Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Diana_Mabel schreef:Welke groente mag je paard eten?
De volgende groente geschikt en veilig om aan je paard te geven:
- pastinaak
- pompoen
- radijs
- witlof
- spinazie
- wortel
- rijpe tomaat
- rijpe paprika
- zoete aardappel
- rode biet
- peulen
- sperziebonen
- erwten
- courgette
- selderij
- komkommer
- raapstelen
- mierikswortel
- venkel
- andijvie
Olikea schreef:Ik zat me dat ook af te vragen. Iemand vroeg me of ik een lading hop wil hebben voor de paarden .
Diana_Mabel schreef:Olikea schreef:Ik zat me dat ook af te vragen. Iemand vroeg me of ik een lading hop wil hebben voor de paarden .
Gefeliciteerd Olikea met je verjaardag!
Hop mogen ze zeker hebben!
Is goed voor de spijsvertering, heeft het op de man een geslachtsdrifttemperende werking, menstruatiebevorderend, helpt het mee aan de botopbouw, werkt kalmerend.
Hop beschikt over een lange lijst secundaire geneeskrachten. Hier staan enkele werkingen inclusief de medische reden waarom hop een goed middel is:
* Dysbiose of verstoorde darmflora, omdat omdat het infectiewerend, bacteriewerend en schimmeldodend werkt.
* Te weinig moedermelkproductie, doordat het als galactogoog werkt,
* Adjuvans bij darmzweren omdat de slijmvliezen van schimmels worden verwijderd en hop antibacterieel werkt,
* Jicht, omdat het urinezuur verminderd en urinedrijvend is,
* Adjuvans vbij artritis en artrose omdat het zweet-, vocht- en urinezuurafdrijvend is.
s_v schreef:Leuk dat ze de hop ontdekt hebben mirriejj
Ik had gisteren berkentakken geplukt voor ze, maar die vielen niet echt bijzonder in de smaak er liggen zelfs nog wat takken met blaadjes aan vandaag... Het minst succesvolle wat ik tot nu toe geprobeerd heb
Ze waren wel nieuwsgierig
[ [url=m/YiUXSY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Diana_Mabel schreef:s_v schreef:Leuk dat ze de hop ontdekt hebben mirriejj
Ik had gisteren berkentakken geplukt voor ze, maar die vielen niet echt bijzonder in de smaak er liggen zelfs nog wat takken met blaadjes aan vandaag... Het minst succesvolle wat ik tot nu toe geprobeerd heb
Ze waren wel nieuwsgierig
[ [url=m/YiUXSY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn paardje eet het ook niet misschien lusten ze het alleen een bepaalde periode van het jaar?
missfalki schreef:Straks kunnen we samen een kalender gaan maken met wanneer iets groeit en bloeit ....
en goed te geven is ...
Helaas is de kamille op het roggeveld er gisteravond afgemaaid
Olikea gefeliciteerd met je verjaardag
Groet Karin.
Diana_Mabel schreef:Er is een kalender van paard en plant geschikt en ik heb zelf een plukkaart gemaakt op A4 formaat.
Wanneer jullie interesse hebben kan ik een kaart opsturen. Voor jullie wil ik dit wel kosteloos doen stuur maar een pb bij interesse. Op dit moment werk ik hard aan een uitbreiding van deze kaart.
De paard en plant kalender is in mijn webshop te verkrijgen en natuurlijk bij paard en plant zelf.