Zwavel voeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Zwavel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:44

Hallo,

Ik heb een vraagje over het voeren van zwavel.
Wij hebben twee tinkers lopen, de een met licht zomerczeem, de ander met mokproblemen.
De zomerczeem is in combinatie met een deken aardig te beperken, maar niet helemaal voldoende vinden wij.
Het paardje wat mok heeft, heeft 1 been waar ze af en toe wat aan heeft, en 1x in de zoveel tijd steekt de mok de kop op aan een ander been. (altijd de achterbenen)

Nu hebben we van iemand gehoord dat het voeren van zwavel voor beide "problemen" aardig kan helpen/verlichten.
Aangezien wij er nog niet van gehoord hebben willen we graag wat meer ervaringen etc lezen voordat we bijvoorbeeld iets gaan geven wat niet goed is.

Het schijnt dat zwavel bloedzuiverend werkt, maar wat zijn nog meer de werkingen? En kan dit inderdaad een positieve uitwerking hebben op deze twee (en of meer) kwalen?

En hoe voer je het? Is het een poeder of iets dergelijks wat over de brokken heen meot oid?

Ik hoop dat iemand ons wat antwoorden kan geven.

Bedankt

morelia

Re: Zwavel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:34

Ik denk dat MSM bedoeld wordt. Je kunt hier eens op googelen de paardendrogist verkoopt het bijvoorbeeld ook. Mijn paard heeft ook zomereczeem, maar MSM hielp niet. Het is wel goed voor de hoeven overigens ;-)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:28

Mijn paard had dit jaar duidelijk veel minder hooikoorts toen ik hem MSM zwavel gaf. Maar dit zou ook kunnen komen door de homeopatische druppels die meestal pas na 2 jaar werken ( en die ik nu 2 jaar gaf ).

Tegen de mok hielp de MSM niet ( hij kreeg op een gegeven moment zelfs mok toen ik hem al een paar maanden MSM had gegeven ).

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:11

MSM helpt het vaak niet tegen , veel gehoord hier op dorp

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:54

Ik heb bij mijn vztinker wel uitwendig zwavelbloem gesmeerd op de plekken waar ze mok / mijt had. Ik had er een papje van gemaakt met behulp van zonnebloemolie. Dat werkte erg goed. :)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 15:38

bedankt

dat van dat papje hadden wij ook al gelezen mik denk dat we dat eens gaan proberen
Maar ik dacht inwendig wordt beter opgenomen etc. Maar dat werkt dus neit echt

Iig bedankt!