romeorowan schreef:Welke foto bedoel je? Foto 2 van Franka_Vosje zelf, of foto 2 die Franka_Vosje erop heeft gezet voor mij?
Foto twee van Franka zelf, net boven mijn post...
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
romeorowan schreef:Welke foto bedoel je? Foto 2 van Franka_Vosje zelf, of foto 2 die Franka_Vosje erop heeft gezet voor mij?
tienus63 schreef:Volgens mij lust mevrouw de Feel Good ook wel zonder een beetje muesli; ik trok vanavond het emmertje open en ze begon meteen te hinniken. Of ze associeerde het met de muesli.
tienus63 schreef:De omtrek van mijn merrie is 220 cm, gemeten op de plek waar het zadel normaal zo'n beetje ligt.
djuno schreef:iemand nog tips om de magnesium erin te krijgen??? Door muesli, biks of luzerne gemixed is geen optie. Met spuit erin krijgen ook niet....
En ik wil er nu niet mee stoppen want het gaat zo goed! Ook die Bitchy begint nu te kloten dat ze niet meer wil.
Citaat:Gebruik een hele kleine hoeveelheid water om de juiste dosis van het magnesium-chelaat in op te lossen. Sprenkel deze oplossing over een klein plukje hooi, doe dit in een emmer en voer het aan het paard. Blijf erbij staan zodat je zeker weet dat hij alles opeet.
Sommige paarden zijn erg kieskeurig en willen het zo niet eten. Voor die paarden moet je iets verzinnen wat meer smaak heeft. Appels, stroop, biks enzovoorts zijn niet aan te raden omdat dit uit veel te snelle koolhydraten bestaan. Een beter idee zijn geperste grasbrokjes zonder toevoegingen (vrijwel overal te koop). Hiervan wel je een klein handje in wat (handwarm) water met het magnesium chelaat erbij.
Bron:magnesiumchelaat, paardnatuurlijk.nl
Citaat:Joey zaterdag 26 mei '07, 23:25
Hoi Iris, in antwoord op je vraag: ik voer de magnesium door een grote bak slobber van grasbrok, beetje bietenpulp en klein beetje Le Brick, kun je bij de Paardendrogist bestellen. Dit is geperste lucerne met een heel klein beetje melasse. Ik weet dat je heel voorzichtig moet zijn met zoetigheden, maar hier zit zo weinig in dat het volgens mij geen kwaad kan, daarbij mag je ook maar een klein beetje lucerne voeren ivm met hoge calcium gehalte. Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je paard die magnesium binnenkrijgt. Je kunt ook wat zemelen toevoegen voor de smaak. Het is eigenlijk nog beter om de magnesium over de dag verdelen, dan is de smaak ook niet zo sterk. Nou ja dit is mijn recept en hij eet het goed op, terwijl hij echt een kieskeurig paard is. In het begin deed ik er zelfs 5 scheppen magnesium doorheen en dat was ook geen probleem. Dus geef de moed niet op!
Iris vrijdag 25 mei '07, 20:19
Heeft iemand nog ideeën over hoe ik het mijn paard kan voeren? Hij lust het echt niet niet met appels, wortels etc. Hij eet het enkel een beetje tegen heug en meug met krachtvoer... niet echt goed maar het is beter dan de pot weg moeten gooien omdat ik er niets mee kan. In een (wormen)spuit is ook niet echt een oplossing omdat ik de enige ben die in de buurt van zijn mond mag komen maar ik niet elke dag naar hem toe kan komen (hoogstens 5 x in de week) en de dame waar hij in de weide staat zal het echt niet kunnen...
Bron:magnesiumchelaat, paardnatuurlijk.nl, gebruikersforum
tienus63 schreef:De aanleg is inderdaad wel te zien op de foto.
Volgens mij is Daniek wel een tikkie groter dan mijn paard.
BitchyWitchy schreef:tienus63 schreef:De aanleg is inderdaad wel te zien op de foto.
Volgens mij is Daniek wel een tikkie groter dan mijn paard.
Daniek is inderdaad iets groter, even over de 1.70m
Ik was vanavond mijn centimeterband vergeten, maar ik zal mijn best doen haar omtrek eens te meten Tienus....