Muze schreef:Weet iemand een balancer die aan deze eisen voldoet
Geen luzerne
Geen toegevoegd ijzer
Geen zetmeel en suiker boven 10%
Geen gist ( biergist of dergelijke)
Hoog genoeg in zink en koper
De nieuwe balancer van hartog?
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
wendy1987 schreef:Ik heb even een exelletje gemaakt voor equillin / horseadds en de hartog essentials.
Maar dan alleen de dingen die voor de mijne belangrijk zijn, maar dacht, deel hem hier even ook
Is dus helemaal omgerekend naar 600 kg (wat ik meestal aanhoud, want dat is makkelijker)
[ [url=m/DS2m4A.png]Afbeelding[/url] ]
Staat dus zeker niet alles is, maar voor mijne de belangrijkste punten.
Ik dacht namelijk dat de hartog misschien iets voor mij was, wissel nu de equillin en de horseadds af met elkaar. Maar dat is dus niet zo.
Ja de vitamine e is hoger. Maar je voert er ook meer van, dus de prijs per dag is hoger. Dan haalt het weer niet zoveel uit, voor de mijne dan.
Want dan geef ik wel gewoon los de extra vitamine e bij in mijn geval.
(voor stalgenoten de luzerne etc erbij gezet ook )
Vond het wel even leuk zo te rekenen..
Geen luzerne
Geen toegevoegd ijzer
Geen luzerne
Geen toegevoegd ijzer
Hieperdi schreef:Ik weet niet of het hier mag. Maar de mijne is weer begonnen met klei/modder likken van de wei . Iemand nog tips? Ik voer de pavo vital met wat gastro brok, brandnetel en wat slobber.
wendy1987 schreef:Ik heb hier ook een vraag, ik zoek een fijne muesli voor erbij.
Hoeft niet een balancer te zijn, puur om de bakjes aan te vullen en mijn supplementen te geven.
Geen stengels er door heen! (En dat hebben er veel wel zeg...)
Dus gewoon een muesli, kruiden? Niets bijzonders maar wel lastig.
Liefst zonder teveel of geen brokjes die geperst zijn er door.
Ik heb nu cavalor, maar daar zit nog best wat geperst brok door..
Is er niets met wat kruiden en geen stengels??
Die van pavo, heeft iemand die? Zitten daar stengels in?
uudje schreef:[ [url=m/3HdAmO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was dus even nog een keer naar analyse van de hartog balancer aan het kijken. En zie nu dat er ineens iets is verandert! De natrium seleniet is weg gehaald. Dus nu heb je alleen nog organisch selenium van 1,1mg dus te weinig selenium en staat er ineens ijzerchelaat bij en dat stond er eerst ook niet. Want er was geen ijzer toegevoegd.ook dat is dus weggehaald. En dat stond er duidelijk bij op hun side. Wel erg raar als je mij vraagt. Heb hartog die vraag dus ook gesteld, waarom dit ineens veranderd is.
Marigo schreef:@ wendy1987 - dan is de Hunsrucker trift van Per Naturam wel wat voor je. Is meer een kruiden/grassen mix zonder stengels of brok erdoor.
@ Muze Via Equi Xcell kun je een balancer op maat laten maken. Zijn wel poeders. Maar wellicht kunnen ze er 1 samenstelling die aan je wensen voldoet?
https://www.equi-xcel.nl/custom-made/
Wel vanaf 250 kg…maar wellicht willen mensen meedoen?
Maar volgens mij voldoet hun gewone balancer poeder ook aan je eisen: https://www.equi-xcel.nl/health/multivit-daily/
Muze schreef:Ja ivm de hb ga ik terug naar echt heel erg basic….
Minimaal suikers en zetmeel ( Max 10% gezamenlijk), geen granen, geen luzerne, geen kruiden en dergelijke, geen gist..
Momenteel geef ik de Puur P ik denk dat ik daar wellicht maar bij blijf.