Ervaringen Equilin Basic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Ervaringen Equilin Basic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 17:07

Ik zat net een stukje te lezen hierover in een BIT van 2008. :D Ik heb ook even gezocht op Bokt maar er waren maar enkele mensen die net na het uitkomen van dit supplement iets schreven. Nu is het supplement al wat langer in gebruik;

Ik ben dus benieuwd wie dit heeft gevoerd of voert en hoe dit supplement beviel/bevalt (ook als extra aanvulling gedurende de winterperiode). Wat zijn de verschillen voor en na? Geven jullie het met een reden of ook preventief?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:04

Ik ben vroeg in het voorjaar gestart met de imunno en daarna door gegaan met de basic, van de zomer een paar maanden niet gegeven...

Ik ben ermee begonnen vanwege haar weerstand, snel hoesten en snel ziek en omdat ik al magnesium, vit E en olie door het voer gaf (was dit iets eenvoudiger).
In de periode dat ik het gaf werd haar weerstand duidelijk beter, verder merkte ik niet veel verschil met de losse magnesium, vit E en olie die ik al gaf, buiten dat het een stuk makkelijker voeren was en het geen stof gaf in het voer.

Eind van de zomer begon ze na een trainingsweek ergens anders weer te hoesten.
Ik ben toen weer gestart met de imunno en ik merk dat ze nu sneller weer herstelt, ik hoop met de Equilin zo wat weerstand op te bouwen voor de winter en ik ben weer even van het voeren van losse poeders af, want alles wat ik los gaf zit er in.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:07

ik gebruik al meer dan een jaar equilin basic en ben er super over te spreken
mijn paard is blessure gevoelig na een ongeluk en zit snel vast in zijn lijf
met dit spul is het echt een heel stuk verbeterd en neemt hij ook weer ruimere stappen
ik ben nu overgestapt op de equilin inmotion
en ook nu merk ik weer verschil

het is gemakkelijk te geven, het zijn gewoon biksjes
die van mij eet ze zo op

hij krijgt die maatbekertjes per dag als onderhoudsbasis

ik kan het je aanbevelen

groetjes marianne

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:44

dat het in brokvorm is vind ik ook superfijn!

mijn paard hoest snel, en door al die poeders werd haar voer stoffig, dat probleem heb je dus hiermee niet...

gijs, geef jij voor normaal onderhoud 2 maatbekertjes per dag?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 22:06

Heb net een mailtje van Equilin gekregen. Het klinkt goed. Qua samenstelling gebruikte ik de afgelopen winters een ander (homeopatisch) supplement waar in vergelijking het zelfde in zit en nog veel meer. Alleen de Omega's zaten daar niet in. Ik twijfel dus nog of ik over wil gaan op Equilin. Misschien na de ervaringen die anderen met Equilin hebben niet meer. ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:30

Nouvel schreef:
dat het in brokvorm is vind ik ook superfijn!

mijn paard hoest snel, en door al die poeders werd haar voer stoffig, dat probleem heb je dus hiermee niet...

gijs, geef jij voor normaal onderhoud 2 maatbekertjes per dag?

er had moeten staan drie bekertjes

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:32

Bravura schreef:
Heb net een mailtje van Equilin gekregen. Het klinkt goed. Qua samenstelling gebruikte ik de afgelopen winters een ander (homeopatisch) supplement waar in vergelijking het zelfde in zit en nog veel meer. Alleen de Omega's zaten daar niet in. Ik twijfel dus nog of ik over wil gaan op Equilin. Misschien na de ervaringen die anderen met Equilin hebben niet meer. ;)

bij mij op stal zijn er zeker nog 2 waarvan ik weet dat ze het met volle tevredenheid gebruiken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:33

gijs schreef:
er had moeten staan drie bekertjes

oke, bedankt!

Ik geef er van de imunno nu 4 als start de eerste weken en dan wilde ik terug gaan naar 2 per dag (heb een klein paardje), maar misschien is dat dan net te weinig?

ik hoor er trouwens meer tevreden verhalen over, daarom ben ik het ook gaan geven!

Mar_Nimbus

Re: Ervaringen Equilin Basic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:35

ik heb best een groot paard 1,76 en stevig
en helaas van de week getest en is nog klophengst

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:37

gijs schreef:
ik heb best een groot paard 1,76 en stevig
en helaas van de week getest en is nog klophengst

hmm, da's minder...

inderdaad wel verschil, die van mij is 1.58... 8-)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:33

ik gebruik het nu 3 maanden en ben er erg tevreden over. Gaf eerst los vitamines etc etc. na een bloed onderzoek kwam er uit dat ze best wat magnesium kon gebruiken. Dat was voor mij de doorslag. Kan wel alles los gaan kopen maar dan wordt het een poederig geheel en dat vind mevrouw niet zo geweldig. Ze is erg kieskeurig maar de brokjes gaan er goed in. Ze moest even wennen maar dat is logisch. Ze staat nu laag in de arbeid maar heeft geen spiertje verloren ondanks dat ze daarvoor erg veel deed. Ze is erg blesure gevoelig maar met dit spul lijkt het goed te gaan. Ze ziet er goed uit en loopt lekker en is goed te rijden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 05:03

