Kan er iemand mij helpen met hoe ik moet berekenen of mijn paard voldoende mineralen binnenkrijgt ?
Ik heb al eens een bloedanalyse laten doen en deze was volledig in orde maar dat is een half jaar geleden & in een half jaar kan er veel veranderen volgens mij.
Op het eerste zicht is mijn paard gezond maar ik wil zeker zijn.
Mijn paard staat 10u per dag op een weide met meer dan voldoende gras, er groeien ook behoorlijk veel kruiden & planten in de wei. De wei is bestaat uit 2 grote stukken. Een droger stuk & een vochtiger stuk (qua grond).
Verder krijgt mijn paard op trainingsdagen 3 en halve schep Aveve Fiber mengeling (structuurmengeling). Een gevulde schep weegt 730gram. En 3x / week krijgt ze Aveve Slobber (1 schep).
Op rustdagen krijgt ze ipv 3 en halve schep maar 2 scheppen.
Op stal krijgt ze 's avonds onbeperkt goed grofstengelig hooi.
Verder heeft ze een himalaya liksteen in de stal hangen. In het begin zag ik haar em wel gebruiken maar nu heb ik het al een tijdje niet meer gezien dus ik heb geen idee of ze em gebruikt of niet. Ik merk wel dat de liksteen soms een beetje nat is dus het kan wel zijn dat ze er dan aan gelikt heeft.
Op stal staat ze ook op stro.Wat denken jullie ? Zou mijn paard genoeg mineralen binnenkrijgen ?
Ik wil niet zomaar een vitaminesupplement bijgeven omdat ik bang ben dat ik zal overdoseren.

Hiermee ben ik al zeker dat ze geen vitaminetekort heeft. Maar over de mineralen twijfel ik toch ...