Mijn paard heeft vorige week een nacht op de kliniek gestaan ivm een rug probleem ( hoogstwaarschijnlijk ) daarvoor is ze behandeld en ze is weer thuis. Nu eet ze sinds eergister haar hooi niet meer maar is overgestapt op haar stro. Dit hooi krijgt ze altijd, is prima kwaliteit, de rest van de paarden vind het heerlijk. Ik heb contact met de veearts gehad en moet het even aankijken. Bij een temperatuur hoger dan 38,5 moet ik bellen, net gemeten: 38 precies. Deze week is er ook maanblindheid bij haar geconstanteerd, en door haar rug ben ik wel beetje bezorg om haar. Vooral nu ze ook nog es met deze fratsen begint. Wat zijn voor een paard redenen om stro te gaan ipv hooi ? ( Behalve dan dat het hooi slecht is )
ze snuffeld door haar stal, als ze dan pluk hooi tegenkomt negeert ze en pakt ze pluk stro. Heb niet geprobeerd echt voor haar neus te houden.
janflicka
Geplaatst: 30-09-10 21:04
Mijn mini merrie was afgelopen week behoorlijk beroerd. Liet haar hooi ook staan,of at het echt mondjes maat en maakte er wat troep van. Ze at op dat moment liever stro... Inmiddels is ze weer dol op haar hooi,maar toen ze niet lekker was....at ze liever stro?
We hebben hooi van de eerste snee, wel erg eiwit rijk dus, maar daar doen ze het nu al meer als een maand prima op. Ben in ieder geval blij dat ze wel wat eet ipv niks!
Sophietje12
Geplaatst: 01-10-10 08:07
Hooi is gewoon goed voor je paard en niet alleen om in de stal te leggen niks mis mee zitten idd vezels in
Zeelien
Geplaatst: 01-10-10 08:11
Sophietje12 schreef:
Hooi is gewoon goed voor je paard en niet alleen om in de stal te leggen niks mis mee zitten idd vezels in
in hooi?
Sophietje12
Geplaatst: 01-10-10 08:33
Ja in hooi zitten vezels die een paard nodig heeft en als hij die niet uit ander voedsel kan halen doen ze het ook wel door hooi eten
als ze stro eten kan het duiden op gebrek aan vezel. of het is het heerlijke soort stro en vind ze dat even lekkerder dan hooi. als je je zorgen maakt aangezien ze nu niet voldoende vitaminen etc binnenkrijgen kun je gewoon wat hooi en stro mengen.
singasong
Geplaatst: 02-10-10 06:34
Kan het zijn dat jouw paard zijn hooi van een andere baal hooi krijgt als de andere paarden? Een reden kan zijn dat er dood beest in de baal zit, muis, vogel o.i.d. Ik zou zowiezo eens kijken of hij het hooi van een andere baal wel lust. Stro eten kan geen kwaad maar zou het feit dat hij geen hooi eet toch even onderzoeken.