Ik ben op zoek naar een supplement, voer, olie of wat dan ook om tijdelijk de weerstand van mijn jaarling wat op te krikken.
Eigenlijk ben ik niet zo van de poedertjes en extra's gezien ik vrij sobere rassen heb en het goed voor ze is om zelf anti lichamen aan te maken.
Maar... Mijn jaarling (haflinger X rocky mountain horse) heeft door een lage weerstand een schimmel en daar bovenop een huid ontsteking over een groot gedeelte van zijn lijf opgelopen.
Voor de schimmel is hij 3x gewassen met Imaverol maar dat hielp niet echt en heb ik besloten om hem te laten enten tegen schimmel.
Daardoor is wss zijn weerstand zo laag geweest dat er een bacterie(?) in zijn vacht vrij spel heeft gekregen en hij volledig onder de korsten zit. Op zijn neus, oren, rug en achterbenen zit hij onder zijn vacht volledig onder de korsten.
Hij voelt zich hier redelijk miserabel onder. (maar houd zich erg sterk

Ik heb contact gehad met 3 dierenartsen (die dit allemaal een bijzonder geval vonden

En ze spreken elkaar allemaal een beetje tegen wat betreft supplementen.
Ze zijn er allemaal mee eens dat het zijn weerstand idd wel zou kunnen helpen maar dat het hem op de lange duur niet sterker zou maken.
Maar gezien de ernst raden ze het absoluut niet af.
Maar... Wat kan ik hem hiervoor geven??? Wie heeft de gouden tip??
(Voorkeur voor een korte kuur van 7 tot 14 dagen.)
Pavo vital complete sprak mij erg aan vanwege het makkelijk voeren van brokjes
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... te/100114/