Ik gebruik dit product nu een jaar.
Eerst had ik EquilinBasic, en zit nu op EquilinMotion.
Ik blijf erbij; het is superspul! Ik merk echt verschil als mijn paard eraf is, na 3 weken merk ik echt dat ze minder los in haar lijf is, wat drukker, minder mooi in de vacht enzov.
Ik heb een heet paard en ze kan hectisch zijn in haar koppie en met Equilin merkte ik duidelijk dat ze relaxter werd en ook vele maler losser in haar lijf.
Nu het land een stuk kaler is, voer ik wat extra Equilin. Begin van het weideseizoen iets minder.

Mijn paard heeft erg moeten wennen aan de brokjes, ik denk vooral omdat ze al zo'n sobere muesli kreeg (Pavo Nature's best), met wat biks erdoorheen eet ze het zonder problemen. Overigens eet ze de Motion beter als de Basic.
Mijn paard blijft er zeker op staan.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:44

hallo allemaal!

ik heb op de nhdag een proefzakje gekregen. het ziet er heel interessant uit vooral omda tik mijn paard al vitE en magnesium voer.
ik ben wel benieuwd naar ervaringen.

daarnaast vraag ik me af hoe jullie paarden het eten... ik hield een paar brokjes voor aan mijn tinker. hij heeft er 2 keer een paar gegeten maar de derde keer moest hij het niet. Mijn haflinger wilde ze helemaal niet eten en ook twee andere (grote vreetzakken) paarden wilde ze niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:11

ik doe het 's morgens en 's avonds gewoon door het voer, en het wordt prima opgegeten!

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:20

Ook ik voer Equilin nu al een jaar naar volle tevredenheid. Mijn merrie was altijd heel stijf, met een magnesiumsupplement werd dit al beter, maar met Equilin merkte ik het meeste resultaat.
Ik meng het altijd door het voer heen, in eerste instantie vond mijn paard het niet zo en liet ze wel eens wat staan wat ze dan later alsnog opat. Tegenwoordig gaat het er heel makkelijk in!
Ik heb nu eens de Immuno besteld aangezien de paarden nu wat jeuk hebben. Ben benieuwd of dit werkt!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:22

Ik ben het op aanraden van mijn DA gaan voeren enkele weken geleden in verband met een magnesiumtekort. Ze is in die paar weken al een heel stuk opgeknapt. Ik heb haar echter nog niet weer aan het werk gezet, dus kan over de langere termijn nog geen uitspraken doen.

chess01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:14

vraagje
ik gebruik het nu sinds een week of twee, maar vraag me alleen af of jullie ook ervaren hebben dat je paard even wat meer gaat plassen.
Diegene van de pensionstal waar ik sta klaagt ook een beetje over dat ze de stal te nat vind.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:15

Kunnen ze niet "teveel" binnen krijgen dat er een overschot oid optreed?

amber18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:50

Meer plassen zou ik niet weten, misschien even een mailtje naar Equilin zelf? Die weten vast wel of dat vaker voorkomt. Een overschot zal niet snel voorkomen als je je aan de aanbevolen doseringen houdt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:01

Ze kunnen er best wat meer van plassen naar ik weet :j , er staat ook op het etiket dat paarden met nierproblemen eerst moeten overleggen met hun dierenarts.

www.equilin.nl anders even mailen of op de site opzoeken

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:53

Ik heb dus gemaild (vorige week) maar nog geen antwoordt ontvangen...........

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:51

Heb je al bij de FAQ gekeken op de site?
Ik kan het niet kopiëren, maar er staat wat over dat magnesium door de urine wordt uitgescheiden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 09:02

Caballos schreef:
Ik heb dus gemaild (vorige week) maar nog geen antwoordt ontvangen...........

Al iets gehoord? Ben er wel benieuwd naar...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:31

Mijn merrie is super opgeknapt van de Equilin, heb er weer opgezeten en ook de chiropractor (?) was tevreden over hoe ze erbij stond. :j

chess01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:25

heb gemaild en eigenlijk direct antwoord
veel plassen kenden ze niet maar kan wel moet het even aankijken verder gaven ze aan dat de mest heel erg gaat stinken, nou dat klopt wel. Maar goed mijn paard staat er nu krap twee weken op en hij verbeterd al wel een stuk en voelt zich weer helemaal het mannetje. Nog 1 week 4 bekers en dan terug naar 2,5.