Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:EstherHegt schreef:Arabesk, dat zijn geen wetenschappelijk gepubliceerde studies. Het is googelen.
Ik zou zeggen google eens in de diverse databanken van wetenschappelijke artikelen
http://www.pubmed.com bijv.
Concentrations of ionized and total magnesium and calcium in healthy horses: Effects of age, pregnancy, lactation, pH and sample type.
Berlin D, Aroch I.
Vet J. 2009 Sep;181(3):305-11. Epub 2008 May 7
Arabesk schreef:probeer dan google scolar eens.
Can. J. Physiol. Pharmacol. 79(9): 793–798 (2001) | doi:10.1139/cjpp-79-9-793 | © 2001 NRC Canada
Magnesium sulfate attenuates increased blood-brain barrier permeability during insulin-induced hypoglycemia in rats
Mehmet Kaya, Mutlu Küçük, Rivaze Bulut Kalayci, Vedat Cimen, Candan Gürses, Imdat Elmas, and Nadir Arican
The role of calcium and magnesium in insulin secretion from rabbit pancreas studied in vitro
Journal Diabetologia
Publisher Springer Berlin / Heidelberg
ISSN 0012-186X (Print) 1432-0428 (Online)
Issue Volume 3, Number 1 / March, 1967
Category Preliminary Communications
DOI 10.1007/BF01269910
Pages 47-49
Subject Collection Medicine
SpringerLink Date Tuesday, March 29, 2005
Magnesium deficiency produces insulin resistance and increased thromboxane synthesis
JL Nadler, T Buchanan, R Natarajan, I Antonipillai, R Bergman and R Rude
Department of Diabetes and Endocrinology, City of Hope Medical Center, Duarte, Calif. 91010
Arabesk schreef:Als ik 'm kan vinden met pubmed kan jij dat ook. Ik ga hier niet alles voor lopen kauwen.
Bovendien waar maak je je druk om. Als je geen magnesium wilt gebruiken doe je dat toch niet? Niemand verplicht je dat en dan laat je al die bedrijven die enorme woekerwinsten maken op het spul toch gewoon links liggen
Arabesk schreef:Als ik 'm kan vinden met pubmed kan jij dat ook. Ik ga hier niet alles voor lopen kauwen.
capopjekop schreef:Bewijs of niet, mijn pony is na een half jaar kwakkelen met hoefbevangenheid binnen 1,5 week 'genezen' door magnesium. Dat is voor mij genoegIk ben dus heel blij met die hype, want daardoor werd ik op magnesium gewezen.
Citaat:Pavo NervControl helpt op een natuurlijke manier de innerlijke rust te herstellen en te onderhouden. Binnen enkele dagen is jouw paard merkbaar rustiger. Actieve componenten, zoals magnesium en L-tryptophaan, zijn in de juiste verhouding verwerkt in Pavo NervControl en verbeteren de signaaloverdracht in het zenuwstelsel.
NickAltena schreef:Na dit bericht te hebben gelezen ben ik uiteraard blij voor je paard dat het niet meer hoefbevangen is.
Toch stel ik mezelf dan altijd een paar vragen na zo´n bericht.
Buiten het feit dat ik niet kan vast stellen of de oplossing werkelijk door het magnesium is gekomen of door andere veranderde omstandigheden....
Heb je ook eerst laten onderzoeken of er wel een magnesium tekort was bij je paard ?
Heb je laten onderzoeken / heb je uitgerekend wat er binnenkomt aan magnesium door je normale voer ?
Weet je ook wat de evt. bijwerkingen zijn indien je magnesium hebt gegeven die niet noodzakelijk waren ?
Want als er al voldoende binnenkomt en je paard geen magnesium tekort heeft dan wordt het extra toegevoegde magnesium nml. een teveel en komen de verhoudingen met andere stoffen die daarmee samenwerken in een verkeerde verhouding je paard binnen.
Arabesk schreef:Ok, stel 'magnesium is handel geworden' en dat is zo. Wat dan nog?
Arabesk schreef:Magnesium is tenminste nog gebaseerd op inzichten en onderzoeken bij andere dieren en mensen, maar als je kijkt bij bijv. http://www.pavo.nl/supplementen.html dan zie je zoveel supplementen die helemáál niet onderbouwd worden.Citaat:Pavo NervControl helpt op een natuurlijke manier de innerlijke rust te herstellen en te onderhouden. Binnen enkele dagen is jouw paard merkbaar rustiger. Actieve componenten, zoals magnesium en L-tryptophaan, zijn in de juiste verhouding verwerkt in Pavo NervControl en verbeteren de signaaloverdracht in het zenuwstelsel.
HannahFrouk schreef:Ellepel, even ter info: magnesiumtekort in bloed treedt pas in een heel laat stadium op (als het gehalte in andere weefsels al veel te laag is). Dat zegt helaas dus niet altijd alles, althans, niet op tijd.
Maar zoals ik al zei, dit was alleen even ter info. Ik vind het jammer dat in de reguliere wetenschap voornamelijk gehaltes in bloed getest worden, alsof dat een waarde zou zijn waar je alle info uit kunt halen. Dat is jammer genoeg niet zo, een haaranalyse op mineralen zegt vaak meer (en dan in combinatie met bloed).