

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:32

JastieHorse schreef:
Mijn paard staat nu 24/7 op het land en daarbij voer ik haar een halve tot hele kilo muesli van nature' best. S'winters krijgt ze daar nog een kilo brok bij en onbeperkt hooi.

Ik vind 1 uur per dag buiten echt zeer weinig!!! Zeker in de zomer..dan moeten ze toch minimaal hele dagen buiten komen. Ik vind het onzin dat je zegt dat er niks te vinden is of alles vol staat..misschien moet je dan iets verder weg gaan staan? Ik sta nu ook op 25 min rijden met de brommer, maar wel op een stal waar mijn paard het verdomd goed heeft!! Als je je paard niet meer dan 1 uur buitengang kan bieden zou ik er toch eens over nadenken of dit wel paardwaardig is en je zo'n beestje wel moet houden :o

er staan zo'n 30 a 40 paarden en alle paarden staan er zeer goed bij. Ook stallen die op 40 tot 60 min rijden is met de scooter (met helm dus 45 km) staan alle stallen vol, of hebben helemaal geen weide gang. Onze paarden staan nu 1 uur op het land per dag, en worden iedere dag gereden of gelongeerd exc. en staan gemiddeld 3 uur buiten in de rijbak los van het rijden en land.
Stal staat als een van de best draaiende stallen van onze omgeeving. Alle paarden staan daar goed.

We komen van een stal af, waar alle paarden ZONDER dat je het weet buiten in de wei gegooid terwijl ze zwaare koliek hebben, waarvan het land gaat sluiten, bak practisch weinig begaanbaar is, paarden kregen daar Koeien kuil. Los daarvan werd er medicatie toegediend terwijl jij als eigenaar van je paard er niks van weet.

Deze stal waar we nu staan mogen ze dan wel maar 1 uurtje land hebben maar krijgen gewoon paarden kuil en staan ze veilig als ze in hun stalletje staan, of als ze wat mankeren. :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:52

Je probeert het nu goed te praten dat je paard maar 1 uur per dag buiten staat. Naar mijn idee valt dat niet goed te praten!! Erg jammer dat er zulke stallen bestaan..en nog erger dat er mensen zijn die tevreden zijn met 1 uur buitengang voor hun paard..schandalig!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:11

Die van mij staan wel de hele dag buiten in de paddock en in de zomer staan ze een paar uur per dag op het land.
Er zijn paarden die moeten helaas de hele dag op stal doorbrengen.
Naar mijn idee is dat ook niet goed.
Ze hebben zo ook weinig contact met soortgenoten.
Verder krijgen ze bij mij kuil en 1 kilo bix en 1 kilo musli.
En dan nog de nodige appels en peen.
Helaas is het soms niet mogelijk om de paarden de hele dag op het land te laten maar met die van mij is het zo best opgelost.

floosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:59

De paarden van ons staan dag en nacht buiten en krijgen elke dag hooi, na het rijden kruidenmuesli en in de winter extra brok. hierop doen ze het prima en komen ze niks tekort of teveel

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:16

Mijn paard staat nu nog overdag op het land, staat niet erg veel meer op, dus ze krijgen kuil bij gevoerd. Savonds en smorgens op stal krijgt ze haar wasmand hooi. Ze krijgt een halve kilo muslie, 2 handjes maismeel, een half bruin brood, worteltjes & 2 flinke handen daily plus per voerbeurt (2 keer per dag).
Als ze niet meer op het land kan staat ze overdag in de paddock met kuil :)