[ENQ]Voedingsenquete

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanhall

[ENQ]Voedingsenquete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:23

Hallo,
We zijn twee derde jaars studenten “Equine, Leisure & Sports” (paardenwetenschappen en –management) aan Hogeschool Van Hall Larenstein in Wageningen. Op het moment werken wij aan een onderzoeksproject, waarin wij de voeding van Nederlandse sport- en recreatiepaarden onderzoeken.
Wij hopen dat u vijf minuten de tijd kunt nemen om deze vragenlijst in te vullen. Hiermee helpt u ons de verzamelde data bruikbaarder te maken. De data en informatie van dit onderzoek worden uiteraard vertrouwelijk behandeld!
U kunt ook graag de link doorsturen naar vrienden en bekenden

Dank u wel!

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=11175&lang=nl
Laatst bijgewerkt door Katja op 30-09-09 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Melia

Re: Voedingsenquete

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:10

Ik heb hem ingevuld! :) Wat gaan jullie er mee doen? Gaan jullie het verder uitwerken?

Vanhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 14:27

Bedankt voor het invullen! We gaan kijken hoe en waarom het gemiddelde paard in Nederland gevoerd wordt en verschillen met elkaar vergelijken. Begin 2010 wordt het onderzoek afgerond en wordt er een rapport over de verkregen resultaten geschreven en aan verschillende mensen gepresenteerd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:51

Ik heb geprobeerd in te vullen, maar ik vind het een behoorlijke onvolledige enquete en er is geen enkele plaats om toelichting te geven. En jammer dat je niet meerdere paarden in kunt vullen, ga ze niet voor alle paarden apart invullen. 8-)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:53

Ik wou hem ook invullen, maar heb meerdere paarden. :?
Ik kon bij nr 1 dus al geen correct antwoord geven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:01

Ik heb 'm ook ingevuld en vond het wat summier hier en daar.
Voor mijn 3-jarige merrie kon ik 'm niet eens invullen, omdat je verplicht moet invullen op welk niveau het paard wordt gereden (en zij wordt nog niet gereden omdat ze nog maar 3 jaar is).
Verder vond ik de vraag 'Welk soort strooisel wordt gebruikt?' wel heel erg uitgaan van 'het paard staat op stal' ;( . Ik heb daar 'anders' ingevuld, maar ik gebruik dus helemaal geen strooisel.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:07

Tja, ik rij er ook wel meerdere maar heb er gewoon eentje uitgekozen, is toch niet zo moeilijk? ;) Elke 1 is er weer 1 :P.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:12

nou ja niet zo moeilijk, er zijn zoveel vragen die nvt zijn op mijn paarden of paarden van anderen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:20

Ik vind dit idd niet echt een handige enquete, je kunt ook niet invoeren dat ze bv 2,5 kg krachtvoer krijgen. En er wordt ook niet gevraagd om beweging in paddock ofzo.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:22

Ik heb m ook ingevuld. Het is wel lastig om het niveau van wedstrijden te kiezen als je springt :) Alleen dressuur niveau's en als je paard nog geen wedstrijden rijd, bv 3 jaar? Moet je altijd B niveau invullen..

Vanhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:31

bedankt voor jullie aanmerkingen :)
Het gaag inderdaad om het enkele paard en daarom moet de enquete ook individueel voor het paard ingevulld worden...Meestal is de voeding toch per paard afgestemmt, toch?
Het is erg moelijk om een goede enquete te ontwerpen, omdat het anders heel veel vragen worden en mensen dan vaak geen zin hebben 40 vragen of meer te beantwoorden...dus daarom is deze enquete gedeltelijk een beetje te kort aan sommige punten.
Bij de stroisel vraag gat het eigentlijk alleen erom, of het paard stro heeft om eraan te kunnen knabbelen. Dus als er 'andere' is uitgekozen, maakt het verder geen verschill.
Bedankt voor de aanmerking over het nievau, het was niet zo bedoelt om het verplicht te moeten invullen, maar heelaas loopt de enquete nu en kan niet mer veranderd worden.

Als jullie nog meer aanmerkingen hebben zijn we er wel heel naar benieuwd, want alleen zo kunnen wij met dingen rekening houden en verbeteren :)

Excuses voor mijn Nederlands ;) ....ik ben een Duitse stutdent en Nederlands is en blijft nog steeds een moelijke taal ;)

Vanhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:34

je kunt gemakkelijk 2.5 Kg invullen ;)
Deze onderzoek gaat niet om de beweging, maar allee om de voeding.
Het lijkt me well interessant om te horen hoe jullie de vraag over hoe lang het paard op een grasweiland staat verstaan? Denken jullie hier meer aan beweging of aan het eten? Ik zie wel vaak, dat mesen ook 24/7 swinters invullen, maar ook mijn paarden staan in een loop en openstall en kunnen 24//swinters op de weiland, maar ze eten er gewoon niet van omdat er geen of nauwelijks gras staat ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:35

Ik was hem aan het invullen maar ben maar gestopt. Ik kan nergens uitleg geven en bij de hoeveelheid voer kan ik de juiste hoeveelheid niet invullen... hij krijgt namelijk 1,5 kg krcahtvoer. Maar de , of de / kun je niet invoeren waardoor er dus 15 zou komen te staan of 112.

