cocos olie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

cocos olie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:02

ik was wat aan het surfen en kwam een bericht tegen over cocos olie.
belooft heel veel goeds te doen en ik vraag me af of iemand het wel gebruikt voor een paard.

ik heb een paar dingen even gekopieerd van een site;

Kokosolie (laurinezuur) kan ook ingezet worden om de Helicobacter pylori te bestrijden, die mede verantwoordelijk is voor het ontstaan van maagzweren.

Kokosolie (caprinezuur, laurinezuur, caprylzuur) kan ingezet worden om Candida albicans te bestrijden, heeft een gunstig effect op je immuunsysteem (gunstig bij chemotherapie en chronische aandoeningen) en kan zelfs tandbederf met 80% verminderen.

Verhoogt de weerstand tegen bacteriën die kunnen leiden tot long, keel, oorontsteking, tandbederf, voedselvergiftiging…

Verhoogt de weerstand tegen schimmels en gisten die kunnen leiden tot Candida, ringworm, voetschimmel, spruw en andere infecties.

Verhoogt de afweer tegen wormen, luizen en andere, en doodt parasieten.
Vermindert de kans op chronische ontstekingen.
zou ook goed zijn voor de bloedsuikerspiegel.

klinkt allemaal wel erg goed dus!
:D
meer staat hier:
http://run4ever.nl/webshop/?page=shop/f ... tegory_id=
en hier
http://www.purecocosoil.nl/Productinformatie.html

zou het geschikt zijn voor paarden?

petra1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:30

cocos olie, dat gebruik ik voor in de manen een de staart, de manen en staart zijn er echt sterker van geworden, en het haar groeit sneller zeggen ze, maar dat heb ik nog niet gemerkt. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 18:30

nou,niemand er dus ervaring, mee.
behalve jij dan :D

ik heb dit vandaag gekocht:
http://www.royal-green.eu/#/kokosolie

al zal het niet voor het paard zijn dan kan ik het zelf nog gebruiken.
smaakt al goed op een boterham en ik kan het ook bij het bakken gebruiken :P

leaapje

Re: cocos olie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:46

hoi wat leuk om het hier tegen te komen wij gebruiken het namelijk al lang voor eigen gebruik zoals er patat in bakken en in koken vindt het wel vreselijk stinken maar als ik het zo lees ga ik het ook gebruiken bij m''n paard bedankt voor de tip

morelia

Re: cocos olie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:14

Ik geloof dat noten olie niet mag voor paarden. Daarnaast schijnt laurinezuur ook goede bacterieen in de darmen te doden. Lijkt mij dus een twijfel geval. Daarnaast is kokosolie niet vloeibaar en daardoor lastig te voeren lijkt mij.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:00

Citaat:
Cereal grains (Oat, Barley, Corn, Wheat, Rice, etc.), as well as the oils from Sunflower, Corn, Rice Bran and Cottonseed, all contain high percentages of Omega 6 in relationship to their Omega 3 levels. All Omega 6 fatty acids are pro-inflammatory which help maintain the animal’s immune system and are beneficial during infection and sickness. However, if too many Omega 6 fatty acids are fed, an imbalance can occur, leading to an altered physiological state and potentially harmful inflammation in traumatized areas, i.e. joints. On the other hand, the Omega 3 fatty acids are potent, anti-inflammatory agents that help reduce pain and swelling and help return the horse’s system to normal function.
As with all nutrients, balance is the key. Table 1 shows which oils are best for the horse, in descending order of their Omega 3 levels, from top to bottom. The top four oil sources are the best to increase the Omega 3’s and the bottom three sources are the ones we do not recommend adding into your horse’s diet, because they could provide too many Omega 6’s, without adequate Omega 3’s. Fortunately, we are now beginning to recognize the detrimental effects that these imbalances can cause the horse and recommend staying away from these “unbalanced” sources of fatty acids (oils).http://www.hanoverian.org/ahs_media/downloads/articles/KapperNutritionArticle_Part2.pdf

Citaat:
Cereal grains (Oat, Barley, Corn, Wheat, Rice, etc.), as well as the oils from Sunflower, Corn, Rice Bran and
Cottonseed, all contain high percentages of Omega 6 in relationship to their Omega 3 levels. All Omega 6 fatty acids are
pro-inflammatory which help maintain the animal’s immune system and is beneficial during infection and sickness.
However, if too many Omega 6 fatty acids are fed, an imbalance can occur, leading to an altered physiological state and
potentially harmful inflammation.http://www.prognutrition.com/PDF_Files/PN%20Omega%203's%20in%20Equine%20Diets-d.pdf

Als ik dan kijk naar de hoeveelheid omega-3 in cocos olie, die 0 is, dan moet je wel oppassen dat je een niet te scheve balans krijgt tussen omega-3 en 6, zeker als je granen voert.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 11:09

ik heb het nog helemaal niet gegeven.
gebruik het wel zelf hoor, en bevalt prima.
:D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:57

Volgens mij zit er in omega 369 mix ( heet het zo ??) van Subli ook kokosolie ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 13:07

ja klopt,zit er inderdaad in!
Citaat:
Omega 369 Mix is onder andere samengesteld uit een 3-tal plantaardige oliën, namelijk lijnzaadolie, soyaolie, kokosolie en verrijkt met vitamine E en C

er zijn meer die cocosolie in hun mixen hebben zitten.
deze ook
PHB Omega 3,6 en 9
http://www.homeopaard.nl/page10.php?vie ... product=44

ik vond ook nog dat kokosolie ook gebruikt kan worden bij de ziekte van lyme?
op amerikaanse sites vind je alweer een hele bult info.
coconutoil heet het in het engels

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:31

Ik heb gisteren kokosolie gekocht bij de reformzaak. Ik had ook veel goed dingen er over gelezen. Ze at het in ieder geval op. Ik had het gemixt bij haar brokken.
Het is al een poosje geleden dat er in dit topic is gereageerd dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Merkte je verschil of niet?