Subli EnergieKernMix

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Subli EnergieKernMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:20

Even gezocht, maar niet gevonden wat ik wil weten.

wie voert dit nu aan zijn/haar paard en merk je echt verschil? Ik lees verschillende verhalen over dat het zou helpen dikker te worden en dat paarden toch rustig blijven. Mijn paard is gelukkig al flink aangekomen, maar mist net dat laatste beetje vet. Ik moet alleen uitkijken dat ie niet veranderd in een bom.

Wie voert zijn hete/drukke paard dit supplement en andere ervaringen zijn natuurlijk ook welkom!

Marcella

Re: Subli EnergieKernMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:41

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 10:53

Die had ik al gevonden, maar ten eerste is het een oud topic en er staat niet genoeg informatie in over hete paarden en het gebruik op langere termijn.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:05

Ik geef het aan mijn paarden. In eerste instantie kreeg alleen mijn oudste merrie, die momenteel door een veulen aan de voet erg 'slank' is, subli EM.
Haar ruggegraat ligt er duidelijk minder boven op. Ik geef het nu de andere paarden ook (een klein beetje) omdat het op oliebasis is en dat goed is voor de spieren.
Mijn paarden worden er niet drukker van.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:40

Gisteren toevallig met mijn instructeur erover gehad. Hij voert het ook, ze gaan er tevens prachtig van glimmen. Ze worden er niet heftiger van.

Muslcle Build van Dodson & Horrell schijnt ook erg goed te werken. Daar zijn al wel wat topics over.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:08

Gebruik het nu ongeveer 1,5 week dus kan er nog niet zo heel veel over zeggen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:06

Ik voer het nu bijna 2 jaar aan mijn hittepetit Haha! . Ik heb er voor gekozen omdat ik vet een betere energiebron vind dan zetmeel wat veel in muesli's zit. Vet is ook een goede basis voor duurenergie.
Ze wordt er zeker niet drukker van en blijft ook tijdens het wedstrijdseizoen en met zware trainingen goed op gewicht.
Ik voer dan ongeveer 250 gr per dag, naast 400 gram Marstall Cornmuelsi en heel veel goede voordroog en vers gras.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:10

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:38

Ik voer het sinds begin dit jaar. Die van mij is er niet rustiger van geworden Nagelbijten / Gniffelen maar wel makkelijker op gewicht te houden. Na endurancewedstrijden was ze nog wel eens ingevallen, daar heb ik afgelopen jaar helemaal geen last van gehad. Ze vindt het ook ontzettend lekker. Elke bak wordt uitgelikt alsof dr leven er vanaf hangt Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 07:44

Wendy, dus ze is er drukker van geworden? Mijn paard heeft echt niet meer energie nodig, het gaat mij alleen erom dat ie net dat laatste beetje bijzet. En ook voor z'n spieren schijnt het goed te zijn.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:45

Nee hoor, niet drukker dan voorheen, ze spoort gewoon niet zo Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 07:49

Ok! Ik ga het maar gewoon proberen Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:57

Wat er op de zak staat:
Ruw eiwit 89 g/kg
Ruw vet 416 g/kg
Ruwe celstof 27 g/kg
Ruwe as 17 g/kg
Fosfor 2,7 g/kg
Calcium 1,2 g/kg
Magnesium 1,1 g/kg
Natrium 0,39 g/kg
Koper 4,6 g/kg
EW paard 1,79
VRE paard 69,93 g/kg

Toegevoegd:
Vitamine E (E306) 500 mg/kg

Hoop dat ik het goed overgetikt heb, maar als ik het goed gelezen heb staat dit niet op de website. Bloos Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 07:18

Ik heb het een hele tijd gegeven, maar merkte geen enkel verschil. Hij krijgt niet twee keer zoveel brokken, dat heeft voor hem veel meer effect.

Maar ik heb het idee dat het bij Anouar meer een gebrek aan eiwit was (in combinatie met een ontsteking), dan te weinig vet. Hij was namelijk niet echt mager, maar zat slecht in de spieren. Nu hij meer brokken krijgt zit hij al veel beter in de spieren

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:27

Lenneke_ schreef:
Ik heb het een hele tijd gegeven, maar merkte geen enkel verschil. Hij krijgt niet twee keer zoveel brokken, dat heeft voor hem veel meer effect.

