Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nikilover schreef:Ik kijk even mee, ik heb een 2,5 jarige haflinger, die gewoon echt snel dik word. Hij krijgt per dag 4 handjes veulenbrok van pavo en 2 handjes nature's best muesli van pavo...( en uiteraard ruwvoer!) Maar hij is echt dik.
izzy1985 schreef:nikilover schreef:Ik kijk even mee, ik heb een 2,5 jarige haflinger, die gewoon echt snel dik word. Hij krijgt per dag 4 handjes veulenbrok van pavo en 2 handjes nature's best muesli van pavo...( en uiteraard ruwvoer!) Maar hij is echt dik.
Wij hebben hier ook een haf staan die van de lucht al dik wordt... Zij krijgt alleen maar gras en hooi in de winter en dan best weinig. tot nu toe nog niets op gevonden helaas. Daarom wil ik dat nu bij mijn veulen voorkomen dat ze nu al te zwaar wordt. Alles wat er nu aan komt aan extra gewicht krijg je er later minder goed vanaf en is overigens slecht voor de benen.
Duhelo schreef:dorientjuh: krijgen ook de veulens daarmee genoeg vit en min binnen?
de vit en min behoefte van een veulen ligt toch heel anders dan van een volwassen paard?
en wat is het verschil dan tussen een kleine hoeveelheid van een hooggeconcentreerde brok voederen, en een grotere hoeveelheid van een lagere geconcentreerde brok?
Zoefff schreef:Mensen er zijn al zoveel topics met discussies over hoe oud een paard moet zijn om in te rijden, ga je verschil in visies daar even verder uit vechten.
Waarom willen jullie de veulens bij voeren? De mijne heeft nooit brok gehad in zijn veulen tijd en hij er was niks aan hem te merken. Altijd glimmende vacht, nooit koud (ander kwpn veulen stond te rillen van de kou en die kreeg veel bijgevoerd). Ik hoor het graag wat jullie beweeg redenen daartoe zijn. Is het bewezen dat bijvoeren nodig is?