Inwendig supplement voor mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_dB

Inwendig supplement voor mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:16

Hoi medebokkers!

Ik ben op zoek naar een inwendig supplement ter ondersteuning bij mok. Met welke middelen hebben jullie ervaring? Hoe is het in gebruik, na hoeveel tijd is er resultaat te zien, wil je paard het goed eten? Ook ben ik benieuwd of jullie een middel preventief gebruiken of alleen als je paard mok heeft.

Brand los Lachen

felicity

Re: Inwendig supplement voor mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:45

IK gebruikte bij mijn trekpaard merrie cure mok van vsm. Zijn tabletjes die je door het voer moet doen. Ik gaf haar dit altijd in de winter en de herfst. Is ook vrij goedkoop en werkte bij haar erg goed.
Is te koop bij de paardendrogist.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:47

Hier was ik ook naar op zoek, heb al goede verhalen gehoord over een mengsel van Huppa. ben de naam even kwijt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:52

drainage compositum van de paardendrogist.
werkt zuiverend op organen en lymfestelsel en ik vind het zeker heel goed tegen mok.

die mok kruiden van huppa staan wel op hun site, heb ik inderdaad ook al goede berichten over gehoord Haha!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:58

Bedankt voor jullie reacties!

@ellepel, ik heb begrepen dat het drainage compositum vooral goed is bij dikke benen, als gevolg van mok. Of helpt het ook als de benen nog niet dik zijn?
De mokkruiden van huppa ga ik even zoeken!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:52

het werkt zuiverend dus kun je het ook proberen als de benen niet dik zijn denk ik?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:24

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:12

drainage compositum van de paardendrogist en Bach druppels (Rescue) van de reformzaak. Lachen

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:31

Ik heb bij de paardendrogist die pillen bestelt inclusief drainage compositum en een poeder die de weerstand verhoogd.
Ben nu 1 week bezig en het gaat al stuk beter.
Heb ookde benen gedeeltelijk geschoren. Als ze naar buitengaat dan smeer ik uierzalf op de benen zodat de plekken niet nat worden maar vet zijn.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:08

rescue tegen mok???

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:10

Ik ga binnenkort beginnen met Chevadonyll van Chevalcare. Schijnt super te werken tegen mok.
Is een soort thee dat je moet zetten. Het water moet je dan gebruiken voor slobber of als drinkwater.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:39

Ik geef Drainage Compositum in combinatie met Cure Mok tabletten.
Beide te koop bij de Paardendrogist.
In combinatie met Therol zalf voor de uitwendige behandeling, zie ik eindelijk resultaat.
Ik heb (in 2.5 jaar tijd Lips are sealed) veel geprobeerd, van teatree- en teershampoo tot allerlei zalfjes.
Ook de mok tabletten van VSM, Puus Mok, hielpen niet dusdanig goed.
(overigens ben ik ook van stal veranderd, hier staat hij nu nooit meer in de modder/ vieze drap)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:42

mok is iets wat vaak van binnenuit komt. Daar heeft modder en vieze drap niets mee te maken.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:19

Caira schreef:
mok is iets wat vaak van binnenuit komt. Daar heeft modder en vieze drap niets mee te maken.

Klopt helemaal, maar het werkt niet mee als hij in de modder staat waardoor zijn sokken vol modder en viezigheid zitten. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat het een inwendig probleem is, maar ik denk toch zeker dat een (inwendige) behandeling beter werkt wanneer het paard op een nette droge bodem staat. In een modderweiland worden de 'wondjes' toch geirriteerd en blijft er modder in de dikke sokken van mijn paard hangen. Ik weet wel zeker dat de behandeling beter werkt wanneer het paard droog staat, dan wanneer het tot zijn knieën in de modder of urine staat. Maar ik ben het zeker met je eens, dat het een inwendig probleem is. Lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:57

mehlika schreef:
rescue tegen mok???

Yep. Heb het bij meerdere paarden aangeraden en die mensen zijn allemaal om. Wel even een week of 2-3 geven en verder niks op de mok smeren. Heb zowel natte als droge mok weg zien gaan. Mijn eigen merrie had het al meer als een half jaar en ik was meer dan 1000 euro aan de veearts kwijt. Twee weken rescue en weg was de mok Haha!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:05

Je hebt speciale mokkruiden, die in de meeste gevallen goed werken, ook bij chronische mok. Dat zijn kuren van mokkruiden (1-3 zakjes) en weerstand poeder als ondersteuning. Als je het god gedoseerd geeft zie je binnen twee-drie weken al een enorm verschil. Voor een paard met open mokwonden kan je een speciale zalf (efrata op natuurbasis) gebruiken wat de pijnlijke kloven verzacht in combinatie met de kruiden voor een snelle genezing. Op de website van huppa.nl kan je eens bekijken wat de effecten en prijzen zijn van deze kur, daar staan ook foto's.

Succes! Lachen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:12

trisca schreef:
mehlika schreef:
rescue tegen mok???

Yep. Heb het bij meerdere paarden aangeraden en die mensen zijn allemaal om. Wel even een week of 2-3 geven en verder niks op de mok smeren. Heb zowel natte als droge mok weg zien gaan. Mijn eigen merrie had het al meer als een half jaar en ik was meer dan 1000 euro aan de veearts kwijt. Twee weken rescue en weg was de mok Haha!

Hoe en wat voor hoeveelheden geef je dan???????

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:14

Ik geef dat 2 maal daags 20 druppels gewoon over het voer.

Die kruiden hielpen helaas bij mij niet BenB...

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:43

Ik heb inmiddels het drainage compositum besteld.
Ben erg benieuwd of het ook bij mijn paard iets gaat helpen!

Bedankt voor alle adviezen! Lachen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:48

De genoemde dingen moet je dagelijks geven of niet?
zijn er ook dingen die je maar enkele keren per week kunt /hoeft te geven?

meneghino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:27

hoi ik heb een paardje jarenlang mok alles geprobeerd heb nu mokcare via internet besteld kruiden is wel even een werkje maar helpt goed zelfs niet goed geld terug garantie en niet voor even mok weg maar voorgoed kijk maar evn om de site mokcare.nl

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:38

Caira schreef:

Mijn pony die eigenlijk nog nooit serieus mok had gehad (2 x 1 dag een ini minie korstje misschien) had nadat hij bij koud weer een aantal uren in de diepe drap had gestaan (wist ik niet) de volgende dag fikse mok aan 4 benen tot en met de kogels, benen ook helemaal dik. Een week op stal en de mok is weer helemaal over (uiteraard wel behandeld natuurlijk).

Komt echt vaak door te veel drap en vocht. Ook een vieze stal kan veel kwaad doen. Stro geeft snel broei, dus een paard met ernstig mok kun je beter op vlas/zaagsel/koolzaadstro zetten. Zorg ook dat de stal niet te warm is, dan gaat de mok echt nooit over.