Maar ik heb het idee dat het bij Anouar meer een gebrek aan eiwit was (in combinatie met een ontsteking), dan te weinig vet. Hij was namelijk niet echt mager, maar zat slecht in de spieren. Nu hij meer brokken krijgt zit hij al veel beter in de spieren

Ze geven bij Subli ook aan dat je er het beste merriebrok of een andere brok met een hoog eiwitgehalte bij de EM kan voeren.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:17

Ik voer het ook,
mn merrie was net wat schraal, ze staat enkel op granen en muesli. Toen kreeg ik als tip om EM bij tegaan voeren.
Werd ze net een beetje ronder van en heb het idee dat ze lekkerder in haar vel zit.
Best heet en gevoelig dier maar is er niet gekker van geworden zeg maar..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:57

Jaaa! Mijn hyperactieve overgevoelige prinsesje op de erwt krijgt dit voer ook!
Meng het door de kruidenmuesli en dan eet ze het prima op.

Ze wordt er níet heet van, maar bijft wel lekker los en soepel en wordt weer wat voller!

Q, ook een redelijk hete eigenwijze, die krijt het ook, bij hem merk je vooral dat hij er soepeler van wordt en t werk beter aankan.

Wis, het prinsjesje op de erwt, is onmogelijk voor zichzelf en voor alles en iedereen in de omgevng als ze sportbrok krijgt, maar subli EM gaat erg goed!

Alleen weet ik nu niet wa er naast te voeren, ze gaat iig nu écht van de sportbrok af, maar wil niet dat ze weer dunner gaat worden... moeilijk!

Iig de subli EM blijf ik voeren!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:04

fransje23 schreef:
Lenneke_ schreef:

Ze geven bij Subli ook aan dat je er het beste merriebrok of een andere brok met een hoog eiwitgehalte bij de EM kan voeren.

Hmm ik wil mijn merrie dus van de brok afhebben... iig van de sportbrok!
Dat zou dus eigenlijk niet kunnen begrijp ik hieruit...

Merriebrok heb ik ook gehad, om haar voller van te laten worden, werkt super!(overigens werkt dit ook voor alle paarden die ergens van moeten herstellen/aan moeten komen, veel mensen denken dat t echt puur alleen voor merrie's is, evt drachtige merrie's maar jonge dieren en ruinen en oudjes etc komen er ook goed van aan!)

Wis wordt echt moeilijk voor zichzelf van brok, zo ongeduldig, kan gee seconde stilstaan, kan zich totaal niet concentreren en iedere aanraking is teveel.
Alleen merriebrok en geen sportbrok meer kan ik ook nog proberen, en daarbij dus muesli+subli Em, of evt alleen brok als ze écht hard gewerkt heeft.
Ze krijgt verder ook slobber+maismeel, zo'n 2-3x per week, om net wat makkelijker op gewicht te blijven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:33

Geef die van mij Subli Zonder als volwaardig voer erbij. Is ook voor de "koele" energie.
http://www.subli.nl/

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:38

Heb al het halve assortiment van subli thuis Nagelbijten / Gniffelen
Subli zonder ken ik idd ook, maar blijven ze daar ook dik genoeg van?
Lastig!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:43

Die van mij hoef niet perse dik te blijven dus zou het niet weten. Heb sinds een woensdag mijn eerste zak voer ervan. Als hij maar rustig blijf en geen gekke rodeo dingen ga uithalen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:52

Ik ben benieuwd!
Wil je me laten weten hoe die van jou er op reageerd?
Probeerde vanaf de site de borchure te downloaden maar dat lukte niet, net zoals die van de priores seniores, kreeg die als tip via pb, aanmaken met water en paard komt er goed van aan zonder druk/heet te worden.
Subli Zonder, is dat een brok of een muesli?

Ymke wat voer jij jouw paard verder om dik te worden/blijven zonder gek te worden?
Cavalor Pianissimo hoorde ik goede en slechte dingen over, die stond nml ook op mn lijstje.
Mn andere ontplofte van pavo dus daar voer ik niets meer van Knipoog Durf ik bij Wis écht niet, die is nu al zo hyper en overgevoelig, durf ook niet goed te experimenteren Nagelbijten / Gniffelen

Zit nu dus met paar keer per week slobber+maismeel, verder dus subli EM gemengd met muesli, onbeperkt hooi en dus nu nog sportbrok, voorheen merriebroek gemengd met sportbrok.
Weer eerder ponybrok/basisbrok, was ze errug lief maar werd niet vol genoeg.

ben erg benieuwd hoe jij dat doet Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:00

Subli Zonder is een volwaardig muesli.

Op mijn vorige stal werden dus behoorlijk wat kilo's Pavo sportbrok gevoerd en moest dan minimaal 1 uur per dag rijden of longeren. Anders was hij de dag erna helemaal niet meer te hanteren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:56

Ik combineer de EM met Marstall cornmuesli (tegen het advies van Subli in Knipoog ) en dat gaat erg goed. Daarnaast krijgt ze enorm veel goede voordroog en staat ze overdag nog vol in het gras. Geen problemen met afvallen hier.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:12

Senior Priores in combinatie met EM (vermengd met musli) werkt echt super!