Yea Sacc

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gsussis

Yea Sacc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:16

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met een onderzoekje in Engeland naar het product Yea Sacc (Saccharomyces cerevisiae)..
Ik vroeg me af of enkele van jullie dit product ook gebruiken en zoja waarom?

Ik ben op internet aan het zoeken geweest maar kan niets vinden of het in Nederland ook wordt verkocht? Weet iemand dit, en zoja waar het verkocht wordt?

Alvast bedankt.

Evelike

Re: Yea Sacc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:19

Ik heb er nog nooit van gehoord.
Misschien kun je uitleg geven waarvoor het gebruikt wordt?

amber18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:20

Voor zover ik weet is dit een gistcultuur die gebruikt wordt in sommige vitamine/mineralen- en probiotica-supplementen (in Engeland veel in zogenaamde ´feed balancers´). Producten die in Nederland te koop zijn en die dit bevatten zijn o.a. NAF Opkikker, Equilin en Equimins advance. Ik heb nog nooit gezien dat het puur verkocht wordt. Het optimaliseert de darmflora en zorgt met name voor een betere vertering van ruwvoer. Veelgemelde resultaten zijn: steviger mest en vermindering dikke buik (tgv gas of slechte vertering), beter op gewicht blijven/komen (door efficientere vertering), betere bespiering (ook ten gevolge van betere voeropname), glanzender vacht en meer energie/plezierig in de omgang (vaak is de darmflora bij paarden deels verstoord en dit heeft gevolgen voor het algeheel welzijn).
Op websites van producten waar deze gistcultuur in verwerkt is zijn veel ervaringen te vinden: o.a. bluechipfeed.com, naf-uk.com (Opkikker heet in Engeland ´pink powder´), equilin.nl.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:55

Volgens mij wordt het idd ook los verkocht.
Maar wellicht dat biergist hetzelfde doet ? Wordt vooral in duitsland veel aan paarden gegeven ( Bierhefe met of zonder Biertreber ). Is ook een gist die goed werkt voor de vertering ( dikke darm ) en goed is voor huid en hoeven (is rijk aan B vitamines oa biotine )

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:05

Dodson & horrell heeft dit ook leverbaar :j

usnach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:26

is gewoon bakkersgist.

Elfje_Braam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:02

Als je iemand zoekt die het verkoopt, dat ben ik, het staat alleen nog niet online, voor de reden etc kan je me even PB'en

Gsussis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 14:01

Bedankt voor de reacties.. Moet ook stukje schrijven over nederlandse situatie dus kan eral mee uit de voeten.. Zoals er al staat yea-sacc is gist dat de darmflora optimaliseerd en ervoor zorgt dat de eiwitten in de enzymen proteases and amylases uitscheiden wat voor een betere vertering van vezelrijk voedsel zorgt. Is al een oud product en in jaren 80 eerste research naar gedaan waarna dit nog vaak herhaald is in verschillende samenstellingen. Mijn doel is om te kijken naar ev. negatieve eigenschappen van continue bacterie cultuur toevoegen aan de hindgut etc. Wat nu alsje stopt, kan het lichaam dan weer zelf op oud niveau komen of maak je t dier juist afhankelijk etc. etc.

Bedankt voor jullie reacties.

avanlochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:45

Wij zijn Alltech en zijn de producer van Yea-Sacc. Als u meer informatie wilt over dit product om gerichter onderzoek te doen dan hoor ik het graag!