Volgen meer mensen dit dieet en met welk resultaat?
Ik weet niet of het hier goed staat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chocobroodje schreef:Ik vind bietenpulp zoiezo geen fijn voer. Ik heb verder geen ervaring met de theorie, maar het lijkt me vreemd aangezien de jeuk word veroorzaakt door mugjes. Wat bietenpulp en geen gras ermee te maken hebben?
joopie7 schreef:chocobroodje schreef:Ik vind bietenpulp zoiezo geen fijn voer. Ik heb verder geen ervaring met de theorie, maar het lijkt me vreemd aangezien de jeuk word veroorzaakt door mugjes. Wat bietenpulp en geen gras ermee te maken hebben?
omdat verkeerde voeding de allergie op mugjes veroorzakenDaarom zie je zomerexceem ook veel voorkomen bij de wat sobere rassen, vaak krijgen die te rijk voer waar ze eigenlijk helemaal niet goed tegen kunnen. Maar ook bij KWPNers heb ik het wel eens gezien, paard kreeg kilo's krachtvoer te verwerken per dag, waardoor hij ging schuren (niet zo extreem als met zomerexceem) maar toen hij terug gezet werd in zijn krachtvoer ging het schuren ook over.
GuusHinnik schreef:Ik heb dit boekje ook aangeschaft nadat Nicolette bij mij op stal is geweest.
Vorig jaar stond mijn shetlandpony op een plek waar de wei met kunstmest bemest was. Hij kreeg veel te veel brok bij van de stal houder. En naar mijn zin wat te weinig hooi. Hij heeft zich de hele zomer gek geschuurt.
Nu zijn we verhuisd naar een plek waar hij op een schrale wei staat, met onbeperkt goed hooi.
Hij krijgt wat brandnetel en zeewier bij.
Hij ziet er ech beter uit dan ooit, kom eindelijk een beetje goed uit zijn wintervacht, en het belangrijkste: hij heeft nog geen tekenen van jeuk
Ik ben er dus van overtuigd dat voeding heel veel te maken heeft met zomereczeem