En het ene krachtvoer is het andere niet... moet je daar dan geen onderscheid in maken? (voedingswaarde)

De niveaus vind ik ook heel apart... als ik niet aan de engelsesport doe hoe moet ik dan bepalen welk niveau we hebben?

Bovendien heb ook ik meerdere paarden. Maar ik vind het niet zo'n probleem om hem meerdere malen in te vullen.

Vanhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:42

je hebt heelemaal gelijk als je zegt, dat het ene krachtvoer het andere niet is en zeker zijn er verschillen in de voedingswaarde, maar als je ideren de mogelikheid geeft zijn krachtvoer neer te schrijven, dan heb je het later heel erg moelijk met het verwerken van de informatie. Dit is ook de reden waroom sommige vragen iets apart gestellt zijn.
Het nieveau problem is inderdaad een problem ;) en een foutje in de input...later kunnen wij bij de data verwerking ook nog bepaalde dingen doen om zulke dingen "te korrigeren"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:44

Vanhall schreef:
Het lijkt me well interessant om te horen hoe jullie de vraag over hoe lang het paard op een grasweiland staat verstaan? Denken jullie hier meer aan beweging of aan het eten? Ik zie wel vaak, dat mesen ook 24/7 swinters invullen, maar ook mijn paarden staan in een loop en openstall en kunnen 24//swinters op de weiland, maar ze eten er gewoon niet van omdat er geen of nauwelijks gras staat ;)

Gewoon antwoord op de vraag waar ze lopen. ;)
Dat er in de winter nauwelijks gras is, weet iedereen wel. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:04

Ik had de enquete graag willen invullen, maar al bij een van de eerste vragen kon ik niet verder. Jammer dat je bij "niveau" geen "anders" kunt invullen, ons niveau staat er niet bij. Er staan alleen de klasses van de KNHS bij.

Meer velden om zelf wat in te vullen zou gebruiksvriendelijker zijn, en jullie denk ik ook een vollediger beeld geven. Wat stellen jullie je voor bij ras: anders? Want met zo'n antwoord weet je nog niks. Hoe kun je dan conclusies trekken uit de antwoorden over het voer? :?

Vanhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 16:13

de vraag over het niveau is angepaast en kan nu weggelaten worden. Bedankt!
Deze enquete onderzoekt alleen specifiek over voeding, vandaar dat de enquete voor sommigen onvolledig lijkt maar dit is de enige informatie die we voor dit onderzoek nodig hebben. Zoals al gezegd, moeten bepaalde dingen beperkt worden gehouden omdat het anderes heel ingewikkeld voor zowell de ondervragten als ook voor ons word.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:19

Vanhall schreef:
de vraag over het niveau is angepaast en kan nu weggelaten worden. Bedankt!
Deze enquete onderzoekt alleen specifiek over voeding, vandaar dat de enquete voor sommigen onvolledig lijkt maar dit is de enige informatie die we voor dit onderzoek nodig hebben. Zoals al gezegd, moeten bepaalde dingen beperkt worden gehouden omdat het anderes heel ingewikkeld voor zowell de ondervragten als ook voor ons word.

I kheb het net geprobeerd en ik kan nog steeds niet mijn niveau weglaten. Mijn niveau (klasse) staat er ook nog steeds niet bij. Dus kan ik de enquete ook nog niet invullen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:22

Ik heb bij het strooisel ook 'anders' ingevuld, maar die van mij heeft helemaal geen strooisel in zijn uitloopstal :)

1,5 of 2,5 kilo kun je gewoon invullen hoor jongens ;) Maar dan geen komma gebruiken, maar een PUNT ;)

Vanhall

Re: [ENQ]Voedingsenquete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 20:41

Bedankt aan iedereen die de enquete heeft ingevuld! We zijn heel blij met iedereen die meedoet! :)

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:55

Ook ingevuld, ik vind het best interessant. Ben benieuwd naar de uitkomsten.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:29

Ik vind het jammer dat jullie niet kijken wat voor soort brok en wat voor soort muesli... zit nogal verschil in onderling...

Verder de mate warain het grasland begroeit is maakt ook nog wel uit toch?

Ik heb hem iig ingevuld, maar vind het geen 10 waard ;)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:57

Ik heb in je ander topic gereageerd wat nu op slot is.
Ik mis de keuze onbeperkt bij de hoeveelheid voer.
Heb dus ingevuld dat ik 1 keer per dag voer maar dat is zoveel dat ze er minstens 24 uur mee kunnen doen.
Omdat ze er met z'n drieen van eten weet ik niet hoeveel kilo ieder krijgt.
De vraag of ik het gewogen of geschat heb moet je verplicht invullen maar ik heb niks gewogen of geschat(heb toch maar geschat ingevuld omdat je anders niet verder kan).
Ik heb bij de 1 en 3 jarige B niveau ingevuld maar dat zijn ze niet maar moest toch wat invullen.
Zo krijg je dus wel een vertekenend beeld.

Vanhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:34

hallo,
bedankt voor het invullen!
Als je onbeperkt ruwvoer voert, dan gewoon zo invullen (schrijven), wij houden bij de data verwerking wel rekening met de groepen welke hun paarden onbeperkt ruwvoer voeren.
Als je het niet elke keer weegt, dan is het gewoon geschat, toch? ;) Als de hoevelleheid onbeperkt is maakt het ook verder niet zoveel uit.
Niveau moet je eigentlijk niet uitvullen als het paard keen niveau heeft!?
Toch bedankt voor de aanmerkingen