Paarden eten walnoten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guess1

Paarden eten walnoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:15

Hoi hoi

Bij ons in de wei staan wat walnootbomen. De wei is van mijn buurman en die heeft nu een heel stuk van de wei afgezet omdat onze paarden alle walnoten opeten Clown Ze kunnen er geen genoeg van krijgen. Ook als mijn buurman aan het rapen is zijn ze niet weg te slaan bij hem Vingers aflikken Vingers aflikken

Nu was ik eigenlijk wel benieuwd of het kwaad kan. Ze krijgen wel noten binnen maar de buurman raapt wel zo veel mogelijk op. Ik las dat walnoten goed zijn tegen hart- en vaatziekten, kanker, cholestrol en het help zwaar eten beter te verteren. Verder voorkomt het dat je bloedvaten verharden en zitten er gelijkwaardige stoffen in als in Omega 3.

Met mate lijkt het me dan ook wel gezond! Wie weet hier meer van.....

Alvast bedankt Knipoog

_Do_

Re: Paarden eten walnoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:19

De noot zelf is niet verstandig, is hard en moeilijk vereerbaar. Daarnaast kan het scherpe randen bevatten.
De vrucht binnenin is gezond, maar zou er niet te veel van geven.
Onze hond is er ook gek op maar die eet alleen de vrucht.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:21

Ow ja bij ons vind paard ze ook lekker en staat echt te bedelen als ik er toevallig bij hem sta te kraken. Hond gaat ze zelf onder de boom uithalen en gaat ze binnen in de mand kraken en de vrucht opeten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:35

De paardjes hier zijn er dito gek op. Als we noten rapen, houden we voor hen een stel apart. Die kraken we en dan krijgen ze dagelijks een paar door het voer.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:21

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:49

Bij ons staat er ook een notenboompje, een kleintje maar.
Mijn paard is er iig gek op! Van de andere weet ik dat er zowieso 1 is die ze niet moet

Ook mijn honden eten ze graag, die jatten ze zelfs van de kast af!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:51

Hier ook het blad is ook erg geliefd bij paard Clown Honden houden ook erg van de noten Lachen